عکس جنجالی آقای رئیس!

به گزارش فروش برتر، از عصر دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه بیشتر از اینکه حرف از باخت تیم ملی ایران به سوریه باشد، صحبت از اتفاقاتی بود که خارج از زمین افتاد. از اینکه رئیس فدراسیون و سرپرست تیم ملی برای گشت وگذار از قرنطینه خارج شدند و با پادرمیانی سفیر ایران در قطر توانستند وارد استادیوم شوند. یا اینکه گمرک فرودگاه امام خرید های برخی از بازیکنان را توقیف کرد و...

عکس جنجالی آقای رئیس!

تیم ملی بسکتبال که برای بازی در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا به قطر رفته بود، در بازی اول عربستان را برد، اما در بازی دوم مقابل سوریه 77 بر 70 بازنده شد. یک روز قبل از بازی ایران و سوریه، مسعود قاسمی، سرپرست تیم عکسی از خودش و رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد؛ عکسی که نشان می داد آن ها در شهر و کنار برج های دوحه هستند. این عکس چند دقیقه بعد در کانال تگرامی کاووش بسکتبال هم منتشر شد، اما خیلی طول نکشید که از صفحه اینستاگرام قاسمی پاک شد.

تا قبل از شروع بازی با سوریه کسی تصور نمی کرد گشت وگذار مسئولان تیم در دوحه برای تیم ملی دردسرساز شده باشد. غیبت قاسمی روی نیمکت این شائبه را به وجود آورد که شاید او به دلیل شکستن پروتکل های بهداشتی اجازه نشستن روی نیمکت را پیدا ننموده است، اما توضیحی که از زبان قاسمی بعد از سرانجام بازی روی سایت منتشر شد، غیر از این بود: از شب گذشته احساس تب و بی حالی داشتم. با مشورت با دکتر تیم، اتاقم را برای به حداقل رساندن تماس با بازیکنان و کادر فنی تغییر دادم. در بازی امروز هم به همین دلیل روی نیمکت نبودم و از صندلی ویژه بازی را تماشا کردم.

اما سؤال این بود که اگر مشکل بدحالی قاسمی بوده، چطور به او اجازه داده شده تا در صندلی بنشیند؟ با توجه به سختگیری هایی که قطر برای رعایت پروتکل های بهداشتی دارد، به نظر می رسید اتفاق دیگری در این کشور افتاده است. طبق دستورالعملی که وزارت بهداشت قطر صادر نموده است، برای تیم های ورزشی حباب هایی معین نموده که هیچ کسی اجازه خارج شدن از این حبا ب ها را ندارد. به گفته مهرداد مسعودی، مشاور ارشد رسانه ای و تلویزیونی کمیته برگزاری جام جهانی 2022 قطر، این دستورالعمل برای همه رشته های ورزشی صادر شده است: وقتی که تیم های ورزشی وارد فرودگاه می شوند، همانجا همه اعضای تیم تست کرونا می دهند. با اتوبوس های مخصوص به هتل می فرایند و تا زمانی که جواب تست ها آماده گردد، همه باید در اتاق هایشان بمانند. تا کمتر از 24 ساعت هم جواب تست ها آماده می گردد. اگر تست ها منفی باشد، تیم ها می توانند از هتل اقامت به محل تمرین و از آنجا به محل برگزاری مسابقات بفرایند. کسی اجازه ندارد از این حباب ها خارج گردد.

طباطبایی و قاسمی هر دو از حبا ب هایی که معین شده، خارج شده اند، اما چطور توانسته اند وارد استادیوم شوند و در صندلی ویژه بنشینند؟ برخی از افرادی که در قطر بوده اند، ادعا می نمایند که آن ها با پادرمیانی سفیر ایران در قطر توانسته اند اجازه ورود به استادیوم را بگیرند، اما مسعودی بعید می داند قطری ها به خاطر سفیر ایران در قطر پروتکل ها را شکسته باشند: اگر کسی از حباب ها خارج گردد، فقط در یک صورت می تواند دوباره وارد حباب ها گردد؛ اینکه از اول فرایند را طی کند و تست بدهد. به احتمال خیلی زیاد این دو نفر تست داده اند و با منفی شدن نتیجه توانسته اند به استادیوم بیایند.

بعد از عبور از این حواشی و بازگشت تیم به ایران، یک حاشیه عجیب هم هنگام رسیدن تیم به تهران افتاد. دیروز بعدازظهر شایعه شد گوشی هایی که برخی از بازیکنان و همراهان تیم در قطر خریده بودند، در گمرک توقیف شده است. در مجموع، حضور تیم ملی بسکتبال ایران در قطر، سفری بود که حاشیه های آن بسیار بیشتر از آورده های فنی اش بود. در این سفر تیم ملی ایران می توانست با پیروزی در مقابل سوریه صعودش را به کاپ آسیا قطعی کند، اما بعد از باخت حالا باید منتظر پنجره سوم باشد. این پنجره اواخر بهمن برگزار می گردد و ایران با قطر و عربستان بازی دارد.

منبع:همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1124

به "عکس جنجالی آقای رئیس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس جنجالی آقای رئیس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید