بیش از 2800 دستگاه نانو در اختیار محققان دانشگاهی و صنعتی قرار گرفت

به گزارش فروش برتر، شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات آزمایشگاهی به محققان دانشگاهی و صنعتی و استفاده بهتر از ظرفیت های آزمایشگاهی کشور تشکیل شده است.

بیش از 2800 دستگاه نانو در اختیار محققان دانشگاهی و صنعتی قرار گرفت

به گزارش خبرنگاران، شبکه ای که ذیل ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایجاد شده و محلی برای به اشتراک گذاری دستگاه ها و خدمات آزمایشگاهی است و پژوهشگران را در دسترسی بهتر به این زیرساخت ها و خدمات کمک می کند. بر همین اساس در حال حاضر 2830 دستگاه نانو در 87 آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشگاه ها و بخش خصوصی در قالب شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو به ارائه خدمات مشغول هستند.

با توجه به اینکه آموزش و پژوهش در فناوری نانو، متکی به تجهیزات پیشرفته ای است که عموما تهیه آنها از خارج با مشکل روبرو است و از طرفی بدون ورود به عرصه ساخت این تجهیزات، کشور نمی تواند به نوآوری و پویایی در تولید محصولات نو برسد؛ نیازمند این هستیم که با کمک توانمندی های موجود در کشور، این نیازها را به شکل بومی و با تجهیزات ایران ساخت تامین کنیم.

به همین علت و برای تحقق همین هدف؛ تا به امروز 226 دستگاه پیشرفته از طریق 61 شرکت ایرانی ساخته شده که مهم تر از بازار ایجاد شده و قطع وابستگی به خارج، باعث خودباوری در متخصصان شرکت های داخلی نیز شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1977

به "بیش از 2800 دستگاه نانو در اختیار محققان دانشگاهی و صنعتی قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 2800 دستگاه نانو در اختیار محققان دانشگاهی و صنعتی قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید