روحانی در مصاحبه با امیر قطر: امیدواریم آمریکا دست به کار اشتباهی نزند

به گزارش فروش برتر، رئیس جمهور گفت: ما همیشه حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی­ها دست به خطا نزنند.

روحانی در مصاحبه با امیر قطر: امیدواریم آمریکا دست به کار اشتباهی نزند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور امروز در تماس تلفنی امیر قطر با ایشان با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشوردر همه زمینه ها بویژه روابط مالی و تجاری، اضافه نمود: برغم شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا روابط مالی دو کشور در چارچوب پروتکل های بهداشتی و مراقبتی باید مجددا فعال گردد.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک مالی دو کشور راهگشای سرعت تعاملات تهران - دوحه و برطرف موانع باشد و انتقال کالا ها به وسیله بنادر دو کشور بتدریج فعال و پرواز های خطوط هوایی دو کشور از سر گرفته گردد.

روحانی با اشاره به میزبانی قطر در جام دنیای 2022 فوتبال، برای ارائه هرگونه یاری از سوی ایران به این کشور برای میزبانی هر چه بهتر قطر اعلام آمادگی کرد و اضافه نمود: در این زمینه ایران هم آماده است در زیرساخت ها و تامین نیازمندی های مورد نظر حضور داشته باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از گفت وگوی خود با امیر قطر با تاکید بر اینکه امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، گفت: با توجه به بعضی اقدامات آمریکا در نقاط مختلف دنیا شرایط غیر قابل قبولی بوجود آورده، اما به هیچ عنوان ما شروعگر تشدید تنش و درگیری نخواهیم بود.

روحانی با اشاره به بعضی تحرکات آمریکایی ها در منطقه دریای کارائیب، اعلام نمود: اگر نفتکش های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از دنیا از سوی آمریکایی ها دچار مشکل شوند متقابلا برای آن ها مشکل بوجود خواهد آمد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه شروع گر درگیری نخواهد بود اضافه نمود: ما همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی­ها دست به خطا نزنند.

روحانی تاکید نمود: شرایط امروز دنیا را شرایط ویژه همکاری مشترک می بینیم بویژه با شیوع این بیماری، اما متاسفانه ایالات متحده آمریکا تصمیمات ناصحیح و رفتار های غیر انسانی خود را ادامه می دهد.

رئیس جمهور توضیح داد: همچون گذشته تاکید می کنیم که امنیت منطقه ما بویژه امنیت دریایی در منطقه توسط کشور های منطقه تامین می گردد و همواره اعلام آمادگی نموده ایم که با کشور های همسایه آماده همکاری بیشتری هستیم و امروز هم بر این نظر تاکید می کنیم.

روحانی با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به دولت و مردم قطر، ابراز امیدواری کرد که روابط و همکاری های دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران توسعه روابط با ایران را در همه زمینه ها مورد تاکید قرار داد و گفت: درمورد روابط مالی بین دو کشور به شخصه اهتمام ویژه ای قائل هستم و این موضوع در اولویت برنامه های قطر است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نشست مشترک مالی دو کشور، روابط مالی و تجاری ایران و قطر بیش از پیش توسعه یابد.

امیر قطر همچنین تاکید نمود: موضع قاطع قطر این است که امنیت منطقه باید با همکاری تمامی کشور های منطقه حاصل گردد و ما به عنوان کشور های منطقه برای تامین امنیت گذرگاه های آبی منطقه باید با یکدیگر همکاری کنیم.

شیخ تمیم اضافه نمود: ما مخالف هرگونه تنش هستیم و برای کاهش تنش ها تمام کوشش خود را انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 717

به "روحانی در مصاحبه با امیر قطر: امیدواریم آمریکا دست به کار اشتباهی نزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی در مصاحبه با امیر قطر: امیدواریم آمریکا دست به کار اشتباهی نزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید