کدام کشورها بیشترین تعداد رباتهای کارگر را در خود جای داده اند؟ ، رقابت سنگین چین با کشورهای اروپایی

به گزارش فروش برتر، این روزها بازار به کارگیری رباتها در مشاغل مختلف بسیار داغ است و از پزشکی و پرستاری تا مهندسی و صنایع مختلف میزبان حضور روباتها هستند، اما در این آشفته بازار فناوری جالب است بدانیم که کدام کشورها میزبان بیشترین تعداد ربات ها هستند.

کدام کشورها بیشترین تعداد رباتهای کارگر را در خود جای داده اند؟ ، رقابت سنگین چین با کشورهای اروپایی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت های ژاپنی هزینه های رباتیک خود را روز به روز افزایش می دهند چرا که معتقدند سرمایه گزاری روی رباتها به شدت آینده نگرانه است. درواقع استخدام روباتها در کارخانه ها بخشی مهم از تلاشهای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای مبارزه با دو دهه رکود در بخش فراوری محسوب می گردد.

ظهور دستگاه های هوشمند و روبات ها در زندگی انسان ها به موضوعی عادی تبدیل شده است و این روزها شاهد حضور رباتها در بخش های مختلف زندگی شخصی خود هستیم، داده های فدراسیون بین المللی رباتیک نشان می دهد که سرعت اتوماسیون صنعتی در سراسر دنیا پیشرفته و به ازای هر 10،000 کارمند انسانی در سراسر دنیا 85 ربات طراحی شده است. البته اروپا دارای تراکم ربات 106 واحد برای هر 10،000 کارگر است و این تعداد در آمریکا و آسیا به ترتیب 91 و 75 است. چین یکی از کشورهایی است که بالاترین اندازه رشد در اتوماسیون صنعتی را ثبت نموده ، اما در هیچ کجا مانند کره جنوبی شاهد میدان دادن به رباتها نیستیم.

نمودار شرایط حضور روبات ها در کشورهای مختلف

در سال 2017، کره جنوبی 710 ربات صنعتی را به ازای هر 10،000 کارمند استخدام کرد. این ربات ها عمدتا در بخش های الکترونیک و برق استخدام شده اند و 90 درصد از رباتهای صنعتی سنگاپور در صنعت الکترونیک استخدام میشوند و این کشور با تراکم 658 ربات در برابر هر 10،000 کارمند، در رتبه دوم واقع شده است. آلمان و ژاپن در حوزه صنایع خودروسازی خود از رباتها یاری می گیرند و سطح چگالی آنها کمی بیشتر از 300 ربات برابر هر 10000 کارگر است.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1955

به "کدام کشورها بیشترین تعداد رباتهای کارگر را در خود جای داده اند؟ ، رقابت سنگین چین با کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها بیشترین تعداد رباتهای کارگر را در خود جای داده اند؟ ، رقابت سنگین چین با کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید