بورل: خواستار عدم مداخله ترکیه در لیبی هستیم

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با وزیران خارجه ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان در خصوص لیبی گفت: ما خواستار توقف فوری عملیات برای جلوگیری از تشدید خشونت و همچنین مداخلات خارجی ترکیه هستیم.

بورل: خواستار عدم مداخله ترکیه در لیبی هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: ما در بیانیه ای مشترک به توافق رسیدیم . ما خواستار انتها سریع هرگونه تشدید خشونت و همچنین مداخلات خارجی هستیم که در روزهای اخیر افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: وقتی من از افزایش مداخلات خارجی صحبت می کنم، منظورم مداخله ترکیه است.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پیشتر در گفتگو با سی ان ان تُرک از آغاز اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی خبر داده بود.

بر این اساس، قرار بود که یک ژنرال بلندپایه ارتش ترکیه نیز به لیبی فرستاده شود.

ظاهراً مدتی کوتاه پس از موافقت مجلس ترکیه با اعزام نیروی نظامی به لیبی، رئیس جمهوری ترکیه برنامه خود را عملی کرده است.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، ترکیه و لیبی دو توافقنامه بحث برانگیز را امضا کردند که از جمله همکاری های نظامی دو کشور را شامل می شد.

مجلس ترکیه چندی پیش طرح اعزام نیروی نظامی به لیبی را با 325 رای موافق در برابر 184 رای مخالف به تصویب رساند. این طرح بنا به درخواست رجب طیب اردوغان در مجلس ترکیه به رأی گذاشته شده بود.

اعزام زودهنگام سربازان ارتش ترکیه به لیبی در حالی اجرا می شود که نگرانی ها و هشدارهای متعددی در روزهای اخیر در این ارتباط مطرح شده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل جمعه گذشته (13 دی / 3 ژانویه) در مورد عملیات نظامی ترکیه در لیبی هشدار داده و تصریح کرده بود: هر گونه حمایت خارجی از طرف های درگیر در لیبی باعث تشدید نزاع می شود و تلاش ها برای یافتن راهکار صلح آمیز را پیچیده تر می کند.

لیبی از زمان سقوط معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 دچار بحرانی شدید و جنگی داخلی شد که همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 493

به "بورل: خواستار عدم مداخله ترکیه در لیبی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: خواستار عدم مداخله ترکیه در لیبی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید