سفر بیل گیتس به چین پس از سفر ایلان ماسک، بنیانگذار مایکروسافت با شی جینپینگ ملاقات کرد

به گزارش فروش برتر، ایسنا نوشت: تنها چند روز پس از سفر ایلان ماسک به چین، بیل گیتس در سفر به پکن با شی جینپینگ ملاقات کرد.

سفر بیل گیتس به چین پس از سفر ایلان ماسک، بنیانگذار مایکروسافت با شی جینپینگ ملاقات کرد

شی جینپینگ، رئیس جمهوری این کشور گفت که از ملاقات با بیل گیتس، هم بنیان گذار مایکروسافت پس از سه سال شادمان است و او را دوستی قدیمی نامید.

شی جینپینگ در این ملاقات گفت: همواره می گویم که اساس روابط چین و ایالات متحده مردم آنها هستند؛ امید من به مردم آمریکاست.

وی اضافه کرد: با شرایط فعلی دنیا، کارهای بسیاری هست که می توانیم به نفع مردم هر دو کشور انجام دهیم؛ فعالیت هایی که به طورکلی به تمام بشریت سود خواهد رساند.

سفر چهره های برجسته تجاری دنیا به چین هم زمان شده با کوشش پکن برای جذب سرمایه گذار در اقتصاد چین که رشد آن کند شده است تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل هم در ماه مارس به چین سفر کرد.

در سال های اخیر تنش ها میان چین و ایالات متحده تشدید پیدا نموده؛ اما اخیراً دو طرف گفتگوهایی درباره مسائلی از جمله تجارت برگزار کردند و آنتونی بن، وزیر امور خارجه ایالات متحده قرار است یکشنبه در سفری دوروزه به چین برود.

این نخستین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین از سال 2018 خواهد بود و انتظار می رود در این ملاقات او با کین گانگ، همتای چینی خود و احتمالاً شی جینپینگ ملاقات داشته باشد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2033

به "سفر بیل گیتس به چین پس از سفر ایلان ماسک، بنیانگذار مایکروسافت با شی جینپینگ ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر بیل گیتس به چین پس از سفر ایلان ماسک، بنیانگذار مایکروسافت با شی جینپینگ ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید