Omicron کمتر به ریه ها آسیب می رساند اُمیکرون در ایران چگونه پیشروی می نماید؟

به گزارش فروش برتر، یافته های شش گروه تحقیقاتی بریتانیایی همگی نشان می دهند امیکرون با وجود سرعت بالا در انتقال کمتر به ریه ها آسیب می رساند.

Omicron کمتر به ریه ها آسیب می رساند اُمیکرون در ایران چگونه پیشروی می نماید؟

به گزارش ایران آنلاین به نقل از گاردین، به گفته یک محقق، تحقیقات روی نوع Omicron نشان می دهد که این بیماری از دلتا و ویروس اصلی ووهان شدت کمتری دارد.

تعداد فزاینده ای از شواهد نشان می دهد که نوع Omicron Covid بیشتر از ریه ها گلو را آلوده می نماید، دانشمندان معتقدند ممکن است شرح دهد که چرا به نظر می رسد عفونی تر اما کشنده تر از نسخه های دیگر ویروس نیست. شش مطالعه اجرا شده روی امیکرون نشان داده است که Omicron به ریه های افراد به مقدار دلتا و سایر انواع قبلی کووید آسیب نمی رساند. این مطالعات هنوز به وسیله دانشمندان دیگر مورد آنالیز قرار نگرفته است.

دینان پیلای، استاد ویروس شناسی در دانشگاه کالج لندن، می گوید: نتیجه تمام جهش هایی که Omicron را از انواع قبلی متفاوت می نماید، این است که ممکن است توانایی آن در آلوده کردن انواع مختلف سلول ها را تغییر داده باشد.

در اصل، به نظر می رسد که این دستگاه بیشتر قادر به آلوده کردن دستگاه تنفسی فوقانی - سلول های موجود در گلو است. بنابراین در سلول های آنجا با سهولت بیشتری نسبت به سلول های عمیق در ریه تکثیر می گردد. این تحقیقات مقدماتی است و احتیاج به آنالیز های بیشتر دارد.

اگر ویروس سلول های بیشتری در گلو فراوری کند، این امر باعث انتقال بیشتر آن می گردد که به شرح توسعه سریع Omicron یاری می نماید. از طرف دیگر، ویروسی که در عفونت بافت ریه خوب عمل می نماید، به طور بالقوه خطرناک تر اما کمتر قابل انتقال خواهد بود.

به گفته پروفسور جیمز استوارت، محققان گروه تحقیقاتی ویروس شناسی مولکولی دانشگاه لیورپول، پیش چاپی را در Boxing Day منتشر کردند که نشان می دهد Omicron بیماری سبک تری را در موش ها بوجود آورده است. این مقاله نشان داد که موش های آلوده به Omicron وزن کمتری از دست می دهند، بار ویروسی کمتری دارند و شرایط ذات الریه با شدت کمتری را تجربه می نمایند.

وی اضافه نمود: مدل حیوانی نشان می دهد که این بیماری از دلتا و ویروس اصلی ووهان شدت کمتری دارد. به نظر می رسد که سریع تر پاک می گردد و حیوانات سریع تر بهبود می یابند، و این با داده های بالینی مرتبط است.

نشانه های اولیه حاکی از آن است که این خبر خوبی است، اما این سیگنالی نیست که ما آن را رها کنیم، زیرا اگر از نظر بالینی آسیب پذیر باشید، مرگ و میر ناشی از Omicron وجود دارد. همه نمی توانند ماسک خود را بردارند و برای کریسمس جشن بگیرند.

آزمایشگاه Neyts در دانشگاه لوون در بلژیک نتایج مشابهی را در ارتباط با امیکرون در همسترها دریافت نموده است که نشان می دهد امیکرون در مقایسه با انواع دیگر، بار ویروسی کمتری در ریه ها داشته است. پروفسور یوهان نیتز دراین باره گفت که ممکن است به این علت باشد که ویروس در آلوده کردن انسان نسبت به همسترها بهتر عمل می نماید، یا احتمال بیشتری دارد که دستگاه تنفسی فوقانی را آلوده کند، یا اینکه باعث ایجاد بیماری با شدت کمتری می گردد.

پیش چاپ دیگری که هفته گذشته به وسیله محققان آمریکایی به نیچر ارسال شد، بعلاوه نشان داد که موش های دارای Omicron وزن کمتری از دست دادند و بار ویروسی کمتری داشتند. محققان مرکز تحقیقات ویروس دانشگاه گلاسکو شواهدی یافته اند که نشان می دهد Omicron نحوه ورودش به بدن را تغییر داده است. Omicron احتمالاً از مصونیت افرادی که دو دوز از واکسن استفاده نموده بودند دور می زند، اما دوز تقویت نماینده سوم باعث ترمیم نسبی ایمنی خواهد شد.

دانشگاه هنگ کنگ نیز اعلام نمود که امیکرون عفونت کمتری در ریه ها بوجود می آورد و بر اساس تحقیقاتی که به وسیله پروفسور راوی گوپتا در دانشگاه کمبریج انجام شد، که تیمش نمونه های خون بیماران واکسینه شده را آنالیز کرد. آنها دریافتند که Omicron قادر به فرار از واکسن است، اما کمتر قادر به ورود به سلول های ریه است.

به نظر می رسد که این موضوع به وسیله مطالعه ای در آفریقای جنوبی تأیید شده است که نشان می دهد نمونه های بزاق تحت آزمایش PCR در تشخیص Omicron بهتر از سواب های بینی هستند.

با این حال، پروفسور لارنس یانگ، ویروس شناس در دانشگاه وارویک، گفت که این مطالعه به مقدار کافی برای نتیجه گیری قابل توجه نیست. این یک مطالعه کوچک بر روی بیماران بدون علامت حاد و غیر بستری بوده است.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1788

به "Omicron کمتر به ریه ها آسیب می رساند اُمیکرون در ایران چگونه پیشروی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Omicron کمتر به ریه ها آسیب می رساند اُمیکرون در ایران چگونه پیشروی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید