آلمان یاری به لبنان را به انجام اصلاحات مشروط کرد

به گزارش فروش برتر، وزیر خارجه آلمان گفت: هرکسی در لبنان باید این را فهمیده باشد که شرایط به این صورت نمی تواند ادامه یابد و اینکه این کشور نیازمند اصلاحاتی گسترده است.

آلمان یاری به لبنان را به انجام اصلاحات مشروط کرد

به نقل از سایت شبکه المنار، اظهارات میشل عون، رئیس جمهور لبنان در ملاقات با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان مطرح شد. ماس طی این ملاقات پیغام تسلیت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و مردم کشورش برای قربانیان حادثه انفجار در بندر بیروت را به عون منتقل کرد.

ماس ضمن ابراز آمادگی کشورش برای حمایت از مردم لبنان در مواجهه با پیغامدهای حادثه انفجار، گفت: کنفرانس پاریس برای حمایت از بیروت و مردم لبنان که توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برگزار گردید، همبستگی جامعه جهانی با لبنان را در این مصیبت و تمایل آن به ایستادگی در کنار مردم لبنان برای عبور از این رخدادها نشان داد.

ماس گفت، کشور وی در ارائه یاری های فوری به لبنان به وسیله صلیب سرخ لبنان و یا به وسیله خدمه و تیم های نجاتی که به بیروت رفتند شتاب نمود. وی به مبلغ 20 میلیون یورو یاری ارائه شده از سوی آلمان و یاری های در راه این کشور برای حمایت از اقتصاد لبنان اشاره نمود و گفت، شرکت زیمنس که رئیس هیئت مدیره آن وزیر خارجه را در سفرش به بیروت همراهی می نماید تصمیم گرفته تا برای مدت یک سال بطور رایگان برق بیش از 65 هزار تن را تأمین کند که هزینه این کار 45 میلیون یورو تخمین زده شده است. وی گفت، تجهیزات لازم طی چند روز آینده برای تعبیه در مناطق آسیب دیده وارد این منطقه خواهد شد.

رئیس جمهور عون از ماس به خاطر احساس همدردی و همبستگی تشکر و مراتب قدردانی خود از فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان و آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور ابراز نمود.

وی همچنین درگذشت یک کارمند در سفارت آلمان به دلیل انفجار در بندر را تسلیت گفت.

بنا بر این گزارش، هایکو ماس در سفرش به بیروت، توضیح داد که کشورش آماده یاری های بلندمدت به لبنان است، به شرط آنکه اصلاحات اساسی در این کشور بحران زده اجرا گردد.

به گفته ماس، اتحادیه اروپا و آلمان آماده یاری رسانی هستند، اما انتظار دارند در خصوص اصلاحات مالی و مبارزه با فساد حرف ها به عمل تبدیل شوند. وزیر خارجه آلمان خشم لبنانی ها را قابل فهم دانست.

ماس گفت: آن چیزی که در خیابان های بیروت مشاهده می گردد نشان می دهد که چیز زیادی در این کشور نیست که بتواند به همین صورتی که هست باقی بماند.

وزیر خارجه آلمان توضیح داد: هرکسی در لبنان باید این را فهمیده باشد که شرایط به این صورت نمی تواند ادامه یابد و اینکه این کشور نیازمند اصلاحاتی گسترده است.

ماس به محض ورود به فرودگاه بیروت، چکی به مبلغ یک میلیون یورو به صلیب سرخ لبنان داد. او توضیح داد که این پول اولین بخش از یاری های فوری تصویب شده در آلمان تا سقف 20 میلیون یورو است.

به گفته وزیر خارجه آلمان، این پول باید پیش از هر چیز صرف خانواده های قربانیان و بازماندگان انفجارهای بیروت شده و البته در مبارزه با همه گیری کرونا نیز استفاده گردد. علاوه بر این، سه میلیون یوروی دیگر نیز آماده است تا به نهادهای سازمان ملل پرداخت گردد.

همچنین در هواپیمایی که هایکو ماس با آن به لبنان پرواز کرد، وسایل بهداشتی اهدایی از سوی صلیب سرخ آلمان به ارزش یک و نیم میلیون یورو که هزینه حمل و نقل آن از طرف وزارت خارجه پرداخت شده، قرار داشت.

زمانی که وزیر خارجه آلمان از ویرانه های انفجار در بندر بیروت بازدید می کرد به وضوح می شد شوک را در چهره او دید. بر اثر این انفجارها بخش بزرگی از بندر و نیز مناطق مسکونی آن به شدت تخریب شده اند. این انفجارها همچنین یک چاله بزرگ را در بندر ایجاد نموده است.

هایکو ماس هنگام این بازدید گفت: احساس کاملا دیگری به انسان منتقل می گردد، وقتی با چشم خود می بینی که چند روز پیش چه اتفاقی در بیروت افتاده است. او ادامه داد: ابعاد ویرانی و تخریب برای کسانی که در آلمان زندگی می نمایند تقریبا غیرقابل تصور است.

،ایسنا

-

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 937

به "آلمان یاری به لبنان را به انجام اصلاحات مشروط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان یاری به لبنان را به انجام اصلاحات مشروط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید