معروف ترین مکان های قفل عشق در دنیا

به گزارش فروش برتر، قفل عشق را عاشقان به بناهای عمومی و بیشتر پل ها آویزان می نمایند تا نمادی از عشق شان باشد. با 10 مکان معروف در اروپا برای آویزان کردن قفل های عشق آشنا شوید.

معروف ترین مکان های قفل عشق در دنیا

قفل عشق نمادی است از عشق دونفره که عاشقان آن را به یکی از بناهای عمومی و غالبا پل ها آویزان می نمایند و کلید آن را درون رودخانه یا دریاچه می اندازند تا نشانی از پیوند ناگسستنی شان باشد. هرچند در بیست سال اخیر، این نماد عاشقانه، میان مردم محبوبیت زیادی پیدا نموده است؛ اما مسئولان از وجود آنها رضایت چندانی ندارند. آنها با این پدیده به عنوان نابسامانی شهری برخورد می نمایند و مخرب اموال عمومی می دانند. هم چنین دل نگران ضررهایی هستند که قفل های عشق به اموال شهری وارد می نمایند و هزینه ای که برای حذف آنها باید پرداخت گردد. در این مقاله به معرفی 10 مکان فوق العاده قفل عشق در دنیا می پردازیم.

1. پل پونت دس آرتس (Pont des Arts Bridge)، پاریس، فرانسه

مشهورترین مکان قفل های عشق در دنیا، پل عابر پیاده ای است که بر فراز رود سن، در شهر پاریس واقع شده است. به نظر می رسد که وزن قفل های زده شده به این پل تا 93 تن می رسد! در ژوئن 2014، بخشی از نرده های این پل به علت سنگینی قفل های عشق فروریخت و در ژوئن 2015، شهرداری پاریس آغاز به حذف صدها هزار قفل عشق از نرده های پل پونت دس آرتس کرد.

2. پل هوهنزولرن (Hohenzollern Bridge)، کلن، آلمان

اولین قفل های عشق در پل هوهنزولرن در سال 2009 دیده شدند. این پل در شهر کلن آلمان و بر فراز رود راین واقع شده است.

3. برج ان سئول (N Seoul Tower)، سئول، کره جنوبی

متصدیان برج ان سئول، هفت درخت مصنوعی عشق را در تراس های این برج قرار دادند. درخت های عشق به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند وزن زیادی از قفل های عشق را تحمل نمایند. هم چنین متصدیان برج سطل مخصوصی را برای کیلد های قفل در نظر گرفته اند تا عاشقان پس از بستن قفل ها، کلیدشان را از برج به سمت پایین پرت ننمایند و برای تراس ها حفاظ شیشه ای کار گذاشته اند تا از آویزان کردن قفل های عشق به نرده و فنس تراس جلوگیری گردد.

4. پل کانال ودوتویدنی (Vodootvodny Canal Bridge)، مسکو، روسیه

درخت های عشق این بار در مسکو روسیه! این درخت های فلزی بر روی پل کانال ودوتویدنی قرار گرفته اند که از روی کانال ودوتویدنی عبور می نماید.

5. کوه هوانگ، چین

حفاظ هایی که در جهت صعود کوه هوانگ چین قرار دارند، پر از قفل های عشق شده است. معشوق ها با بستن هر قفل، روح های یکدیگر را بهم قفل و کلید را درون دره های پایین پرتاب می نمایند.

6. پل عشق (Most Ljubavi)، ویریاشکابایا، صربستان

پل عشق که در زبان صربی موست یوباوی، نامید می گردد یکی از 15 پلی است که در شهر ویریاشکابایا واقع شده است. این پل برترین مکان ها برای آویزان کردن قفل عشق در صربستان است.

7. محله مالا استرانا، پراگ، چک

عاشقان پراگ برای بستن قفل های عشق خود به محله مالا استرانا می فرایند و قفل هایشان را به نرده پل عشق آویزان می نمایند. این پل مخصوص عابران پیاده است.

8. پل پونته میلویو (Ponte Milvio Bridge)، رم، ایتالیا

قفل های عشق در ایتالیا، با شتاب زیادی رو به افزایش است. اولین مکانی که میزبان قفل های عشق بود، پل پونته ملیویو در رم به شمار می رود. بیش از هر چیزی محبوبیت قفل های عشق در ایتالیا به علت تاثیر است که خوانندگان از کتاب تو را می خواهم اثر فردریکو موچا گرفته اند.

9. پل قصاب ها (Butchers Bridge)، لیوبلیانا، اسلوونی

پل قصاب ها یک پل تازه ساز عابرپیاده است که بر فراز رود لوبلیانیکا واقع شده است، از سال 2010 به محلی برای آویزان کردن قفل های عشق اهالی لیوبلیانا تبدیل شده است.

10. پل بروکلین (Brooklyn Bridge)، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

هرچند تعداد زیادی از قفل های عشق به نرده های پل بروکلین آویزان شده بود؛ اما مسئولان شهر نیویورک برای حفظ امنیت به تازگی آغاز به پاکسازی این پل نموده اند.

منبع: کجارو / 10mosttoday.com
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1839

به "معروف ترین مکان های قفل عشق در دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "معروف ترین مکان های قفل عشق در دنیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین مکان های قفل عشق در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید