شریعتمداری: رسانه ها در راهنمایی، اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند

به گزارش فروش برتر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رسانه ها، بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه علاوه بر اطلاع رسانی رویداد ها در راهنمایی، اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند و گزاف نیست اگر بگوئیم دنیای بی رسانه، دنیای مرده، منجمد و بی روحی است که تا کرانه های پیشرفت و توسعه فرسنگ ها فاصله دارد.

شریعتمداری: رسانه ها در راهنمایی، اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متن پیغام محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدین توضیح است.

هفدهم مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی، آزاد مردی که جانش را حین عمل به وظیفه اش فدا کرد، بزرگداشت کوشش های طلایه داران و قلم به دستانی است که با روشنگری و مطلعی بخشی، نقشی غیر قابل انکار را در راهنمایی و تنویر افکار عمومی جامعه برعهده دارند. بی گمان عصاره خبرنگاری، عشق است و ایمان که اگر نبود قدرت این عشق و باور درونی، تحمل سختی ها و رنج هایی که این عزیزان در راه ایفای رسالت خطیر روشنگری به جان می خریدند ناممکن بود.

رسانه ها، بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه علاوه بر اطلاع رسانی رویداد ها در راهنمایی، اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند و گزاف نیست اگر بگوئیم دنیای بی رسانه، دنیای مرده، منجمد و بی روحی است که تا کرانه های پیشرفت و توسعه فرسنگ ها فاصله دارد.

در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای در هم تنیده امروز، ظهور پدیده شهروند خبرنگار، وجود شبکه های اجتماعی متنوع و فراوری انبوه پیغام، رسانه ها نیز ناگزیر از تغییر کارکرد و نقش آفرینی خود هستند و باید برای جلب اعتماد و توجه مخاطب مطلع و هوشیار از شیوه های جدید، خلاقانه و نواورانه بهره ببرند.

امروزه اهالی رسانه و خبرنگاران باید از وظیفه صرف خبررسانی فاصله بگیرند و با کاوش دقیق و مدبرانه در لایه های سیاسی، اجتماعی، مالی و فرهنگی جامعه در راستای اصلاح ساختار ها و فرآیند ها کوشش نمایند و هر جا ناراستی، اهمال، سستی و ضعف در عملکرد مسئولان، دستگاه ها و نهاد ها و بطور کلی بخش های مختلف مشاهده کردند جسورانه آن را برملا و همه را از ثمرات این روشنگری و اصلاح بهره مند سازند و البته نظام حاکمیتی نیز باید زمینه و بستر امن و مناسب فعالیت و ایفای نقش را برای جامعه رسانه ای کشور فراهم کند. در این راه حتی اگر ضروری است در قوانین و نظام رسانه ای بازبینی و تجدید نظر شود و ساختاری متناسب با شرایط و ویژگی های جامعه نوین طراحی شود.

بطور قطع در سایه عدالت، امنیت و رفاه است که می توان از خبرنگاران انتظار داشت مسئولانه و متعهدانه به وظایف خود بپردازند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همیشه از کوشش های خبرنگاران و روزنامه نگاران در انعکاس عملکرد و فعالیت های خود بهره برده است، در اینجا و به بهانه روز خبرنگار بر خود واجب می دانم از کوشش های خالصانه و بی شائبه شما عزیزان قدردانی کنم، از خداوند متعال می خواهم ما را قادر سازد تا بتوانیم زمینه امنیت بیشتر شغلی، رفاهی و معیشتی شما را فراهم آوریم و در کاهش رنج پیمودن این جهت پر مشقت سهیم شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 930

به "شریعتمداری: رسانه ها در راهنمایی، اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری: رسانه ها در راهنمایی، اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید