گفت وگوی تلفنی پامپئو با وزیر خارجه جدید سعودی

به گزارش فروش برتر، وزیر خارجه آمریکا گفت وگوهای دوجانبه ای با همتای جدید سعودی خود انجام داد و طرفین درباره شراکت استراتژیک میان دو کشور بحث کردند.

گفت وگوی تلفنی پامپئو با وزیر خارجه جدید سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از گفت وگوی تلفنی مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور در روز دوشنبه با همتای جدید سعودی خود، شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود اطلاع داد.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزرات خارجه آمریکا گفت، پامپئو طی این گفت وگوی تلفنی به شاهزاده بن فرحان انتصابش به عنوان وزیر خارجه سعودی را تبریک گفت.

این سخنگو اضافه نمود، وزیران خارجه آمریکا و سعودی ابراز امیدواری کردند که همکاری مشترک برای تداوم شراکت قوی میان این دو کشور ادامه یابد.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در 23 اکتبر، ابراهیم العساف وزیر خارجه این کشور را برکنار و شاهزاده بن فرحان را در این پست گمارد.

شاهزاده فیصل(44 ساله) در چند ماه گذشته سفیر کشورش در آلمان بود و پیش از آن به عنوان مشاور سیاسی در سفارت عربستان در واشنگتن فعالیت داشته است. او همچنین پیشتر ریاست یک پروژه سرمایه گذاری مشترک با شرکت هواپیمایی بویینگ آمریکا را برعهده داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 331

به "گفت وگوی تلفنی پامپئو با وزیر خارجه جدید سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی پامپئو با وزیر خارجه جدید سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید