خیابان استاد نجات الهی تهران گذر صنایع دستی شد

به گزارش فروش برتر، مراسم بزرگداشت 20 خرداد، روز جهانی صنایع دستی عصر امروز دوشنبه با حضور غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پیروز حناچی شهردار تهران برگزار گردید.

خیابان استاد نجات الهی تهران گذر صنایع دستی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در مراسم گرامی داشت روز دنیای صنایع دستی که در خیابان استاد نجات الهی (گذر صنایع دستی) برگزار گردید، تعدادی از معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی، مدیران شهرداری، نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تهران و جمع کثیری از هنرمندان صنایع دستی و عموم مردم حضور داشتند و از تابلوی گذر صنایع دستی در ابتدای خیابان استاد نجات الهی به صورت رسمی پرده برداری شد.

صنایع دستی، ایرانی ترین کالا

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: ایرانی ترین کالای تولیدی، صنایع دستی داخلی ماست و خود را موظف می دانیم از صنایع دستی و هنرمندان و تولیدنمایندگان صنایع دستی حمایت کنیم.

پویا محمودیان توضیح داد: ایران سومین کشور تولیدنماینده صنایع دستی از نظر تنوع و اولین کشور از نظر ثبت شهرها و روستاهای دنیای است.

او اضافه کرد: در تعریف های یونسکو، هنرمندان صنایع دستی گنجینه های زنده بشری هستند و اگر ایران در صندلی های والای حوزه صنایع دستی در دنیا ایستاده است به خاطر وجود هنرمندان و استادکاران صنایع دستی است.

محمودیان گفت: خوشحالم که هم زمان با فرارسیدن 20 خرداد روز دنیای صنایع دستی یکی از خاطره انگیزترین خیابان های تهران یعنی خیابان استاد نجات الهی تبدیل به گذر صنایع دستی می گردد و امیدوارم این یک الگو برای سایر شهرها باشد تا از فضاهای شهری خود بتوانند برای رونق صنایع دستی بیش از پیش استفاده نمایند.

معاون صنایع دستی کشور اضافه کرد: مطمئن هستم که در آینده نزدیک خیابان استاد نجات الهی به اصلی ترین خیابان پیونددهنده صنایع دستی و گردشگری تبدیل خواهد شد و در این خیابان اقتصاد صنایع دستی و گردشگری عینت خواهد یافت.

محمودیان حضور غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای دنیای صنایع دستی در این مراسم را مهم برشمرد و گفت: حضور خانم هیجاوی نشان دهنده اهمیت این مراسم است و با حضور رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای دنیای صنایع دستی موضوع آنالیز ثبت دنیای بازارهای ایران شروع می گردد و در اولین قدم در سفر غدا هیجاوی بازار سعدالسلطنه قزوین به منظور ثبت دنیای آنالیز خواهد شد.

او توضیح داد: بعد از ثبت شهرها و روستاهای دنیای صنایع دستی در ایران و کسب رتبه برتر کشور ما در این حوزه، شاهد ثبت بازارهای دنیای ایران نیز خواهیم بود و این یکی دیگر از مزیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع دستی است.

گردشگری و میراث فرهنگی، به مثابه دو بال

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این نشست با تبریک فرارسیدن روز دنیای صنایع دستی گفت: میراث فرهنگی و گردشگری دو بالی هستند که به یکدیگر در هر شهر و منطقه ای یاری می نمایند و این دو بال با هم امکان توسعه در شهرها را فراهم می نمایند.

او اضافه کرد: احداث جهتهایی مانند گذر صنایع دستی می تواند به لطافت شهر بیفزاید و این جهت به عنوان یک جهت گردشگری باعث آشنایی هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی با ظرفیت های پیدا و پنهان فرهنگی ایران می گردد.

او اظهار داشت: از کوشش های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکر می کنم و امیدوارم با تبدیل خیابان استاد نجات الهی به گذر صنایع دستی، شاهد رونق روزافزون صنایع دستی و توسعه گردشگری در شهر تهران باشیم.

محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه 6 تهران نیز در این مراسم گفت: خوشحالم که هم زمان با فرارسیدن روز دنیای صنایع دستی، یکی از مهم ترین خیابان های مهم شهر تهران به عنوان گذر صنایع دستی نام گذاری می گردد.

او اضافه کرد: علی رغم وجود ده ها فروشگاه صنایع دستی در خیابان استاد نجات الهی، این خیابان هنوز نتوانسته است به عنوان یک محور گردشگرپذیر مورد توجه قرار گیرد که خوشبختانه با کوشش های انجام شده از سوی مدیریت شهری، به دنبال این هستیم که این خیابان به عنوان یک پاتوق فرهنگی به یک خیابان گردشگرپذیر تبدیل گردد.

در سرانجام این مراسم، تابلوی گذر صنایع دستی در ابتدای خیابان استاد نجات الهی با حضور دکتر علی اصغر مونسان و پیروز حناچی پرده برداری شد.

در این مراسم همچنین ضمن تجلیل از سه استادکار برجسته صنایع دستی، اثر هنری سنگ آب از آثار استاد میرفخرایی رونمایی شد که این اثر ارزشمند به موزه آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 80

به "خیابان استاد نجات الهی تهران گذر صنایع دستی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان استاد نجات الهی تهران گذر صنایع دستی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید