برترین دانشگاه های موسیقی جهان را بشناسید

به گزارش فروش برتر، با این مطلب همراه ما باشید تا برترین دانشگاه های موسیقی جهان را بشناسید و با انتخابی هوشمندانه وارد این جهانی جادویی شوید. رشته موسیقی یک رشته محبوب در میان جوانان است که بسیاری از افراد تمام آینده خود را بر روی این رشته تحصیلی و حرفه سرمایه گذاری می نمایند.

برترین دانشگاه های موسیقی جهان را بشناسید

پیش از این در مطلبی به نام بهترین رشته های تحصیلی در دنیا کدامند؟ سعی کردیم تا بهترین رشته های تحصیلی را به شما معرفی کنیم، اما در این مطلب سعی داریم تا به صورت تخصصی در خصوص این رشته تحصیلی و بعلاوه بهترین دانشگاه های موسیقی در دنیا مطالبی در اختیار شما همراهان خبرنگاران قرار دهیم.

اگر شما هم در گروه افرادی هستید که هوادار موسیقی هستید و آماده اید تا برای رسیدن به اهداف بلند خود رشته تحصیلی خود را در زمینه موسیقی انتخاب کنید، بهتر است از بهترین ها در دنیا آغاز کنید و با شناسایی بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا و در صورت امکان تحصیل در یکی از این دانشگاه ها را انتخاب کنید.

رشته موسیقی

به گفته یکی از شاعران بزرگ دنیا موسیقی زبان دنیای بشریت است و بعلاوه یکی از هنرهای هفتگانه آزاد است که از اجزایی همچون صوت و سکوت تشکیل شده است. یک موزیسین باید به خوبی و به زیبایی تمام به گونه ای صداها را ترکیب کند که یک صوت دلنشین را ایجاد کند و این طریق به بیان احساسات خود به زبانی دیگر بپردازند.

آموزش رشته موسیقی از گذشته در بسیاری از فرهنگ ها بوده و تا به امروز نیز ادامه داشته است اما در بسیاری از کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی دروس موسیقی گاها در برنامه تحصیلی دوره های دبستان نیز گنجانده شده اند تا فرزاندان خود را از کودکی با این هنر زیبا و دلنشین آشنا نمایند.

اما هم اکنون رویای تحصیل در این رشته تحصیلی به موضوعی دست یافتنی تبدیل شده است و به طور کلی این رشته توانسته جای خود را در بیشتر فرهنگ های دنیا باز کند و در بسیاری از بهترین دانشگاه های هنری کشورهای مختلف دنیا، این رشته تحصیلی برای علاقه مندان ایجاد شده است.

دانشجویان رشته Music می توانند در طول دوره تحصیلی خود با انواع و اقسام موسیقی های دنیای همچون: کلاسیک، پاپ، جاز، کانتری، بلوز و بسیاری گونه دیگر از موسیقی آشنایی پیدا مینمایند و در زمینه مورد علاقه خود را پیدا می نمایند و فعالیت حرفهای و هنری خود در آن حیطه آغاز مینمایند.

در دوره های کارشناسی در دانشگاه های دنیا رشته موسیقی در گرایش های آموزش موسیقی، موسیقی و هنر موسیقی ارائه می گردد و دانشجویان در این مقطع تحصیلی دورس تئوری مانند تاریخ موسیقی را یاد می گیرند. در دورس عملی نیز دانشجو با تکنیک های آوازخوانی، انواع سازها و نحوه نواختن آن ها به صورت آموزشگاهک آشنا می گردد.

از آنجایی که رشته Music در دنیا مورد استقبال شدید علاقه مندان این حوزه شده است، در بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا این رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و حتی دکترا نیز ارائه نموده اند تا دوستداران آن بتوانند به مدارک عالی دانشگاهی در این زمینه دست پیدا نمایند.

در ادامه سعی داریم تا بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا را به شما معرفی کنیم تا اگر رویای تحصیل در این هنر را دارید، برای رسیدن به آن کوشش کنید تا در بهترین دانشگاه موسیقی تحصیل کنید.

بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا

دانشگاه های متعددی در دنیا هستند که رشته موسیقی را در دانشکده های هنر خود ارائه می نمایند. اما براساس رتبه بندی های متعدد همچون موسسه QS World که در دنیا دانشگاه ها را در زمینه های مختلف رتبه بندی می نمایند نام تعدادی از دانشگاه ها در دنیا در این زمینه سرآمد دیگر دانشگاه ها است که به ترتیب به آن ها اشاره می کنیم:

مدرسه موسیقی Juilliard

مدرسه جولیارد Juilliard به عنوان بهترین دانشگاه موسیقی در دنیا شناخته شده است که در سال 1905 و در منطقه منهتن در شهر نیویورک در آمریکا تاسیس شد. دانشجویان محصل در این دانشگاه جز با استعدادترین و با انگیزه ترین افراد دنیا در زمینه موسیقی هستند که از کشورهای مختلف دنیا گرد هم آمده اند تا باعث رشد موسیقی دنیا شوند.

بعلاوه همه ساله نام بسیاری از فارغ التحیلان این دانشگاه در میان برندگان جوایز معتبر دنیا موسیقی به چشم می خورد که خود نشان از سطح بالای این دانشگاه در دنیای موسیقی دارد.

کالج سلطنتی موسیقی

کالج سلطنتی موسیقی با نام لاتین Royal College of Music که به اختصار RCM نامیده می گردد جز مهمترین و بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا است که به آموزش نوازندگان با استعداد از سراسر دنیا به منظور تربیت رهبران ارکستر و آهنگسازان خوب میپردازد. RCM در سال 1882 در لندن در کشور انگلستان به وسیله شاهزاده وقت ولز (ادوارد هفتم) تاسیس شد و بعضی از مهمترین شخصیتهای موسیقی بریتانیا و دنیا را آموزش داده است.

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین University of Music and Arts in Vienna یکی از بزرگترین و مشهورترین دانشگاه های دنیا است که در زمینه هنرهای نمایشی موسیقی، تئاتر و فیلم تخصص دارد. از سال 1817 به عنوان یک رهبر بین المللی برای تحصیل در رشته موسیقی و سایر هنرهای نمایشی همراه با رشته های دانشگاهی مرتبط فعالیتش را در مرکز کشور اتریش آغاز کرد و از بیش از 70 کشور دنیا دانشجوهای بااستعداد را پذیرش می نماید.

آموزشگاه سلطنتی موسیقی

آموزشگاه سلطنتی موسیقی Royal Academy of Music نیز در گروه معروف ترین موسسه های آموزشی موسیقی در بریتانیا و دنیا قرار گرفته است که دانشکده موسیقی دانشگاه لندن نیز می باشد. آموزشگاه سلطنتی موسیقی در لندن در سال 1822 به وسیله جان فین و نیکولاس چارلز بوخسا تاسیس شد و به عنوان قدیمی ترین مراکز هنری در بریتانیا شناخته شده است و از فارغ التحصیلان معروف این آموزشگاه می توان به سر سیمون راتل، سر هریسون پیرتویستل، سر التون جان و آنی لنوکس اشاره نمود.

کالج موسیقی Berklee

کالج موسیقی برکلی Berklee College of Music در شهر بوستون و در ماساچوست آمریکا واقع شده که در سال 1945 تاسیس شد. این دانشگاه به علت فلسفه متمایز رشته موسیقی و بعلاوه موفقیت چشمگیرش در دنیای هنر به معروفیت رسیده است و نام خود را در کنار بهترین های دنیا جای داده است. برکلی یک دانشگاه موسیقی متمایز و معاصر است و به گونه های نو موسیقیایی بسیار اهمیت می دهد.

مدرسه موسیقی و تئاتر Guildhall

دانشگاه موسیقی و تئاتر گولد هال Guildhall School of Music and Drama یکی از بهترین دانشگاه های دنیا در زمینه موسیقی و هنرهای نمایشی می باشد که در سال 1880 در قلب شهر لندن در کشور انگلستان واقع شده است. این دانشگاه نیز سعی نموده است تا همچون دیگر دانشگاه های مطرح دنیا، دانشجویان بااستعداد را از سراسر دنیا جذب کند و آموزش دهد.

موسسه موسیقی Curtis

موسسه موسیقی کورتیس Curtis Institute of Music که در شهر فیلادلفیا در پنسیلوانیا واقع شده است در سال 1924 تاسیس شد و به یکی از معتبهترین مکانها برای تحصیل رشته موسیقی بدل شده است. فارغ التحصیلان این مدرسه نوازندگانی همچون: لئونارد برنشتاین و لانگ لنگ هستند. بعلاوه این دانشگاه نیز همچون دیگر دانشگاه های این حوزه تعداد محدودی دانشجو را پذیرش می نماید و پذیرش کاملا رقابتی می باشد.

آموزشگاه هنرهای نمایشی هنگ کنگ

آموزشگاه هنرهای نمایشی هنگ کنگ Hong Kong Academy for Performing Arts در سال 1984 با تصویب دولت چین تأسیس شد. این دانشگاه یک موسسه عالی در هنرهای نمایشی در آسیا است و برنامه های مختلف تحصیلات کارشناسی حرفه ای و تحصیلات تکمیلی را در زمینه های اپرای چین، پایکوبی، درام، فیلم و تلویزیون، موسیقی و تئاتر و تفریح ارائه می دهد. فلسفه آموزشی این دانشگاه منعکس نماینده تنوع فرهنگی هنگ کنگ است که بر سنت های چینی و بعلاوه غربی و یادگیری بین رشته ای تاکید دارد.

کنسرواتور سلطنتی اسکاتلند

موسسه هنرهای زیبا سلطنتی اسکاتلند Royal Conservatoire of Scotland یکی از مراکز مهم رشته موسیقی و هنرهای نمایشی در دنیا است که در سال 1847 در شهر گلاسکو تاسیس شد و برای آموزش هنرهای نمایشی و رشته موسیقی پذیرای استعدادهای موسیقی دنیا شده است.

کنسرواتوار پاریس

موسسه هنرهای زیبای پاریس Conservatoire de Paris در فرانسه به عنوان قدیمیترین مدارس موسیقی در دنیا معرفی شده است. این کنسرواتوار در زمان انقلاب فرانسه در سال 1795 تاسیس شد و کوشش کرد تا مرکز نوآوری در آموزش رشته موسیقی باشد. اعضای دانشکده و اعضای هیئت علمی از یک طیف بین المللی تشکیل شده اند و تجربه متنوعی از آموزش موسیقی در پاریس را به دانشجویان خود ارائه می نمایند.

برای اینکه فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا را از دست ندهید، همین حالا وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی خود را رزرو کنید و با هدایت مشاوران خبرنگاران فرایند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود را آغاز کنید. صفر تا صد کلیه امور مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های دنیا با خبرنگاران .

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1778

به "برترین دانشگاه های موسیقی جهان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های موسیقی جهان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید