سامانه نو رصد اشتغال در راه است

به گزارش فروش برتر، تهران (پانا) - معاون اشتغال وزیر کار از رونمایی سامانه نو رصد اشتغال کشور در هفته آینده خبر داده که قرار است در اختیار همه دستگاههای متولی امر اشتغال قرار گیرد.

سامانه نو رصد اشتغال در راه است

به گزارش ایسنا سامانه ملی رصد اشتغال به منظور ثبت اشتغال ایجاد شده در دولت دهم ایجاد شد و بر اساس اهدافی که دنبال می کرد، استانداری ها و دستگاه های اجرایی موظف بودند اطلاعات مربوط به اشتغالزایی را به صورت الکترونیکی در این سامانه وارد نمایند.

امکان رصد هر لحظه آمار اشتغال ایجاد شده در هر استان و شهرستان، از جمله قابلیتهای این سامانه به شمار می رفت.

نحوه دریافت اطلاعات مربوط به اشتغالزایی در سامانه مذکور به این نحو بود که پیرو تفاهمنامه ای که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی وقت در سال 1389 با وزرا و استانداران منعقد نموده بود، سهم هر یک از دستگاهها در ایجاد اشتغال معین شده و بر این اساس استانداری ها و دستگاه های اجرایی، هر یک به صورت جداگانه آمار اشتغال ایجاد شده در حوزه خود را در سایت رصد وارد می کردند.

از دیگر ویژگی های سامانه این بود که با توجه به اینکه به صورت هوشمند طراحی شده بود، امکان ثبت نام های تکراری در آن وجود نداشت و سامانه با ثبت کدملی یا کد بیمه تکراری اجازه ثبت مجدد را به کاربر نمی داد.

دستگاه های اجرایی نیمه هر ماه اندازه اشتغال ایجاد شده را گزارش داده و بر این اساس به وسیله سامانه رصد، امکان جست وجوی اندازه اشتغالزایی، محل ایجاد شغل و زمان دقیق آن فراهم شده بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1821

به "سامانه نو رصد اشتغال در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه نو رصد اشتغال در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید