70 درصد مردم دو دز واکسن کرونا را تزریق نموده اند

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران/البرز وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه پیک کرونا در کشور فروکش نموده ولی باید بدانیم که همواره احتمال پیک بعدی وجود دارد.

70 درصد مردم دو دز واکسن کرونا را تزریق نموده اند

به گزارش خبرنگاران بهرام عین الهی روز پنجشنبه چهارم آذرماه با حضور در موسسه رازی با اشاره به اهمیت واکسن های داخلی کرونا برای کنترل این ویروس اظهار کرد: وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم است و وقتی مردم شاداب و سالم باشند و بتوانند به کارهای روزمره خود برسند، وزارت بهداشت به وظایف خود به درستی عمل نموده است.

وی ادامه داد: تا کنون 85 درصد مردم ایران دز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند و نزدیک به 70 درصد آنها هم دو دز تزریق نموده اند.

وی افزود: این آمار یک آمار شگفت انگیز در جهانست چون ما توانستیم در مدت زمان کوتاهی بخش زیادی از جمعیت کشور را در مقابل کرونا واکسینه کنیم.

وی شرح داد: همه این اتفاقات به خاطر اطمینان مردم به دولت و وزارت بهداشت است که در این خصوص باید از آنها قدردانی کنیم.

وزیربهداشت افزود: خوشبختانه پیک کرونا در کشور فروکش نموده ولی باید بدانیم که همواره احتمال پیک بعدی وجود دارد و بر این اساس از مردم درخواست می گردد همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دقت کافی را داشته باشند.

عین الهی ادامه داد: فعلا باید باکرونا زندگی بکنیم؛ تجربه نشان داده کشورهایی که فکر کردند توانسته اند این ویروس را به طور کامل مهار نمایند، امروزه مجددا گرفتار شده اند.

وی اظهار کرد: آلمان، روسیه و آمریکا کشورهایی هستند که در حال حاضر با کرونا مجددا درگیر شده اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با تکیه بر توان و تخصص دانشمندان ایرانی توانسته ایم برترین واکسن های کرونای جهان را فراوری کنیم، افزود: برای اینکه یک واکسنی به تایید برسد، مراحل مختلفی طی می نماید که موسسه رازی از واکسن های بسیار پیشرفته جهانست که اثربخشی بالایی هم دارد.

این مسئول شرح داد: امروز پنج میلیون دز از این واکسن تحویل وزارت بهداشت شده و امیدواریم تزریق آن باعث ایمنی بیشتر مردم گردد.

عین الهی افزود: بعد از اتمام دز اول و دوم، تزریق دز سوم به خصوص برای افرادی که شرایط خاصی دارند در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در دولت تازه فاصله ای بین وزارتخانه ها وجود ندارد و ما پرسنل زحمتکش موسسه رازی را از خودمان می دانیم و از آنها حمایت می کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم به مرحله ای برسیم که در بحث واکسن کرونا فقط ازفراوریات داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: در حال برنامه ریزی برای صادرات واکسن کرونای موسسه رازی هستیم تا بتوانیم استانداردهای این واکسن را بالا ببریم و در این راستا مجوز صادرات تا سقف 20 درصد فراوریی این واکسن صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1686

به "70 درصد مردم دو دز واکسن کرونا را تزریق نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد مردم دو دز واکسن کرونا را تزریق نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید