دیدار سعد الحریری و بن زاید؛ رفع اختلافات و وعده های مالی ابوظبی

به گزارش فروش برتر، نخست وزیر لبنان که به امارات سفر کرده است با ولی عهد ابوظبی دیدار و درباره تحولات منطقه ای و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

دیدار سعد الحریری و بن زاید؛ رفع اختلافات و وعده های مالی ابوظبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعد الحریری دوشنبه شب با محمد بن زاید در کاخ البحر دیدار و درباره روابط دوجانبه و راهکارهای توسعه روابط در زمینه های مالی، سرمایه گذاری و توسعه ای به نفع دو کشور بحث و گفت وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری امارات(وام)، در این دیدار آخرین تحولات غرب آسیا، حاشیه خلیج فارس و جهان عرب و پیآمدهای آن بر امنیت منطقه ای و جهانی و نیز مسائل دارای اهتمام دو کشور بررسی شد.

بن زاید تأکید کرد که امارات علاقه مند به حمایت از روابط با لبنان در سطوح مختلف است و از این کشور برای حفظ امنیت و ثبات آن به منظور تحقق خواسته های ملت برادر(لبنان) در زمینه توسعه و شکوفایی حمایت می کند.

پس از این دیدار خبرگزاری رویترز به نقل از حریری گزارش کرد که دولت لبنان امیدوار است امارات نقدینگی به بانک مرکزی لبنان به منظور کمک به اقتصاد آن تزریق کند و با وجود اینکه هیچ توافق رسمی در این باره اعلام نشده است اما مقامات لبنانی گفت وگوهای حریری با بن زاید را مثبت خواندند.

روزنامه لبنانی النهار نیز نوشت که نخستین نتیجه عملی سمینار امارات- لبنان که روز دوشنبه(دیروز) در ابوظبی برگزار گشت، این بود که امارات از رفع ممنوعیت سفر اتباع خود به لبنان خبر داد و گذشته از آن دیدار گرم و صمیمانه حریری و بن زاید نشان داد که کنفرانس سرمایه گذاری امارات-لبنان ثمره بخش بوده که تحولی مهم در رابطه با حمایت از لبنان برای مقابله با بحران کنونی و توسعه روابط دوجانبه از طریق گشودن راه به روی مشارکت موثر امارات در پروژه های مهم لبنان، محسوب می شود.

رفع ممنوعیت سفر اتباع اماراتی به لبنان

خبرگزاری امارات(وام) دیشب همچنین به نقل از وزارت خارجه و همکاری بین المللی این کشور گزارش کرد که امارات از روز سه شنبه(امروز) به اتباع خود اجازه می دهد که به لبنان سفر کنند.

خالد بالهول قائم مقام وزیر خارجه امارات در این باره گفت که این تصمیم امارات پس از پیگیری امور مربوط به امنیت گذرگاه ها و تضمین های دولت لبنان در این باره و در راستای تقویت روابط برادرانه دو کشور اتخاذ شده است.

از سوی دیگر سلطان بن سعید المنصوری وزیر اقتصاد امارات گفت که قرار است اعطای کمک های مالی به لبنان بررسی شود.

روزنامه النهار همچنین به نقل از یکی از مشاوران حریری گفت که فضای دیدار حریری و بن زاید مثبت بوده است.

حریری درباره تزریق نقدینگی امارات به بانک مرکزی لبنان نیز گفته است که برای همه چیز تلاش می کنیم...امیدوار هستیم و برای آن تلاش خواهیم کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 244

به "دیدار سعد الحریری و بن زاید؛ رفع اختلافات و وعده های مالی ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سعد الحریری و بن زاید؛ رفع اختلافات و وعده های مالی ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید