جالب ترین ماشین های کاروان مخصوص سفر

به گزارش فروش برتر، ماشین کاروان تقریبا برای همه شناخته شده است. این اتوموبیل ها در حقیقت اتوموبیل های تفریحی هستند که گردشگران برای راحتی در سفر از آنها استفاده میکنند. بسیاری از این اتوموبیل ها تجهیزات یک خانه را همراه خود دارند. از تخت خواب و حمام گرفته تا میز ناهار خوری را میتوانید در یک اتوموبیل کوچک پیدا کنید.برآن شدیم تا اینبار، در میان شلوغی نمایشگاههای اتوموبیل به سراغ کاروان ها برویم و آنچه کشف کردیم این بود که دیگر دوران اتوموبیل های حامل یدک کش گذشته است. همراه ما باشید تا با جدیدترین اتوموبیل های سفری جهان آشنا شوید که از جالب ترین ماشین های کاروان در جهان هستند..

جالب ترین ماشین های کاروان مخصوص سفر

ترایبیکاThe Tribeca

تصور کنید داخل اتوموبیل خود چند تلویزیون ، یخچال و فریزر اسمگ و حمام داشته باشید و بعلاوه فضای وسیعی نیز برای نشیمن داشته باشید. باور اینکه همۀ لوازم ضروری برای یک زندگی راحت را در اتوموبیلتان داشته باشید کمی سخت است. اما همۀ این امکانات در اتوموبیل ترایبیکا فراهم شده اند. سازندگان اتوموبیل ترابیکا مدعی هستند به اندازۀ یکی از چادرهای مدرن امروزی در سفرها کاربرد دارد. با استفاده از این اتوموبیل های سفری می توانید در هرکجا که مایل باشید کمپ بزنید. داخل اتوموبیل ترایبیکا طراحی منحصر به فردی دارد .در حقیقت سازندگان ترایبیکا توانسته اند یک هتل کوچک را در قالب اتوموبیل مسافرتی خود بگنجانند. این ماشین کاروان کابین ثابتی دارد که با نگاه کردن به آن نمی توانید ابتدا و انتهایش را تشخیص دهید. برای کرایه کردن ترایبیکا در تعطیلات عید پاک از در بندر وایت کلیف و پارک تتر شال لیکز کانتری میتوانید این اتوموبیل را کرایه کنید و تعطیلات دلپذیری را در آن سپری کنید.

کَروپاد نومَد Carapod Nomad

شرکت کروپاد یک شرکت اتوموبیل سازی انگلیسی است که در شهر سامرست(Somerset) انگلستان واقع شده است.این کمپانی نیز در میان محصولات خود به ساخت انواع اتوموبیل های سفری کاروان می پردازد. از جمله اتوموبیل کروپاد نومد Carapod Nomad و ایمپالس.مدتی قبل در نمایشگاه اتوموبیل انگلستان، نمونۀ جدیدی از محصول نومد شرکت کروپاد در معرض نمایشقرار داده شد.اگر برای اولین بار این اتوموبیل را ببینید شاید به نظر شما فقط یک اتوموبیل براق کرومی بیاید اما این ماشین کاروان بسیار فراتر از ظاهر سادۀ خود ظاهر شده است. مدل ایمپالس (Impulse) محصول دیگری از شرکت کروپاد است. این اتوموبیل یک خودروی ساده با پوست تخم مرغی آبی رنگ است. وزن این کاروان حدود 320 کیلوگرم است و به صورت یدک کش استفاده میگردد. یعنی به وسیله اتوموبیل های دیگر باید حمل گردد. اگرچه این کاروان سنگین به وسیله اتوموبیلی بسیار سبک تر از خودش حمل میگردد اما به اندازۀ کافی جا دار هست که بتوانید در آن یک آشپزخانه، یک بخش ناهار خوری راحت و یک تخت خواب دو نفره داشته باشید.برای خرید این کاروان باید 8995 پوند پرداخت نمایید.

نِیکِد بِرفوت Naked Barefoot

در این نمایشگاه کاروان دیگری نیز به نمایش در آمد. این کاروان که نیکد برفوت نام دارد طوری طراحی شده که در نگاه اول یک کلبۀ مدرن را در نظر مجسم میکند. این کاروان زیبا را می توانید حتی در گوشۀ باغ خود به عنوان یک دفتر کار یا استودیو و یا حتی یک بار استفاده نمایید. از ویژگیهای مثبت برفوت باتری برقی آن است. این باتری قابل شارژ به شما یاری میکند تا با در دسترس داشتن یک پریز 230 ولت و به یاری پورت یو اس پی سیستم برق داخلی آن را شارژ کنید. برفوت در میان اتوموبیل های کاروان بسیار پر هوادار است. علت آن طراحی مناسب آن است. یک فضای داخلی مجهز در کمترین فضا و البته بسیار شیک. شرکت نیکد این محصول را در رنگهای کرم، خاکستری و آبی تخم اردکی تهیه نموده است. اما برای انتخاب رنگ دلخواه خودتان برای خودروی برفورتتان باید 600 پوند بیشتر هزینه کنید. یعنی علاوه بر هزینۀ 14995 پوندی این اتوموبیل باید 600 پوند اضافه پرداخت نمایید. استفاده از ماشین کاروان کوچک برای علاقه مندان به سفر بسیار مفید بوده و میتوان گفت فایدۀ زیادی دارد چرا که با داشتن چنین اتوموبیلی احتیاجی به پرداخت مخارج هتل نخواهید داشت. همه احتیاجهای شما در این اتوموبیل های سفری برآورده می گردد. حتی اگر مایل باشید می توانید تا دو نفر مهمان را نیز با خود در سفر همراه کنید.

اِیدریا کامپَکت اِس اِل اِس پلاس Adria Compact SLS Plus

اتوموبیل های سفری هر روز در حال تحول و تغییر هستند. از ماشین کاروان متحرک که زمانی به اسب و حالا به اتوموبیل ها متصل میشوند تا اتوموبیل های سفری که امکانات یک خانۀ متحرک را در خود جای داده اند.امروزه دیگر میتوانید خانۀ خود را پشت اتوموبیلتان حمل کنید. جدیدترین ساختۀ شرکت ایدریا یک خانۀ متحرک تمام عیار است. قسمت عقبی این اتوموبیل حالت کشویی داشته و موجب میگردد در زمان احتیاج به فضای بیشتر به سادگی توسعه داده گردد. به این ترتیب یک فضای بزرگتر در اختیار افراد قرار میگیرد. مدل اِیدریا کامپَکت اِس اِل اِس پلاس با الگوبرداری از سیستم آمریکایی برای اولین بار به اروپا گام می نهد. در قسمت عقبی این اتوموبیل امکان کشویی موجب میگردد که در صورت احتیاج طول اتوموبیل تا 60 سانتی متر افزایش پیدا کند و فضای مورد بیشتری در اختیار ساکنین قرار میدهد. در زمان حرکت در جاده این اتوموبیل شش متر طول دارد که برای اتوموبیل های این کلاس یک اندازۀ استاندارد محسوب میگردد.قیمت این محصول 49990 پوند است که حدودا به اندازۀ هزینۀ بلیط سفر با کشتی درجه یک میباشد. اگرچه این اتوموبیل ها سالهاست که در انواع مدل ها و کلاسها درکشورهای اروپایی وجود دارند اما با گذر زمان پیشرفته تر میشوند. هم اکنون شما می توانید در فضای چند متری این ماشین کاروان، تخت خواب، میز غذا خوری خارج از خانه و بسیاری از امکانات روزمره را داشته باشید.

اِیر اِستریم - The Airstream

ایر استریم یک کاروان کلاسیک است. یک کاروان آمریکایی . اگرچه ظاهر این کاروان خشک و خشن است. اما داخل آن شباهت زیادی به خانه های شرقی دارد. این کاروان به وسیلۀ اتوموبیل حمل میگردد و به سادگی قابل جا بجایی است. سازندۀ این کاروان شرکت اِیر استریم است که در شهر استان اوهایو Ohio و شهر جَکسون ویل (Jackson Center) واقع شده است. محصولات این شرکت بدنه ای آلمینیومی و منحنی دارند انحنای جلو و پشت کاروان موجب کاهش مقاومت وسیله در برابر باد شده و به این ترتیب مصرف سوخت ماشین کاروان کشندۀ آن را کاهش می دهد. اولین نمونۀ این اتوموبیل های سفری در سال 1935 با نام کلیپِر (Clipper) ساخته شد و در طول سالهای متمادی پیشرفت زیادی را از قبل نوآوری های سازندگان داشته است.این محصول آمریکایی کیفیت و مقاومت خوبی دارد و توانسته هواداران زیادی را برای خود جلب کند.

فری لَندِر آر وی - Freelander RV

در میان خانه های متحرک ساخته شده در کشور آمریکا، شرکت ایر استریم مدتهاست که جای خودش را به رقبا واگذار نموده است اگرچه محصولات این شرکت از نظر ظاهری جلوۀ بسیار خوبی دارند اما تا امروز مدلهای جدیدتر و به روزتری در سراسر دنیا آمده که جای آن را پر نموده است. به عنوان مثال یک خودروی تفریحی خوب از شرکت RV که بنام (Recreational Vehicle) مشهور است توانسته جایگاه خوبی در میان خانه های متحرک راحت و پر امکانات به دست بیاورد. امکانات این خودرو واقعا کامل است. داخل این ماشین کاروان شما پنجره های بزرگ دودی رنگ، یک آشپزخانۀ کامل و کروز کنترل دارید که به شما برای طی یک سفر آرام و لذت بخش یاری میکند. امکانات این اتوموبیل های سفری کاملا مدرن هستند و می توانند سفری لذت بخش را برای شما به همراه داشته باشند.

اِلِمِنت پلازو - eleMMent Palazzo

افرادی نیز وجود دارند که مایلند برای کاروان خود پول بیشتری خرج نمایند. کسانی که بیشتر در پی خودروهای لوکس و گرانقیمت هستند و برایشان اهمیتی ندارد که چه اندازه خرج مینمایند. شرکت مارچی موبی (Marchi Mobi) برای این افراد اتوموبیلی ساخته است که بسیار چشمگیر است. اگر مایل بودید یک خانۀ لوکس چرخ دار داشته باشید که با آن در اطراف کشور گردش کنید المنت پلازو را در میان گزینه های خود قرار دهید. باید بدانید که شرکت مارچی موبی به طور کلی فراوری نمایندۀ محصولاتی پر تجمل است.به طوری که به فراوریات این کشور لقب کشتی کروز نیز داده اند. کاروان- اتوموبیل المنت پلازو از محصولات پیچیده و لوکس این شرکت است. امکانات این خانۀ متحرک به حدی است که حتی می توانید در آن شومینه و پشت بام هم داشته باشید. این وسیله یک بار مخفی دارد و بعلاوه به سیستم گرمایش از کف مجهز است. طبق معمول همیشه این و سیله تجملی به وسیله اعراب نیز مورد استقبال نهاده شده است . چنانچه در سال 2013 شرکت مارچی موبی یک نمونه از این محصول را با طلا ساخت و به این ترتیب کوشش کرد تا وارد بازارهای سودآور دبی گردد. المنت پلازو در میان اتوموبیل های سفری کاروان یک نمونۀ بسیار گرانقیمت است و برای خرید آن باید چیزی حدود دو میلیون پوند هزینه کنید.

اِم اِم پرو - MMPro

اگر المنت پلازو به نظر شما اتوموبیل لوکس و گرانقیمتی است ، باید با محصول شرکت مارچی موب آشنا شوید. این شرکت محصولی به نام ام ام پرو دارد که از نظر امکانات و قیمت از المنت پلازو یک سر و گردن بالاتر است. ام ام پلازو یک غول متحرک است. این اتوموبیل بزرگ قابلیت توسعه تا 14 متر را دارد و برای یک سفر گروهی و محبت آمیز انتخاب خوبی است.

اَل هوداج - Al Houdaj

ال هوداج یک اتوموبیل سفری ویژه است. اگرچه همیشه گفته می گردد که ابعاد یک کاروان اهمیت چندانی ندارد اما به نظر میرسد این نظر چندان با نظرات شیخ حمد بن حمدان آل نهیان که از اعضای خانوادۀ سلطنتی امارات است جور در نمی آید. این شیخ عرب که علاقۀ زیادی به اتوموبیل های رنگارنگ و عجیب دارد با یک ماشین کاروان سفری بیشتر فضای نمایشگاه اتوموبیل های عمارات را از آن خودش کرد. ال هوداج یک غول سفری است که از جالب ترین ماشین های کاروان دنیاست. اتوموبیلی با 20 متر طول، 12 متر عرض و 12 متر ارتفاع در حقیقت یک خانۀ چرخدار بزرگ الجثه است.حمل این حجم بزرگ روی یک اتوموبیل موتوری بینهایت قدرتمند را میطلبد. به همین علت است که ال هوداج قوی ترین ماشین کاروان دنیا محسوب میگردد. از نکات عجیب در این کاروان وجود 8 سرویس بهداشتی در آن است. سوال مهمی که هرکس با تماشا این غول بزرگ الجثه در فکر خواهد داشت این است که کدام اتوموبیل قدرت یدک کشیدن این هیولا را دارد؟

مایکا - Mica

در نگاه اول این مکعب چرخدار فولادی هیچ کسی را جذب نخواهد کرد. ظاهر این ماشین کاروان فلزی شبیه به یک سطل زبالۀ فلزی است. اما چنانچه این وسیله را از نزدیک آنالیز کنید اندازه هوش سازندگان آن را می توانید درک کنید. شرکت آمریکایی تامبل وید تاینی هاوس(Tumbleweed Tiny House) در کالیفرنیا به عنوان سازندۀ این وسیله توانسته به خوبی این وسیله را تجهیز کند. در طول سفر با این کاروان شما یک اتاق خواب کامل در دسترس خواهید داشت که تخت خواب و سرویس بهداشتی در آن وجود دارد. چنانچه مایکای خود را به کنار ساحل یا جنگل ها ببرید می توانید با نشستن روی بالکن یا پشت بام آن یک عصر دلپذیر را با منظره ها زیبای طبیعی بگذرانید. قیمت این وسیله چندان مقرون به صرفه نیست. برای خرید این خانۀ متحرک مبلغ 66000 دلار (42 هزار پوند) باید پرداخت نمائید.

سی لَندِر Sealander

در طول تعطیلات سوالی که برای افراد پدید می آید همیشه این است که به یک سفر جاده ای بروند، در جنگل ها ساکن شوند یا به ساحل دریاها یا رودخانه ها سفر نمایند. شرکت سی لندر در شهر کیل در شمال آلمان کاروانی ساخته است که می توان با خرید آن از امکانات یک خانۀ سفری روی آب یا خشکی بهره ببرید. این وسیله در هر مکانی قابل استفاده است.این ماشین کاروان اجازه می دهد که برای شش نفر امکان خواب میدهد. قیمت این محصول 16500 پوند است.

فُلکنِر موبیل پِرفورمَنس - Volkner Mobil Performance

اگر بخواهید به یک دوست ثروتمند که به چیزی احتیاجی ندارد هدیه بدهید چه چیزی به او هدیه میکنید؟ پیشنهاد ما به شما یک ماشین کاروان ویژه است. اتوموبیلی که برخلاف تمام کاروانها احتیاجی به اتوموبیلی برای یدک کشیدن ندارد. بلکه خودش اتوموبیل شما را حمل میکند. شرکت آلمانی فلکنر موبیل (Volkner Mobil) کاروان بزرگی را ساخته که امکان حمل اتوموبیل اسپرت شما را به همه جا دارد. داخل این اتوموبیل تختخواب بزرگ دارد. یک آشپزخانۀ مجهز با یخچال و خنک نمایندۀ نوشیدنی دارد. بعلاوه حمام و سرویس بهداشتی نیز موجود است. برای حفظ امنیت چنین اتوموبیلی احتیاج به دوربین های امنیتی نیز دارد که چند دوربین مختلف برای آن محیا شده است. برای خریدن این خانۀ متحرک مبلغ 2/1 میلیون پوند باید پرداخت کنید.

اُپرا - The Opera

اگر هنوز سالن مشهور اپرای استرالیا را از نزدیک ندیده اید، احتیاجی نیست تا به این کشور سفر کنید. اَکسِل اِنتووِن (Axel Enthoven)معمار بلژیکی با خلاقیت بالای خود توانست یکی از مجذوب کننده ترین کاروان های این فهرست را خلق کند. خانۀ متحرکی که ظاهر آن در نگاه اول شما را به یاد یکی از مشهورترین ساختمانهای دنیا یعنی تالار اپرای شهر سیدنی می اندازد.نام گذاری این ماشین کاروان نیز متناسب با همین شباهت صورت گرفت و به آن نام اپرا (The Opera) داده شد. اپرا یک کاروان سفری مجهز و لوکس است. در این کاروان و اتوموبیل های سفری شما میتوانید از نورگیر تا بالکن، بار قهوه و سیستم گرمایشی را داشته باشید. یک خانۀ کامل با تجهیزات مورد احتیاج

واکینگ هاوس - The Walking House

وقتی یک واکینگ هاوس (خانۀ متحرک) را پیش روی خود میبینید، در اولین نگاه متوجه میشوید که این وسیله هیچ چرخی ندارد. پس آیا میتوانیم آن را به عنوان یک کاروان بشناسیم؟ این سوالی است که افراد بسیاری دربارۀ آن بحث نموده اند. آیا می توان این وسیله را یک کاروان نامید؟ بعد از تماشا تصویر این خانۀ متحرک ممکن است متعجب یا حتی وحشت زده شوید. یک خانه، با پاهای فلزی و در حال پیاده روی. طراحی و ایدۀ این وسیله به وسیله یک فرد دانمارکی در شرکت اِن فیفتی فایو (N55) اجرا شده است. اگرچه ممکن است نام این وسیله کمی عجیب به نظر برسد اما برای آنچه در نهایت ساخته شده کاملا برازنده است و از جالب ترین ماشین های کاروان دنیا است. این کاروان هیچ چرخی ندارد و به جای آن با بازوهای فلزی که شبیه پا است حرکت میکند. سرعت حرکت این وسیله متناسب با سرعت یک انسان در حال حرکت طراحی شده است. برای بسیاری از افراد این وسیله یادآور کتاب های تخیلی تهاجم فضایی است اما افراد بسیاری نیز هستند که شیفته همین پیشرفت و مدل سازی آن شده اند. البته واکینگ هاوس مشکلاتی نیز دارد. این وسیله فضای داخلی محدودی دارد و به همین علت هم در سفرهای بلند مدت نمیتواند چندان مناسب باشد. در حقیقت چیزی که واکینگ هاوس را استثنائی نموده است طراحی خلاقانه آن است چه از لحاظ شکل و شمایل و چه از نظر سوخت و انرژی. چرا که انرژی متحرک این کاروان به وسیله باد و نور خورشید تامین میگردد.

کاروان قدیمی اسپورت بِرگِر لَند یات - Sportberger Land Yacht Vintage Caravan

شکل و شمایل این کاروان کمی عجیب است و از جالب ترین ماشین های کاروان دنیاست. این کاروان حتی ممکن است کمی خشن به نظر بیاید.جالب است بدانید که این کاروان یک کار دست ساز است که با سایر کاروانهای موجود تفاوت بسیاری دارد زیرا از آن در یک موزه نگهداری میگردد. موزۀ اِروین هایمر (Erwin Hymer Museum) که به عنوان سازنده خودروهای متحرکی که در آلمان جنوبی و در شهر باد والدزی (Bad Waldsee) شناخته میگردد ، این کاروان را برای بزرگداشت شرکت هایمر به نمایش گذاشته است. در این کاروان قدیمی از لوازم و تجهیزات خبری نیست. هیچ چیز مدرنی در آن دیده نمیگردد و همین مدرن نبودن و سادگی موجب شده که برای افراد بسیاری مجذوب کننده باشد. این کاروان در حقیقت تنها یک خابگاه کوچک است همین.خوابگاهی که با دیوارهای بسته محافظت می گردد.

جشنی برای کاروان کشی - A Celebration of Caravanning

برخی از افراد گمان مینمایند که کاروان ها را فقط در زمان سفر و در حالی که به وسیله یک اتوموبیل حمل میشوند باید ببینند. یا زمانی که کاروان آنقدر زیبا باشد که ارزش دیده شدن در خیابان را داشته باشد. اما ما در اینجا کاروانی را داریم که حتی چرخ ندارد و از جالب ترین ماشین های کاروان دنیاست. این کاروان در نمایشگاهی بنام جشنی برای کاروان کشی مورد توجه نهاده شد. یک طراح بنام جو تامپسون (Jo Thompson) برای این وسیله یک باغچه نیز طراحی نموده است. در سال 2012 در نمایشگاه گل آر اج اس شهر چلسی از این کاروان و باغچۀ همراهش رونمایی شد.

یک نمونه دست ساز

داشتن یک نمونه کاروان ساده که به اندازۀ کافی خوب و استاندارد باشد که در طول سفر استفاده گردد میتواند یاری خوبی برای یک سفر باشد. تنها باید کمی ابتکار و سلیقه به خرج دهید تا آن را زیباتر و مجذوب کننده تر کنید. انواع رنگ امیزی ها و تزئین های مختلف میتواند یاری نماینده باشد شاید ماشین کاروان شما هم جزو جالب ترین ماشین های کاروان دنیا شد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1970

به "جالب ترین ماشین های کاروان مخصوص سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین ماشین های کاروان مخصوص سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید