خبر نو از تغییر تعطیلات آخر هفته

به گزارش فروش برتر، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: بعضی دستگاه های اجرایی ارتباطات بین المللی دارند و تغییر در روز های تعطیل هفته برایشان معنادار است، اما عموم دستگاه ها ارتباطات بین المللی ندارند که بخواهیم به تبع سایر کشور ها ایام تعطیل را تغییر دهیم.

خبر نو از تغییر تعطیلات آخر هفته

به گزارش ایرنا، کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان آنالیز لایحه دولت برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری تصمیم گرفت تعطیلات خاتمهی هفته را از پنجشنبه به شنبه تغییر داد که البته این تصمیم برای تبدیل شدن به قانون باید در صحن مجلس نیز آنالیز و درباره آن رأی گیری گردد.

با این وجود، اعلام تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس، بین نمایندگان واکنش های مختلفی داشت؛ در حالی که بعضی نمایندگان این اقدام را در راستای افزایش بهره وری و تطبیق بیشتر با بازار های بین المللی - که روز های شنبه و یکشنبه تعطیل است - می دانند، بعضی دیگر آن را مغایر با فضای فرهنگی جامعه ایران قلمداد می نمایند.

جلیل رحیمی دنیا آبادی نماینده مردم تربت جام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ساماندهی تعطیلات رسمی ایرانیان معتقد است: بازار های دنیای روز های شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و با توجه به تعطیلی پنجشنبه ها و آدینه ها در ایران، چهار روز عملاً ارتباط ما با بازار های دنیای قطع است؛ اگر قرار باشد تغییراتی در تعطیلات رسمی ایجاد گردد، بهتر است این تعطیلات در روز های آدینه و شنبه باشد تا حداقل یک روزمان هماهنگ با تعطیلات بین المللی باشد.

این در حالیست که بعضی نمایندگان همانند محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس می گویند که تعطیلی شنبه برای یهودیان، تعطیلی یکشنبه برای مسیحیان و تعطیلی آدینه برای مسلمانان است و در مورد روز پنج شنبه نیز روایات اسلامی زیادی وجود دارد که باید به آن توجه داشت.

در حال حاضر در مرکز و بعضی استان ها تعطیلات کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی غیر از بانک ها و بعضی دستگاه های خدمات رسان به روز های پنجشنبه و آدینه اختصاص دارد که در صورت تصویب مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن علنی، روز های پنجشنبه به روز های کاری تغییر یافته و به جای آن شنبه ها به عنوان روز تعطیل رسمی در نظر گرفته می گردد؛ یعنی آدینه و شنبه تعطیل می گردد.

در این ارتباط میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به خبرنگار حوزه دولت ایرنا گفت که هماهنگی تعطیلات خاتمه هفته با سایر کشور ها خواسته فعالان مالی است.

وی با تصریح بر اینکه در قانون خدمات کشوری معین روز تعطیلی بر عهده دولت است، اضافه نمود: در مجلس بعضی نمایندگان نظرشان این بود که این روز را تغییر دهیم که البته تصمیم آن ها هنوز نهایی نشده و باید منظر صحن مجلس بمانیم.

معاون رئیس جمهور اضافه نمود: تغییر روز های تعطیل برای بعضی از دستگاه های اجرایی که ارتباطات بین المللی دارند معنادار است، اما عموم دستگاه های اجرایی ارتباطات بین المللی ندارند که بخواهیم در تبعیت از سایر کشور ها تعطیلات هفته را تغییر دهیم.

لطیفی با تأکید بر اینکه بنای دولت بر تعطیلی پنجشنبه است، در عین حال متذکر شد که با وجود اختیار دولت در معین تعطیلات هفته، اگر مجلس تصمیمی بگیرد که تبدیل به قانون گردد، دولت تبعیت خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 2 تیر 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2036

به "خبر نو از تغییر تعطیلات آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر نو از تغییر تعطیلات آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید