مجلس اروپا حملات نیرو های ژنرال حفتر به پایتخت لیبی را محکوم کرد

به گزارش فروش برتر، مجلس اتحادیه اروپا در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از حملات اخیر فرمانده نیرو های موسوم به ارتش لیبی به فرماندهی حفتر، از اعضای این اتحادیه و جامعه بین الملل خواست مانع از این حملات شوند.

مجلس اروپا حملات نیرو های ژنرال حفتر به پایتخت لیبی را محکوم کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس اتحادیه اروپا عملیات نظامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو های موسوم به ارتش ملی لیبی جهت تصرف شهر طرابلس، پایتخت این کشور را محکوم کرد.

این شهر در دست دولت نجات ملی به ریاست فایج السراج است و اروپا و جامعه بین الملل این دولت را به رسمیت می شناسد و از آن حمایت می نماید.

مجلس اروپا طی بیانیه ای امروز آدینه با ابراز نگرانی از عملیات گسترده نظامی حفتر برای برای تصرف طرابلس، از او خواست این عملیات را متوقف کند.

به گزارش شبکه الجزیره، مجلس اروپا تأکید کرد: حملات نظامی مانند این حملات جز مسائل و رنج های زیاد چیزی دیگری برای غیرنظامیان لیبی به ارمغان نخواهد آورد.

مجلس اتحادیه اروپا همچنین از کشور های عضو این اتحادیه و جامعه بین الملل خواست تهدید های حفتر را محکوم نموده و مانع از بروز حمام خون در لیبی شوند.

ژنرال حفتر بعد از ناکامی خود در عملیات نظامی اول برای تصرف شهر لیبی در فروردین ماه گذشته، دیروز پنجشنبه از شروع حمله نظامی گسترده و سرنوشت ساز برای اشغال این شهر اطلاع داد. او از نیرو های تحت امر خود خواست به کار دولت فایز السرّاج در لیبی خاتمه دهند.

از زمان عملیات نظامی حفتر در فروردین ماه تا به امروز، طرفین چند دور درگیری های شدیدی را پشت سرگذاشته اند و ژنرال حفتر از تصرف شهر لیبی ناکام مانده است. این درگیری ها پای قدرت های منطقه ای و بازیگران فرامنطقه ای را به لیبی باز نموده و منجر به صف کشی در درگیری های داخلی لیبی شده است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر از اقدامات ژنرال خلیفه حفتر حمایت سیاسی و تسلیحاتی نموده اند. در مقابل نیز ترکیه و قطر نیز از دولت وفاق ملی حمایت تسلیحاتی، سیاسی و رسانه ای نموده اند.

اخیراً دولت وفاق ملی با ترکیه دو تفاهم نامه همکاری و ترسیم مرز های دریایی امضا نموده اند که واکنش شدید مصر، جمهوری قبرس جنوبی، یونان و ژنرال حفتر را در پی داشته است و به احتمال زیاد، دور جدید عملیات این فرمانده نظامی لیبیایی به دلیل نگرانی وی و متحدان منطقه ای و عربی او از تقویت صندلی دولت فایز سراج است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 382

به "مجلس اروپا حملات نیرو های ژنرال حفتر به پایتخت لیبی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا حملات نیرو های ژنرال حفتر به پایتخت لیبی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید