وزیر خارجه دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی فورا از تصمیم خود صرف نظر کند

به گزارش فروش برتر، وزیر خارجه دولت مsتعفی منصور هادی با هشدار به شورای انتقالی جنوب، خواستار لغو فوری تصمیم خودمختاری در استان های جنوبی شد.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی فورا از تصمیم خود صرف نظر کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه جنگ لفظی متحدان سعودی و امارات در یمن، محمد الحضرمی وزیر خارجه دولت مستعفی منصورهادی از گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) خواست تا فورا تصمیم خودمختاری در جنوب یمن را لغو کند.

به نوشته وبگاه اخبار الیمن، او در صفحه توئیتر خود نوشت که شورای انتقالی باید پس از اعلام موضع بین المللی و منطقه ای در خصوص رد خودمختاری جنوب، فورا این تصمیم را لغو کند؛ در غیر این صورت تمامی مسئولیت آن بر گردن شورای انتقالی و حامیانش خواهد بود.

الحضرمی همچنین تأکید کرد که شورای انتقالی باید به راستا درست بازگشته و توافق ریاض را اجرا کند.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی و در عین حال شبه نظامی در جنوب یمن است که در می سال 2017 شکل گرفته است. هم اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می شود.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا -مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 768

به "وزیر خارجه دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی فورا از تصمیم خود صرف نظر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی فورا از تصمیم خود صرف نظر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید