تشکیل صندوق یک تریلیون یورویی برای بازسازی اقتصاد اتحادیه اروپا

به گزارش فروش برتر، سران اتحادیه اروپا توافق نموده اند صندوقی ایجاد نموده و حداقل یک تریلیون یورو (1.1 تریلیون دلار) برای بازسازی اقتصادهای منطقه که از همه گیری به ویروس کرونا آسیب دیده اند، اختصاص دهند.

تشکیل صندوق یک تریلیون یورویی برای بازسازی اقتصاد اتحادیه اروپا

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از سی ان ان، سران اتحادیه اروپا توافق نموده اند صندوقی ایجاد نموده و حداقل یک تریلیون یورو (1.1 تریلیون دلار) برای بازسازی اقتصاد های منطقه که از همه گیری به ویروس کرونا آسیب دیده اند، اختصاص دهند.

رهبران 27 کشور اتحادیه اروپا پس از یک ویدئو کنفرانس در روز پنج شنبه طی بیانیه ای اعلام کردند: این صندوق اهمیت بالایی دارد و هدف آن بخش هایی از اروپاست که بیشترین آسیب را دیده اند و برای مقابله با این بحران بی سابقه ایجاد شده است.

سران دولت های اتحادیه اروپا از مقامات کمیسیون اروپا خواستند جزئیات این پیشنهاد ها را آماده نمایند که شامل نحوه تخصیص منابع اقتصادی این صندوق به بودجه این بلوک در 2021 تا 2027 می گردد.

اتحادیه اروپا میخواهد بودجه خود را از حدود 1.2 درصد فراوری ناخالص داخلی به 2 درصد آن برساند و بعد، از این ذخایر اضافی برای تضمین وام گیری از بازار های اقتصادی با نرخ سود پایین استفاده کند.

رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به این سوال که چقدر منابع اقتصادی در این صندوق جمع آوری می گردد گفت: این مسئله باید به دقت آنالیز گردد، ولی ما در خصوص میلیارد صحبت نمی کنیم، هدف ما تریلیون است.

سران اتحادیه اروپا همچنین یک بسته یاریی فوری به ارزش حداقل 500 میلیارد یورو (538 میلیارد دلار) امضا کردند که وزرای دارایی در اوایل همین ماه پیشنهاد آن را مطرح نموده بودند. 100 میلیارد یورو از این بسته یاریی برای جلوگیری از اخراج کارگران اختصاص داده شده است و صد ها میلیارد یورو به کسب و کار ها وام داده می گردد.

این اقدامات اتحادیه اروپا به همراه کوشش های آن برای ایجاد محرک های اقتصادی به ارزش صد ها میلیارد یورو، جلوی وارد شدن این منطقه را به رکودی شبیه رکود عظیم دهه 1930 می گیرد.

صندوق بین المللی پول انتظار دارد فراوری ناخالص داخلی اتحادیه اروپا 7 درصد در امسال کاهش یابد و اطلاعات اخیر نشان می دهد فعالیت اقتصادی در ماه های مارس و آوریل 20 تا 30 درصد پایین آمده است.

امانوئل مکرون، نخست وزیر فرانسه پس از این کنفرانس ویدیویی گفت کشور های اتحادیه اروپا در خصوص لزوم یک پاسخ محکم و هماهنگ به اندازه 5 تا 10 درصد فراوری ناخالص داخلی توافق دارند.

اختلاف بین کشور ها در خصوص نحوه عملکرد این صندوق است. مخصوصاً اینکه آیا باید این یاری ها به صورت وام به کشور هایی مثل ایتالیا و اسپانیا که بیشترین آسیب را دیده اند اعطا گردد یا به شکل انتقال مستقیم پول باشد. کشور هایی مثل هلند، اتریش و آلمان مخالف پرداخت مستقیم هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 655

به "تشکیل صندوق یک تریلیون یورویی برای بازسازی اقتصاد اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل صندوق یک تریلیون یورویی برای بازسازی اقتصاد اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید