ارزان ترین، محبوب ترین و خطرناک ترین مقصدهای گردشگری جهان

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران: بر اساس آمارهای اعلام شده سال گذشته بیش از یک میلیارد مسافرت برون مرزی در جهان اجرا شده است که با توجه به افزایش تعداد مسافرت ها این سوال ایجاد می گردد که مهمترین مقصد گردشگران کجا بوده است.

ارزان ترین، محبوب ترین و خطرناک ترین مقصدهای گردشگری جهان

اگر علاقمند به سفر با بهترین مسافرت به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،سال گذشته از بین بیش از یک میلیارد سفر خارجی، مقصد اول گردشگران اروپا بوده است. در این میان مقصد اول گردشگران قاره اروپا با 563میلیون سفر و خاورمیانه با 52 میلیون سفر آخرین مقصد گردشگران است.

قاره اروپا بر اساس آمار بیش از نیمی از گردشگران را در دنیا به سوی خود کشانده است. این در حالی است که تعداد مسافرانی که به اروپا سفر نموده اند بیش از جمعیت این قاره بوده است.

مقصد اول گردشگران

قاره اروپا

563 میلیون سفر

مقصد دوم گردشگران

قاره آسیا و اقیانوسیه

248میلیون سفر

مقصد سوم گردشگران

قاره آمریکا

168 میلیون سفر

مقصد چهارم گردشگران

قاره آفریقا

56میلیون سفر

مقصد پنجم گردشگران

خاورمیانه

52میلیون سفر

در سال 2012 رکورد بیشترین سفر توریستی با 83 میلیون سفر به فرانسه تعلق گرفته است، به این ترتیب این کشور محبوب ترین مقصد گردشگران در دنیا بوده است.

البته فرانسه از جاذبه های دیدنی گردشگری از جمله کاخ ورسای، برج ایفل و موزه لوور بهره می برد و با دارا بودن 478 هزار درخت، سرسبزترین پایتخت قاره اروپا به شمار می رود. البته وجود آثار تجسمی و نقاشی در مکان های فرهنگی پاریس از دیگر علل افزایش گردشگران این شهر است .

گردشگر چه کسی است؟

نیمی از سفرهای خارجی برای تفریح و تعطیلات صورت می گیرد و حدود 27 درصد از سفرهای برون مرزی اختصاص به ملاقات دوستان، خانواده، دلایل پزشکی و مذهبی است و حدود 14 درصد از سفرها به مقوله تجارت و 7 درصد سفرها نیز دلایل اش نامشخص است.

52 درصد سفرها

تفریح و تعطیلات

27 درصد سفرها

ملاقات دوستان، خانواده، پزشکی و مذهبی

14 درصد سفرها

تجاری

7 درصد سفرها

نامشخص

سازمان دنیای گردشگری اعلام نموده است که در سال گذشته صنعت توریسم 4، 1 تریلیون دلار در دنیا گردش اقتصادی داشته است یعنی 8، 3 میلیارد در روز در آمد گردشگری بوده است.

ولخرج ترین گردشگران

اگر سوال کنید که ولخرج ترین گردشگران چه کسانی هستند پاسخ چینی ها است، دنیاگردان چینی سالانه 129 میلیارد دلار در سراسر دنیا هزینه گردشگری می نمایند.

ولی بیشتر آنها به کشورهای اطراف چین سفر می نمایند یعنی حدود 91 در صد سفرها در قاره آسیا و کشورهایی مانند ویتنام، مالزی، تایلند، کره و ژاپن است؛ این موضوع سبب شده تا بانکوک بیشترین بازدید نماینده را در بین کشورهای آسیا و دنیا داشته باشد.

خطرناک ترین مقصد گردشگری

جان استاپلتون نویسنده انگلیسی در کتابی که به نگارش درآورده، کشور را تایلند به عنوان خطرناک ترین مقصد گردشگری دنیا معرفی نموده است .

جان استاپلتون که به زودی قرار است کتابش را به چاپ برساند، کودتای نظامی و پرونده حل نشده قتل دو گردشگر انگلیسی در ماه سپتامبر را از عوامل اصلی پیش بینی خود برای کاهش میلیونی تعداد مسافران تایلندی داشته است .

در متن این کتاب آمده است که سال 2014 تایلند هم مثل سال های پیش از آن، پر بود از تصادفات قطار ، اتوبوس ، قایق ، موتور، قتل ، چاقوکشی ، مرگ های مرموز ، خودکشی های متعدد ، سرقت و رویدادهای مرتبط با الکل و مواد مخدر . این آمار امنیت مسافران را کاهش می دهد و تصویر آینده گردشگری این کشور را تاریک می نماید.

ارزان ترین مقصد گردشگری

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مهرماه سال جاری از رشد 14 پله ای ایران در صنعت گردشگری خبرداده و گفته است که براساس گزارش مجمع دنیای اقتصاد، ایران در نرخ و قیمت گردشگری نیز رتبه نخست دنیا را از نظر ارزان بودن سفر برای گردشگر خارجی به خود اختصاص داده است .

مسعود سلطانی فر در همایش تجلیل از سرمایه گذاران گفت که مجمع دنیای اقتصاد در گزارشی شرایط گردشگری در 140 کشور را در سال 2013 منتشر نموده است که رتبه ایران از نظر درآمد در میان کشورهای مختلف بین 50 تا 55 بوده است.

او خاطر نشان کرد که براساس این گزارش ایران از نظر شاخص های رقابت پذیری سفر بنا بر محاسبات مجمع دنیای اقتصاد رتبه 96 تا 98 را کسب نموده که به نسبت سال 2012 حدود 14 پله رشد داشته است .

مقصد اول گردشگران ایرانی

شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه ˈتی.آر.تیˈ مقصد اول گردشگران ایران در تعطیلات را ترکیه اعلام نموده است .ترکیه همه روزه میزبان ایرانیانی است که به این کشور سفر می نمایند و روزانه شمار بسیاری پرواز توسط شرکت های هوایی داخلی و خارجی از ایران به ترکیه صورت می گیرد .

شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه می نویسد که گردشگران ایرانی در تعطیلات تابستان و اعیاد رسمی این کشور همچون عید نوروز برای گردش و تفریح به ترکیه سفر می نمایند.به نوشته ˈتی.آر.تیˈ ، براساس آمار منتشر شده هم اکنون ایران در رده چهارم بیشترین گردشگران در ترکیه بشمار می رود.

مقصد 50 درصد گردشگران خارجی در ایران کجاست؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته است که علاوه بر گردشگران داخلی که از سراسر ایران به مشهد مقدس سفر می نمایند مقصد 50 درصد گردشگران خارجی نیز مشهد مقدس است که به عنوان مثال سال گذشته یک میلیون و 600 هزار نفر از کشور عراق به پایتخت معنوی ایران سفر نموده اند .

مسعود سلطانی فر یادآور شد که به گفته مدیر یکی از ایرلاینها این خط پروازی روزانه 2 تا 4 پرواز از کشورهای عربی مانند بحرین، عراق، عربستان، کویت به مشهد مقدس انجام داده است که این پروازها شامل شیعیان این کشورها است که به شوق زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) به این شهر سفر می نمایند .

معاون رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود به گردش اقتصادی گردشگری در دنیا اشاره نمود و در مقایسه آن در ایران، گفت که گردش اقتصادی گردشگری ، تفریحات، اوقات فراغت سالانه 6500 میلیارد دلار است که از این رغم 1250 میلیارد دلار نصیب کشورهای مختلف شده است .

وی افزود که در این میان در سال 2013 میلادی ورود گردشگران خارجی در دنیا 1187 میلیون دلار گردش اقتصادی داشته است که این رقم، رقم بسیار بالایی است با این حال با تمام ظرفیت های اقتصادی در ایران سهم ما از گردش اقتصادی گردشگران خارجی در دنیا 0.5 درصد است .

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه سال گذشته 5، 4 میلیون گردشگر وارد کشور شده است گردش اقتصادی از حضور این تعداد گردشگر خارجی حدود 6 میلیارد دلار است.

منبع:مشرق

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 475

به "ارزان ترین، محبوب ترین و خطرناک ترین مقصدهای گردشگری جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین، محبوب ترین و خطرناک ترین مقصدهای گردشگری جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید