پیشروی انصارالله در مأرب و نزدیک شدن نیروهای ارتش به گذرگاه مرزی عربستان

به گزارش فروش برتر، خبرگزاری خبرنگاران- با بالا دریافت درگیری ها میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با مزدوران دولت مستعفی یمن در ائتلاف عربی، نیروهای صنعاء به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب پیشروی کردند.

پیشروی انصارالله در مأرب و نزدیک شدن نیروهای ارتش به گذرگاه مرزی عربستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خبرگزاری الصحافه یمن گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب و گذرگاه الودیعة هم مرز با عربستان پیشروی کردند.

این خبرگزاری تاکید نمود: نیروهای صنعاء روستای رغوان را به محاصره درآورده و به سمت العلم الابیض و النضود در شمال شرق مأرب پیشروی کردند، همچنین آنها گروه های مسلح و اعضای تشکیلات القاعده را جبهه العلم محاصره کردند.

طبق گزارش الصحافه، نیروهای دولت صنعاء پس از درگیری های شدیدی با نیروهای دولت مستعی یمن که با جنگنده های ائتلاف عربستانی ضد یمن حمایت می شدند، توانستند کنترل بعضی پایگاه های واقع در شرق منطقه مَدْغِل الجِدْعان را به دست بگیرند. در این درگیری ها احمد قائد الشرعبی، فرمانده جبهه الکساره و تیپ 117 نیروهای دولت مستعفی یمن و نیز تعدادی از همراهانش در منطقه مَلبُودَة واقع در شمال غرب استان مأرب کشته شدند.

علاوه بر اینها، درگیری ها میان نیروهای دولت صنعاء و نیروهای هادی در بخش جنوبی منطقه الطَّلّعَة الحمراء و دیگر پایگاه های نظامی مشرف به جهت مواصلاتی مأرب-مدغل الجدعان و صراوح منتهی به تقاطع جاده های الجوف-صنعاء ادامه دارند.

جنگنده های ائتلاف عربی ضد یمن نیز حملات هوایی را علیه منطقه الزُّور و دیگر پایگاه های نظامی در منطقه صراوح که نیروهای دولت صنعاء به تازگی کنترل آنها به دست گرفته اند، شروع کردند.

همچنین درگیری ها میان دو طرف در منطقه العلم واقع در حدفاصل دو منطقه خَبْ والشَّعْف در استان الجوف و منطق هرغوان در شمال استان نفت خیز مأرب ادامه دارند.

علی الموشکی، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن در صنعاء اظهار کرد: ارتش و کمیته های مردمی و قبایل مأرب درگیر نبردی همه جانبه و دارای اهمیت استراتژیک، ملی، سیاسی، مالی و اجتماعی هستند.

الموشکی تاکید نمود: رهبران سیاسی و نظامی صنعاء با افتخار تمام مسؤولیت ورود به این نبرد سرنوشت ساز را بر عهده گرفت و کوشش های صورت گرفته در این نبرد به آزادسازی مأرب و تمام خاک یمن از لوث وجود استعمارگر و اشغالگر منجر خواهد شد.

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن با تاکید بر اینکه گروه های سیاسی دشمن یمن مسؤول حضور دریافت اشغالگران در کشور و آلوده شدن خاک یمن هستند، گفت: نیروهای مسلح یمن وابسته به دولت صنعاء با نیروهایی مبارزه می نمایند که دستاویز طرف اشغالگر و رهبران آنها و نوچه های رهبران آنها در خارج هستند و آنها را از هتل هایی در ریاض، استانبول، قاهرهه و ابوظبی فرماندهی می نمایند.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران انصارالله روز آدینه در واکنش به اظهارات مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن که درگیری های مأرب را حمله انصارالله به مإرب توصیف نموده بود، گفت: گریفیث از ابتدا می دانست کشورهای متخاصم با طرح 9 بندی درباره مأرب مخالفت نموده و در راستای آنچه آزادسازی صنعاء می خواندند، اقدام نموده و با متوقف کردن حملات هوایی و لغو محاصره در مقابل توقف بمباران موافقت نکردند.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفت: نیروهای مسلح یمن به پیشروی در مأرب ادامه می دهند.

البخیتی با اشاره به حضور فرماندهی ائتلاف کشورهای متخاصم در مأرب گفت: اگر کشورهای متخاصم با توقف جنگ در تمامی جبهه ها موافقت نمایند، ما درگیری ها را متوقف خواهیم کرد.

عبد الملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن درباره درگیری مأرب گفت: نبرد ما در مأرب و یا در هر استانی با ساکنان این استان ها نیست، ساکنان استان ها همپیمانان ما در هویت ایمانی هستند و تنها تعداد اندکی از ساکنان مأرب تحت فرماندهی یک افسر عربستانی می جنگند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1271

به "پیشروی انصارالله در مأرب و نزدیک شدن نیروهای ارتش به گذرگاه مرزی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشروی انصارالله در مأرب و نزدیک شدن نیروهای ارتش به گذرگاه مرزی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید