تور اروپا: پادشاهی مدرن به سبک اتحادیه اروپا

به گزارش فروش برتر، شورای اروپا اختیارات گسترده ای را به فردی که به نمایندگی از یک کشور در آن حضور دارد می دهد و با طولانی تر شدن حضورش، قدرت بیشتری پیدا می نماید.

تور اروپا: پادشاهی مدرن به سبک اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اکونومیست، تاج گذاری ها در طول تاریخ اروپا اشکال مختلفی داشته است. در قرن 21، هر زمان که 27 رهبر اتحادیه اروپا برای شورای اروپا، گردهم می آیند، تاج گذاری هایی متفاوتی اتفاق می افتد.

ساختمان اتحادیه اروپا با این که ممکن است فاقد شکوه کلیسای جامع ریمز که در آن تاج گذاری انجام می شُد، باشد؛ اما با این حال، هنگامی که روسای جمهور یا نخست وزیران کشور های عضو وارد این ساختمان می شوند، درواقع پادشاهانی هستند که برای چند ساعت یک عقیده را سلطنت می نماید.

شورای اروپا که در سال 1974 به عنوان یک کلوب غیررسمی برای آقایان اختراع شد، محلی برای سران کشور ها بود که در خلوت خود، خارج از معاهدات اتحادیه اروپا درباره تحولات اخیر قاره اروپا بحث نمایند.

در پنج دهه گذشته شورای اروپا از یک خلوت مردانه به عنوان قدرتمند ترین نهاد اتحادیه اروپا تبدیل شده است که به همه مسائل اروپا و دنیا رسیدگی می نماید.

شورای اروپا اختیارات گسترده ای را به فردی که به نمایندگی از یک کشور در آن حضور دارد اعطا می نماید.

امانوئل مکرون، در فرانسه، در بالای این سیستم واقع شده است که در مقایسه با سران دیگر کشور ها اختیارات گسترده ای به او اعطا شده است.

برای افراد حاضر در این اجلاس که ضعیف تر هستند، این امر ناخوشایند است. برای مثال نمایندگان ایتالیا را سریع تعویض می نمایند و برخی نمایندگان دیگر مانند آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به مدت 16 سال در این سِمت حضور مؤثر دارند.

هرچه مدت حضور یک فرد در اتحادیه طولانی تر باشد، با آن شخص به عنوان شخصی با قدرت برخورد خواهد شد. زیرا آن ها معتقدند که چرا باید با کسی که چند ماه دیگر عوض می گردد، معامله کنیم؟

از آن جایی که افراد در این اتحادیه قدرت بسیار زیادی دارند، تغییر شخصیت ها در این کاخ سلطنتی اهمیت زیادی خواهد داشت. فرانسه تحت رهبری فرانسوا اولاند، کشور فروتن و بی آزاری بود. اما مکرون شخصیتی دارد که قصد نفوذ به حتی کوچکترین کشور های دنیا را دارد.

در چنین انجمنی تغییر افراد می تواند منجر به تغییر سیاست گردد. خروج مرکل و ورود پادشاهی دیگر به اتحادیه تأثیر زیادی در پویایی آن خواهد گذاشت.

بر خلاف پادشاهان واقعی، سران اتحادیه اروپا باید نگران رأی گیری های پارلمانی مختلفی در کشور خود باشند.

در اتحادیه اروپا هنگامی که تصمیمی به وسیله یک رهبر گرفته می گردد، اجرای آن سخت است و باید هم 27 عضو آن با یکدیگر برای تصویب یا لغو آن اتفاق نظر داشته باشند. اینرسی یک نیروی قدرتمند در سیاست اتحادیه اروپا است. یعنی هنگامی که این اتحادیه در جهت خاصی حرکت می نماید، متوقف کردن آن سخت است.

بر اساس معاهدات اتحادیه اروپا، شورای اروپا قانونگذار نیست، اما با این حال به طور فزاینده ای قوانینی را وضع می نماید که باعث دخالت در امور داخلی کشور های عضو شده است؛ و این تصمیم ها به نوعی امری سلطنتی تلقی می گردد.

شورای اروپا برای مدافعانش، دموکراتیک ترین نهاد اتحادیه اروپا است. اما در واقع آزادی کمی به قانونگذاران خود می دهد.

حتی ساختار این اجلاس دارای اشکالاتی است. شورای اروپا بسیار فعال است، اما انعطاف پذیری کمی دارد. برای مثال کشور ها و استان های بزرگ فقط می توانند با گروه کوچکی از مشاوران در این شورا حضور پیدا نمایند. تصمیمات این شورا به طور عمد در شریط استرس زایی گرفته می گردد. برای مثال اجلاس ها دیر آغاز می شوند و دیر به سرانجام می رسند؛ بنابراین خستگی فیزیکی و فشار های اجتماعی با یکدیگر ترکیب شده و شرایط استرس زایی را برای تصمیم گیری ایجاد می نماید.

یک باور در اتحادیه اروپا وجو دارد که تنها در صورت زمان بحران می گردد در اتحادیه اروپا پیشرفت کرد حتی اگر این بحران مصنوعی و ساختگی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1643

به "تور اروپا: پادشاهی مدرن به سبک اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: پادشاهی مدرن به سبک اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید