ترکیه می گوید، برنامه ای برای اعزام نظامی به لیبی ندارد

به گزارش فروش برتر، طبق اعلام وزارت خارجه ترکیه، این کشور هنوز برنامه ای برای اعزام نیروی نظامی به لیبی ندارد.

ترکیه می گوید، برنامه ای برای اعزام نظامی به لیبی ندارد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه (دیشب)، گفت، اعزام نیروی نظامی به لیبی، در دستور کار آنکارا قرار ندارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی چاووش اوغلو با بیان اینکه ترکیه هنوز برنامه ای برای اعزام نیروی نظامی به لیبی ندارد، گفت، اگر دولت مستقل طرابلس (غرب لیبی) چنین درخواستی از ترکیه کند، آنکارا نیز پاسخ مثبت می دهد.

وی در نشست خبری مشترک با همتای کرواسیایی خود در آنکارا شرح داد: در حال حاضر، چنین درخواستی داده نشده و ما هم برنامه ای برای اعزام یگان های رزمی زمینی [به لیبی] نداریم، اما همانطور که رئیس جمهور [رجب طیب اردوغان] قبلا گفته، اگر چنین درخواستی انجام گردد ما نیز آن را آنالیز می کنیم.

پیشتر اردوغان طی سخنرانی در روز شنبه، با اشاره به تحولات لیبی گفت: اگر لیبی حضور نظامی ما را خواهان گردد، ما به آن پاسخ خواهیم داد و سربازان خود را به این کشور اعزام خواهیم کرد.

وی همچنین گفته بود که درباره اوضاع لیبی با روسیه صحبت خواهد نمود، چون آنکارا نمی خواهد لیبی به سوریه دیگری تبدیل گردد.

بعد از این اظهارات رئیس جمهور ترکیه بود که فرمانده نیروی دریایی دولت شرق لیبی به ریاست ژنرال خلیفه حفتر تهدید کرد که در صورت ورود کشتی های ترکیه به آب های نزدیک لیبی، آن ها را هدف قرار می دهد. (جزئیات بیشتر)

پیش از این تحولات، اردوغان و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از اطلاع داد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 393

به "ترکیه می گوید، برنامه ای برای اعزام نظامی به لیبی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه می گوید، برنامه ای برای اعزام نظامی به لیبی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید