شهرهای اروپایی که قبل از مرگ باید دید

به گزارش فروش برتر، واژه مرگ برای بسیاری از ما انسان ها تلخ است اما با همه تلخی اش، زنگ خطری است که باید قبل از فرا رسیدنش دست بجنبانید و کارهای ننموده را انجام دهید. ملاقات با 15 شهر اروپایی یکی از وقایعی است که باید برای کسی که دغدغه سفر و حرکت دارد به انتها برسد و طعم آن در ذهدان تاریخی هر نفر نقش ببندد. اما برای این حرکت و این که در سفر به اروپا از چه کشورهایی دیدن کنیم؟ و به دنبال کدام شهر باشیم، در مجله خبرنگاران به سراغ شهرها و کشورهایی می رویم که بیش از نیم میلیون مسافر و توریست به آن ها رای مثبت داده اند و پیشنهادشان نموده اند.

شهرهای اروپایی که قبل از مرگ باید دید

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بوداپست، مروارید دانوب (مجارستان)

در میان این سوال که در سفر به اروپا از چه کشورهایی دیدن کنیم؟ بنابر رای های داده شده، اول از همه می توان به سراغ بوداپست رفت و این شهر که دالانی مهم از تاریخ اروپا را پوشش می دهد آنالیز کنیم. بوداپست به میراث تاریخی و معماری غنی مزین شده است و هر قسمت این شهر منقش به د وره ای از معماری اروپایی است؛ از دوران بارک گرفته تا بناهای کلاسیک و اکپرسیونیستی در پهلوهای تاریخی این شهر دیده می گردد. خوش سلیقه گی و شکوفایی در غذا، ترکیبی ناشدنی از فرهنگ های مختلف، غوطه ور شدن در استخرهای آب گرم طبیعی و باستانی که خدایان در آن ها آب تنی نموده اند از خصوصیات ذاتی بوداپست است. به بوداپست مروارید دانوب هم می گویند و بر اساس شاخصه های یک شهر برتر، بوداپست یکی از زیباترین و امن ترین شهرهای دنیا به حساب می آید.

براگا، سرشار از زندگی (پرتقال)

یکی از جالب ترین نکات در خصوص براگا این است که از هزاران سال پیش، نقل گوشه دهان گردشگران و جان گردان بوده است. بسیاری از کوله به دوشان در بیش تر مواقع از پئترو ریکو سوار قطار می شوند و یک ساعت بعد در براگا پیاده می شوند. سرشار از زندگی! دلربا و براق از صفاتی است که در همه جا به براگا وصله می گردد. از میان خیابان های سرشار از مغازه اش بگذرید و از حیرت زدگی تان به هنگام رویارویی با کلیسای کتدرال این شهر که با معماری گوتیک ساخته شده است لذت ببرید. در سفر به اروپا از چه کشورهایی دیدن کنیم؟ جز سوالات راحتی است!

مونته ایزولا، زادگاه کوه های بهشتی (ایتالیا)

شهری در کومونه ایتالیا! مونته ایزولا در پیشنهاداتی که میان گردشگران و مسافران رد و بدل می گردد و در پاسخ به این سوال که در سفر به اروپا از کدام شهر دیدن کنیم، به راحتی می توان نام مونته ایزولا را آورد. از میلان تا این شهر 2 ساعت فاصله دارید. کوه های سر به فلک کشیده و دریاچه ای که مانند چاله آب در پایین دست این کوهپایه ها جا خوش نموده، ناخودآگاه مونته ایزولا را به نمونه ای از بهشت دانته تبدیل می نماید. تعامل انسانی و حس آرامش و اصالت از ویژگی های این شهر است که به میهمانان خود هدیه می دهد.

متس، شهری الهام بخش (فرانسه)

این شهر فرانسوی، خاستگاه هنرمندان بسیاری است؛ طراحان جوان، سرمایه گذاران و شرکت های ایده گرا متس را برای سالیان است که انتخاب اول خود قرار داده اند. در سفر به اروپا از چه کشورهایی دیدن کنیم؟ این سوال بستگی به نوع احتیاج شما دارد اما بی شک متس فرانسه برآورده نماینده بسیاری از خواسته های شما از سفرتان خواهد بود. جدا از پتانسیل تجاری این شهر، بسیاری از تجار و هنرمندان اسم و رسم دار برای الهام بخش بودن متس پا به این شهر می گذراند. غذاهای خوشمزه، خیابان هایی با مغازه های هزار رنگ و جایگاه هایی زیبا و قدیمی برای استراحت در کنار رودخانه برای گردشگرانی که تا به حال به متس آمده اند، سرشار از خاطره بوده اند.

پوزنان، شهر تاریخ و قلعه ها (لهستان)

شاید بیش از این که در سفر به اروپا از چه کشورهایی دیدن کنیم؟ سوالات دیگری ذهن شما را در خصوص مقصدتان اشغال نموده باشد. به عنوان مثال از خرید و هنر خوش تان می آید؟ هر غذایی باب طبع تان نیست؟ سبزترین شهر لهستان کجاست؟ همه این سوالات یک جواب دارد؛ پوزنان در لهستان! همه چیز از مسیرهای دوچرخه سواری تا رستوران ها و اغذیه فروشی های بین المللی و محلی برای هر ذائقه ای در این شهر فراهم است. برای یک سفر رمانتیک و خانوادگی در کشوری زیبا و خاص در اروپای شرقی، بی شک باید به سراغ شهر پوزنان رفت.

مالاگا، همسایه دریا (اسپانیا)

برای یک بار هم که شده بارسلونا و مادرید را فراموش کنید و مالاگا را در فهرست جواب های خود به این سوال که در سفر به اروپا از چه کشورهایی دیدن کنیم؟ بگذارید. هر کدام از خیابان های مالاگا در اسپانیا نشانی از گذشته و تاریخ استخوان دار این شهر دارد. هوای دریایی این شهر و عطر امواجی که با جلبک های دریای تفت داده شده اند، شُش های شما را باز خواهد نمود. نوشیدن یک لیوان آب میوه استوایی را در اغذیه فروشی های کنار دریا را تجربه کنید و به خودتان چند دقیقه ای اجازه دهید تا با تماشای دریای اسپانیا، تجربه ای آرام را به دفترچه خاطرات خود اضافه کنید. هیجانات خود را در کامینیتو دل رِی (Caminito del Ray) آزاد کنید؛ این قسمت از شهر مالاگا یکی از میعادگاه های جاذبه های طبیعی در مرزهای اروپایی است. سرآخر، روز خود را با دوش دریافت در یکی از حمام های باستانی این شهر استخوان های خود را نرم کنید.

ژنو نام آشنا (سوئیس)

برای فرهنگ دوستان و طبیعت دوستان، ژنو گزینه ای بسیار مناسب برای گردشگران و مسافرانی است که می خواهند اروپا را ریز پا بگذراند. میز غذاهای متنوع و عظیم ترین دریاچه های ژنو در سوئیس قرار دارند. در سوئیس، خود را برای کوه نوردی در کوه های مون بلان آماده کنید؛ عظیم ترین قله های دنیا در هیمالیا و هفت قله را در سوئیس تجربه کنید و یکی از آرزوهای خود را برآورده کنید و برای اطرافیان این تجربه را تا آخر تعریف کنید. شعار اصلی و فخر فروشی ژنو سوئیس برای گردشگران با این جمله آغاز می گردد؛ صبح اسکی می خواهید و بعد از ظهر خرید؟ هیچ مسئله ای نیست! این جا همه چیز فراهم است.

کاوتات، الماس واقعی (کرواسی)

شهری در کنار دریای آدریاتیک. می گویند و گفته اند کاوتات یک الماس واقعی است. نفس گیر و چشم گیر. این شهر کوچک وسعتی به اندازه 20 کیلومتر از دوبرُونیک (Dubrovnik) تا دریای آدریاتیک دارد. کاوتات در جواب سوال در سفر به اروپا از چه کشورهایی دیدن کنیم، جز گزینه های اصلی به حساب می آید. کاوتات شما را ترغیب به تشویق زیبایی هایش خواهد نمود. سطح این شهر با شاخصه های فرهنگی و تاریخی مغنی شده است و غذاهای متنوع آن باب طبع هر مخاطبی است. کاوتات در کرواسی، پیشنهادی برای افرادی در جستجوی آرامش است. دوچرخه سواری، اسب سواری و قدم زدن در کنار سواحل زیبای اروپایی برای خانواده همگی در کاوتات فراهم است.

براتیسلاوا، همسایه دانوب (اسلوواکی)

مرکز کشور اسلوواکی باید در فهرست سفرهای اروپایی هر کسی قرار بگیرد. براتیسلاوا شهری در کنار رود دانوب و زهدان تاریخی گذشته اروپا شرقی و هیجان استفاده از امکانات امروزی و مرزی پر از هیجان و شادی است. اگر به دنبال شهری مملو از نشانه های فرهنگی می گشت و می خواهید غذاهای استثنایی را تجربه کنید، باید به اسلوواکی و شهر براتیسلاوا سفر کنید. شهری با آب و هوایی استثنایی و زایای تجربه های ناب جایی نیست جز براتیسلاوا؛ قلعه این شهر و کلیسا جامع سنت مارتین و برج UFO از نشانگان معماری این شهر باسابقه هستند.

سانت ماکسیم، بهشت آرامش (فرانسه)

این شهر میعادگاه عشاق است. البته سانت ماکسیم در میان گردشگران و مسافران به بهشت آرامش نیز معروف است. خوش رویی، گرمای دلپذیر و اصالت سه شاخصه هستند که این شهر با خود یدک می کشد. سانت ماکسیم به دلیل داشتن سواحل متعدد در میان دیگر شهرهای اروپایی از شهرت بالایی برخوردار است. این شهر می تواند در دفترچه خاطرات شما برای همواره نقشی جاودانه داشته باشد.

دینانت، ملکه اینستاگرام (بلژیک)

بلژیک، پرطرفدارترین کشور اروپایی در میان گردشگران و مسافرانی که به قاره سبز می آیند است و شهر دینانت به عنوان یکی از خوش منظره ترین و رنگارنگ ترین شهر اروپایی برای کسانی که برای صفحه اینستاگرام خود به دنبال مناظری چشم نواز هستند شناخته شده است. دینانت در جواب سوال مخاطبی که می پرسد در سفر به اروپا از چه کشورهایی دیدن کنیم؟ گزینه بسیار مناسبی است. خانه های شهر دینانت در کنار یکدیگر، مانند جعبه مداد رنگی می ماند که هر کدام شان جلوه ای خاص به هویت این شهر می بخشند.

آتن، شهر ریشه ها (یونان)

شهری باستانی و شب زنده دار که نامش برای همه کس آشنا و گوش نواز است. آسمان و دریای آتن همواره آبی هستند. برای این که بتوان شهری در اروپا انتخاب کرد و به دنبال ریشه های تاریخ متمدن بشری گشت، باید آتن را تنها مورد منتخب در ذهن متصور شد. آتن هم باستانی غنی را در خود جا داده است و همچنان از مکتوبات فلاسفه بنیان گذار حفاظت می نماید و هم جایگاهی ویژه برای عصر امروزی و فناوری های نوین است.

کوتور، فضای صخره نوردی (مونته نگرو)

کوتور هم درخشان است و هم اصیل. کوتور برای دو دسته کاملا متفاوت از گردشگران و مسافران جای مناسبی است. اول برای آن دسته که می خواهند در آرامشی کامل به تفریح و تفرج بپردازند و دسته دوم آن ها که متابولیسم بالایی دارند و دل شان می خواهد از صخره های چند میلیون ساله این شهر بالا بروند و تجربه صخره نوردی صخره هایی را به دست بیاورند که هم نوع شان را نمی توان در جای دیگری از دنیا به دست آورد. با این حساب کوتور، شهری است برای همه سلایق.

ریگا، جایی برای همه (لتونی)

عظیم ترین و پایتخت کشور لتونی جایی نیست به جز شهر ریگا. ریگا مانند مجموعه ای از معماری، تاریخ، به روز بودن و جلوه های امروزی فناوری و خلاصه هر چیزی که بر قبل و حال و بعد این کره خاکی آمده و خواهد آمد است. طراحی شهر ریگا در عین این که سعی نموده تا نشانه های سنتی این شهر و لتونی را نگه دارد، توانسته امکانات بروز و فناوری های خاص را در چارچوب سنتی معماری این شهر جا دهد. تشنگان تاریخ، عشاق، دوستان و حتی افرادی که به تنهایی راهی سفر می شوند می توانند در ریگا به ایده آل سفر خود دست پیدا نمایند.

فلورانس، شهر شاعران (ایتالیا)

روشنایی، زیبایی، گنبدهای فراوان و میعادگاه عظیم ترین شاعران و معماران و نقاشان دوران کلاسیک جایی نیست جز شهر فلورانس. این امکان و تربیت این دسته از افراد در فلورانس طبیعی است چرا که این شهر با آن خیابان های سنگفرش شده و خانه های زیبا و قاعده مندشف عنصری الهام بخش برای هر انسانی است. شهر بال ها و ریشه ها. تا ریشه نباشد، پروازی هم انجام نمی گردد و هر دو در فلورانس حضور مستمر داشته اند و دارند. فلورانس به عنوان پایتخت هنر اروپا در میان بسیاری از هواداران این عرصه مورد توجه ویژه ای واقع شده است و شاهکارهایی که در موزه های این شهر جا خوش نموده اند، این شهر را به نقطه ای غیر قابل چشم پوشی تبدیل نموده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 784

به "شهرهای اروپایی که قبل از مرگ باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای اروپایی که قبل از مرگ باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید