نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

به گزارش فروش برتر، اکسپو 2021 رویدادی جهانی است که سال جاری به میزبانی دبی برگزار می گردد. رویدادی که در طی آن ملل مختلف دستاوردهای خود را در تمامی زمینه ها به نمایش گذاشته و فرصتی بی نظیر را جهت عرضه فناوری های جهانی در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد. اما نمایشگاه اکسپو 2021 دبی در چه تاریخی برگزار شده و چه کشورهایی تا به حال جهت حضور در آن اعلام آمادگی نموده اند؟ در ادامه می خوانیم.

نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

دبی پس از پشت سر گذاشتن دوره های پیک کرونا و آغاز واکسیناسیون گسترده، سال جاری میزبان یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای جهانی است. نمایشگاه اکسپو 2021 دبی رویدادی ست که در کنار بازی های المپیک و فوتبال جام جهانی سومین صندلی را از نظر اهمیت و البته وسعت در برگزاری دارد. در ادامه به موضوعات و اهمیت برگزاری این نمایشگاه بیشتر می پردازیم.

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

نمایشگاه اکسپو از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی جهان است که به طور معمول هر 4 یا 5 سال یکبار برگزار می گردد. برای اولین بار شهر پاریس در سال 1844 میزبانی این رویداد را بر عهده داشت و از آن پس برگزاری اکسپو به رسمی جهانی تبدیل شد.

اکسپو آخرین بار هم در سال 2017 و به میزبانی قزاقستان برگزار گردید. طبق برنامه ریزی برگزار نمایندگان اکسپو قرار بر این بود که اکسپو در سال 2021 و در کشور دبی برگزار گردد که متاسفانه شیوع ویروس کرونا برگزاری این رویداد را به تعویق انداخت.

سال جاری اما با واکسیناسیون گسترده در بیشتر کشورهای جهان و کنترل نسبی ویروس کرونا، دبی و کشور امارات متحده عربی در برترین و باکیفیت ترین حالت اکسپو 2021 را برگزار می نمایند. تا کنون کشورهای فرانسه، هلند، یونان، آلمان، ایرلند، لوکزامبورگ و … برای شرکت در نمایشگاه اکسپو 2021 دبی آمادگی خود را اعلام نموده اند.

درباره نمایشگاه اکسپو

ارائه دستاوردهای ملل در تمامی زمینه ها و به ویژه فناوری محتوای اصلی نمایشگاه اکسپو را تشکیل می دهد. به اسم مثال پیش از این سازه ها و فناوری هایی مانند تلویزیون، اولین ماشین تایپ، برج ایفل و سس کچاپ در این نمایشگاه به جهان معرفی شده اند.

به بیان دیگر نمایشگاه اکسپو را می توان محلی خارق العاده برای معرفی ایده های نو و مدرنیته کردن جهان دانست. سال جاری هم به همین دلیل موضوع اصلی نمایشگاه ارتباط فکر ها، خلق آینده معرفی شده و مطمئناً دستاوردهای مهمی در آن به نمایش گذاشته می گردد.

نکته قابل توجه اینکه لوگوی اکسپوی 2021 حلقه ای طلایی رنگ است که با الهام از حلقه کشف شده در منطقه باستانی ساروق الحدید ساخته شده است. هدف از این سمبل نشان دادن ارتباط بین شرق و غرب در راستای پیشرفت در سراسر جهان می باشد. بی شک قرار گرفتن امارات متحده عربی در شرق جهان و پیشرفت آن در طراحی این لوگو بیشترین نقش را داشته است.

نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

نمایشگاه اکسپو دبی در تاریخ 01 اکتبر2021 تا 31 مارچ 2022 (9 مهر 1400 تا فروردین 1401) برگزار می گردد. طول دوره نمایشگاه 6 ماهه بوده و انتظار می رود مورد استقبال مشاغل در سراسر جهان قرار گیرد.

جالب است بدانید که افتتاح نمایشگاه با سالگرد پنجاهمین سال تأسیس دبی همزمان شده و دولت امارات از این فرصت برای معرفی دبی به جهانیان و جذب گردشگر استفاده نموده است.

با برگزاری اکسپو 2021 در دبی این اولین بار است که میزبانی نمایشگاه با یک کشور خاورمیانه ای واگذار شده و می توان آن را فرصتی استثنایی برای معرفی فرهنگ، استعداد، فناوری و البته دستاوردهای کشورهای منطقه به جهانیان دانست.

سازه مدرن الوصل پلازا به اسم محل برگزاری اکسپو دبی در نظر گرفته شده است. فضایی که از زمان انتخاب دبی به اسم میزبان به رسم دیگر سازه های لوکس دبی در باشکوه ترین حالت ممکن آماده پذیرایی از غرفه های ملل مختلف می گردد.

دسترسی به نمایشگاه اکسپو دبی و ساعات بازدید

نمایشگاه اکسپو 2021 دبی در Centre Exhibition کمی آن طرف تر از پالم جمیرا و در نزدیکی فرودگاه بین المللی آل مکتوم برگزار می گردد. هر چند که محل برگزاری نمایشگاه با مرکز شهر فاصله دارد اما تمام امکانات رفاهی در زمینه حمل و نقل عمومی برای شرکت نمایندگان در نظر گرفته شده است.

در مجموع فضایی در حدود 4.38 کیلومتر مربع به نمایشگاه اکسپو اختصاص داده شده است. فضای اختصاصی غرفه ها، فضاهای مخصوص اقامت کارکنان، جهتهای رفت و آمد و یک پارک عمومی به همراه سالن ها غذاخوری و … در محدوده نمایشگاه جای گرفته اند.

Exhibition Centre حدود 40 کیلومتر با مرکز شهر دبی فاصله دارد. بازدیدنمایندگان می توانند به وسیله مترو و یا ماشین به محل برگزاری نمایشگاه دسترسی داشته باشند. ایستگاه های مترو در نمایشگاه اکسپو دبی می توانند در هر ساعت 40هزار مسافر را بین جهت مرکز شهر دبی تا نمایشگاه جابجا نمایند.

بعلاوه به وسیله فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه بین المللی ابوظبی و ترمینال های دریایی دبی و ابوظبی می توان به محل برگزاری نمایشگاه اکسپو دسترسی داشت.

ساعات بازدید در روزهای هفته: از ساعت 9 صبح تا 1 نیمه شب

ساعت بازدید در روزهای آخر هفته و بخصوص: از ساعت 10 صبح تا 2 نیمه شب

تورهای دبی خبرنگاران در زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو 2021

دریافت ویزای دبی، رزرو تور دبی در قالب رزرو بلیط هواپیما با برترین ایرلاین ها و ساعات پرواز به علاوه رزرو هتل های 3، 4 و 5 ستاره (با توجه به درخواست مسافر) از خدمات آژانس هواپیمایی خبرنگاران در زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو 2021 دبی می باشد.

بیشتر بخوانید …

قوانین سفر به دبی در دوره کرونا

معرفی هتل 4 ستاره رادیسون بلو کریک ساید دبی

عمیق ترین استخر جهان در دبی افتتاح شد

معرفی هتل 5 ستاره کمپنیسکی امارات مال دبی

قیمت ویزای دبی در سال 2021

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1534

به "نمایشگاه اکسپو 2021 دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه اکسپو 2021 دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید