عکس هایی از زندگی در مرکز ژاپن؛ صد سال قبل

به گزارش فروش برتر، این عکس ها دوره ای از تاریخ ژاپن را به ما نشان می دهند که در طی آن این کشور، بعد از پیروزی در جنگ جهانی اول و در نتیجۀ اصلاحات مالی و سیاسی، به یک امپراطوری قدرتمند تبدیل شده بود که نفوذ فوق العاده ای در سراسر شرق آسیا داشت.

عکس هایی از زندگی در مرکز ژاپن؛ صد سال قبل

خبرنگاران | عکس هایی که در اینجا خواهید دید، مربوط به 97 سال قبل یعنی سال 1926 میلادی هستند. این عکس ها را راجر دوماس (Rpger Dumas) در قالب پروژۀ آرشیو سیاره گرفته است. این پروژۀ عکاسی را آلبر کان بانکدار فرانسوی راه اندازی نموده بود و هدف آن ایجاد آرشیوی از عکس ها و فیلم ها از مهم ترین بنا های تاریخی و عناصر فرهنگی سراسر جهان بود.

به گزارش خبرنگاران ؛ سال 1926 آخرین سال حکومت امپراطور تایشو در ژاپن است. ژاپن در این دوره به یک قدرت مطرح در عرصۀ جهانی تبدیل شده بود. پیروزی در جنگ جهانی اول نفوذ ژاپن در منطقه را به شدت افزایش داده بود. در این زمان کشور کره و بخش هایی از چین ضمیمۀ امپراطوری ژاپن شده بودند. ژاپن از منابع این کشور ها نیز به سود رشد مالی خود استفاده می کرد.

این قدرت مالی و سیاسی بدون مقدمه به وجود نیامده بود. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، یعنی در دوران امپراطور میجی، اصلاحات سیاسی و مالی مهمی در ژاپن انجام شده بود که این کشور را از یک جامعۀ روستایی و فئودالی به سمت یک قدرت صنعتی پیش برده بود.

در دوران تایشو نیز اصلاحات سیاسی دیگری صورت گرفت و ساختار سیاسی سمت و سویی دموکراتیک تر پیدا کرد. آرامش و ثبات مالی و سیاسی این دوره موجب رونق هنر های مختلف از جمله تئاتر و نقاشی و ادبیات شده بود.

تعداد زیادی از عکس هایی که دوماس در ژاپن گرفته، مردم توکیو را در حال سرگرمی در پارک ها یا خرید و فروش در بازارها و بعلاوه نشست و برخاست در مهمانی های آمیخته با هنر و تئاتر نشان می دهند. این می تواند گویای واقعیت اجتماعی و فرهنگی ژاپن و نشانی از ثبات و آرامش سیاسی و مالی موجود در این کشور در آن دورۀ خاص باشد.

تصویری از اعضای خاندان سلطنتی

پارک هیبی یا در توکیو

بازاری در توکیو

بازی بچه ها در پارک

چایخانه ای در یکی از محلات توکیو

چهار زن با لباس های مخصوص تئاتر کابوکی

دو خوار و بارفروش در توکیو؛ بشکه های کوچک نوشیدنی جلوی مغازه چیده شده اند

زنان پیشخدمت در باغ ریوکان؛ رو به روی یک رستوران

بازیگران یک نمایش

منبع: فرادید
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1969

به "عکس هایی از زندگی در مرکز ژاپن؛ صد سال قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس هایی از زندگی در مرکز ژاپن؛ صد سال قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید