دولت وفاق ملی لیبی نیروهای حفتر را به بمباران انبارهای دارو متهم کرد

به گزارش فروش برتر، دولت وفاق ملی در غرب لیبی امروز نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر را به بمباران انبارهای دارو در منطقه السوانی در جنوب پایتخت این کشور متهم کرد.

دولت وفاق ملی لیبی نیروهای حفتر را به بمباران انبارهای دارو متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی لیبی خاطرنشان کردند که نیروهای حفتر انبارهای دارو را هدف قرار دادند.

عملیات برکان الغضب در صفحه فیس بوک خاطرنشان کرد که شبه نظامیان حفتر امروز یکشنبه با موشک های گراد انبارهای دارو در منطقه السوانی را هدف قرار دادند و این حادثه دو روز پس از بمباران انبارهای دارو در بیمارستان الخضراء در طرابلس که حاوی تجهیزات و لوازم حفاظتی برای مقابله با ویروس کرونا بود، رخ داد.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان حفتر همچنین طی دو روز گذشته بیمارستان الخضراء را دو بار هدف قرار داده اند که در یک مورد ترکش های موشک به اتاق عمل نفوذ نموده و به یک پزشک که در حال اجرا عمل جراحی یک بیمار بود، اصابت کرد.

از زمان سرنگونی معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب قرار گرفته است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن برخوردار است.

حفتر با حمایت مصر، امارات و روسیه از یک سال قبل حمله به طرابلس با هدف تصرف این شهر را شروع نموده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند، نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه برخوردارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 731

به "دولت وفاق ملی لیبی نیروهای حفتر را به بمباران انبارهای دارو متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق ملی لیبی نیروهای حفتر را به بمباران انبارهای دارو متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید