جزیره کاپری ایتالیا آشنایی با یکی از خیره کننده ترین جزیره های ایتالیا

به گزارش فروش برتر، جزیره کاپری ایتالیا

جزیره کاپری ایتالیا : در این مقاله از وب سایت خبرنگاران شما با یکی از خیره کننده ترین جزیره های کشور ایتالیا بنام جزیره کارپری است آشنا خواهیم کرد پس برای بیشتر آشما با این جزیره و جاذبه های آن تا اخر مقاله با ما همراه باشید.

جزیره کاپری ایتالیا آشنایی با یکی از خیره کننده ترین جزیره های ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

مختصری درباره کشور ایتالیا بدانید :

ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا است که پایتخت آن شهر رم می باشد. این کشور از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته است و جزو گروه هشت به شمار می آید.

واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا 60 میلیون و ششصد هزار نفر است و 91.6 درصد مردم آن مسیحی هستند.

ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. کشور ایتالیا آب و هوای معتدل فصلی دارد و آب و هوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان های داخلی تفاوت زیادی دارد.

دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس واقع شده است که کامپیونه دیتالیا نامیده می شود.

رم ، پایتخت ایتالیا ، به عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ ، برای سده های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بود.

عمده ایتالیایی ها رومی تبار هستند و زبان های رایج در ایتالیا هم تقریباً همگی شاخه هایی از زبان رومی بشمار می فرایند. با وجود اینکه زبان رسمی ایتالیا زبان ایتالیایی است اما زبان های پرگویشور دیگری در این کشور وجود دارند که حالتی نیمه رسمی و گاه محلی دارند

مذهب در ایتالیا : حاکمیت و اکثریت با مسیحیت کاتولیک است، ولی پروتستانها، یهودیها و مسلمانان (که اکثراً مهاجر هستند) نیز در این کشور زندگی می نمایند

آثار هنری و تنوع فوق العاده طبیعت در شبه جزیره ایتالیا از جمله عوامل جذب گردشگر به این کشور می باشد که امروزه یکی از گردشگری ترین کشورهای دنیا بشمار می آید.

رم، فلورانس، ونیز و بسیاری شهرهای دیگر، از جمله مقصدهای هنری هستند که برنامه هر بازدید نماینده ای از شبه جزیره ایتالیا را تشکیل می دهند

مرزهای این کشور 29321 کیلومتر است. که با کشورهای زیر مرز مشترک دارد:

  • اتریش: 430 کیلومتر
  • فرانسه: 488 کیلومتر
  • واتیکان: 3.2 کیلومتر (واتیکان در داخل شهر رم پایتخت ایتالیا واقع شده است)
  • سان مارینو: 39 کیلومتر (کشور سان مارینو در شمال ایتالیا و در دل ایالت امیلیا رومانیا واقع شده است)
  • اسلوونی: 232 کیلومتر
  • سوئیس: 740 کیلومتر

چرا جزیره کارپری ایتالیا ؟

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید ، بازدید از جزیره کاپری که به دلیل منظره سرسبز و پر صخره، ساحل بی نظیر، هتل های لوکس و آثار باستانی باقی مانده از دوران روم باستان شهرت پیدا نموده است را از قلم نیاندازید.

کاپری (Capri)، نام یکی از جزیره های ایتالیا است که در دریای عمیق تیرینی و منطقه کامپانیا واقع شده است. امروزه، هنرمندان معروف و گردشگران زیادی از سراسر دنیا و مخصوصاً از شهرهای جنوبی ایتالیا برای دیدن مناظر زیبا و استراحت در هتل های رو به دریای آن، به این مکان سفر می نمایند. با اینکه طول این جزیره 6 کیلومتر است و فقط حدود 2 کیلومتر عرض دارد، دو شهر زیبا یعنی کاپری و آناکاپری (Anacapri) را در بر می گیرد. برای رفتن به جزیره کاپری، نزدیک ترین راه این است که از شهر سورنتو سوار قایق های معمولی یا باله دار شوید؛ اما می توانید جهت طولانی تر، یعنی شهر ناپل را نیز برای حرکت به سمت این جزیره انتخاب کنید. در ادامه، شما را با چند مورد از جاذبه های گردشگری معروف شهر اصلی این جزیره یعنی کاپری ، آشنا می کنیم.

مقالات بیشتر درباره ایتالیا بخوانید :

جاهای دیدنی جزیره کارپری ایتالیا

کاخ جویز

با توجه به طبیعت بکر جزیره کاپری، تعجبی ندارد که امپراطورهایی مثل آگوستوس و تیبریوس، برای آزاد کردن ذهنشان به این مکان پناه می آوردند. ویا جُویز (Villa Jovis)، نام یکی از عظیم ترین کاخ هایی است که به دستور تیبریوس ساخته شده بود و به همین دلیل، به آن کاخ تیبری (Villa di Tiberio) نیز می گویند. این ویلا با وسعت 18 هزار متر مربع در شمال شرقی کاپری، بالای یک تپه واقع شده است. تیبریوس، سال های زیادی را در کاخ جویز زندگی کرد؛ اما گویا زیبایی و تجمل این قصر هم تأثیری در بدخلقی او نداشته است. در انتهای جاده، صخره ای 274 متری واقع شده است که به پرتگاه تیبری (Salto di Tiberio) معروف است. اینطور که از شنیده ها برمی آید، امپراطور، خدمتکاران یا هر کس دیگری که باعث ناراحتی اش می شده را از این صخره به پایین پرتاب می نموده است!

بوستان آگوستو

بوستان آگوستو (Giardini di Augusto) همانطور که از اسمش پیداست، به دستور امپراطور آگوستوس بنا شده است. ایوان های گُل کاری شده این باغ، به چشم انداز زیبای جزایر فارالیونی (Isole Faraglioni) اشراف دارد که سه صخره عظیم از جنس آهک هستند که از وسط دریا سر درآورده اند و به ترتیب 109، 81 و 104 متر ارتفاع دارند.

مارینا پیکولا

عده ای معتقدند که مارینا پیکولا (Marina Piccola) به معنی لنگرگاه کوچک، همان بندر زیبایی است که هومر در داستانش به پریان دریایی اغواگر اشاره نموده که سعی داشتند ادیسه و همراهانش را فریب دهند. این ناحیه، به شدت از لحاظ آفتاب گیری، موقعیت خوبی دارد و صخره های شیب دار آن، جلوی باد را می گیرند. در نتیجه، ساحلش حتی در زمستان هم برای شنا مناسب است.

پیاتزا اومبرتو

پیاتزا اومبرتو (Piazza Umberto I)، نام میدان معروفی در شهر کاپری است که دور تا دورش را کافه های سرباز و سرپوشیده گرفته اند. کمی بالا تر از این میدان، برج ساعت واقع شده است که متعلق به قرن 17 میلادی است. بعد از ظهرها که همه برای تفریح دور همه جمع می شوند، شلوغ ترین زمان آن است. معمولاً هر کس از کنار این میدان رد می شود، نمی تواند در برابرش مقاومت کند و برای خوردن قهوه و لذت بردن از مناظر، توقفی هر چند کوتاه دارد. البته حواستان به قیمت های سرسام آور جایگاه های ردیف جلویی باشد. بهتر است جایی خوش منظره و با قیمتی مناسب انتخاب کنید.

طاق نمای طبیعی

برای صحبت کردن در خصوص طاق نمای طبیعی (Arco Naturale)، باید به دوران عهد حجر برگردیم. در واقع، هزاران سال طول کشیده تا این طاق بر اثر فرسایش طبیعی و بدون هیچ دخالتی از طرف انسان، به شکل امروزی اش دربیاید. این طاق، 20 متر ارتفاع و 12 متر عرض دارد که از ویلای جویز، به وضوح قابل دیدن است.

صومعه سن جاکومو

صومعه سَن جاکومو (Certosa di San Giacomo)، یکی از بناهای قدیمی است که به خوبی معماری مختص کاپری ها را به نمایش می گذارد. این معبد در دوران اوجش بر جزیره تسلط داشت، اما دزدان دریایی در قرن 16 میلادی به معبد حمله کردند و آن را غارت و سپس آتش زدند. یادتان باشد حتماً از راهبه خانه ها و نقاشی های زیبای روی دیوار دیدن کنید تا ناراحتی ناشی ازسرگذشت تلخ این معبد، کم کم جایش را به تحسین بدهد.

مارینا گرانده

مارینا گرانده (Marina Grande) به معنی بندر عظیم، لنگرگاه اصلی جزیره کاپری به شمار می رود. همچنین، عظیم ترین ساحل جزیره نیز متعلق به مارینا گرانده است. گردشگران می توانند با پیاده روی کنار ساحل یا سواری با قایق، از مناظر زیبا و دورنمای خانه های رنگی ماهیگیران لذت ببرند یا از معبد سن کاستانزو (Chiesa di San Costanzo) در جزیره دیدن نمایند.

کلیسا سانتو استفانو

تاریخ ساخت معبد سانتو استفانو (Chiesa di Santo Stefano)، به قرن 17 میلادی برمی شود و ایده طراحی سنگ های مرمر زمینش، از کاخ جویز گرفته شده است. این معبد از مجسمه نگهبان مقدسِ کاپری یعنی سن کاستانزو، نگهداری می نماید و به میدان اومبرتو اشراف دارد. کنار این معبد، از یک استخوان مقدس، داخل یک محفظه نگهداری می شود؛ استخوانی که به عقیده مردم محلی، جزیره را از طاعون قرن 19 میلادی نجات داد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 756

به "جزیره کاپری ایتالیا آشنایی با یکی از خیره کننده ترین جزیره های ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کاپری ایتالیا آشنایی با یکی از خیره کننده ترین جزیره های ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید