خبرنگاران سعد الحریری بر تشکیل دولت غیرحزبی در لبنان تاکید نمود

به گزارش فروش برتر، تهران - خبرنگاران - سعد الحریری که ساعاتی قبل اکثریت نسبی آرا مجلس را در نشست مشترک نمایندگان با میشل عون رییس جمهوری این کشور کسب نموده بود، در اولین سخنرانی خود در کاخ بعبدا با اشاره به تشکیل هر چه سریعتر کابینه، بر غیرحزبی بودن دولت آینده لبنان تاکید نمود.

خبرنگاران سعد الحریری بر تشکیل دولت غیرحزبی در لبنان تاکید نمود

به گزارش پایگاه خبری لبنان 24، حریری پس از انتصاب رسمی به عنوان نخست وزیر در سخنان خود گفت که دولتی بدون احزاب را تشکیل می دهد که مأموریت آنها اجرای اصلاحات در چارچوب طرح فرانسه است.

حریری با اشاره به تشکیل سریع دولت و پاییندی به وعده هایی که به لبنانی ها داده است، اضافه کرد: دولت جدید مصمم خواهد بود تا در مقابل آنچه جامعه، اقتصاد و امنیت مردم لبنان را تهدید می نماید، بایستد و تلاشش را برای بازسازی اماکن تخریب شده از انفجار مهیب بندر بیروت به کار می گیرد.

وی همچنین در سخنانی هنگام خروج از کاخ بعبدا گفت: رئیس جمهوری با کمال لطف در حضور رئیس شورای نمایندگان، نتیجه آرای مجلس را که منجر به حکم من برای تشکیل دولت جدید شد، خبر داد.

وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس تشکر می کنم، به ویژه آنهایی که با نامزدی من در تشکیل دولت غیرحزبی که مأموریت آنها اجرای اصلاحات اقتصادی، اقتصادی و اداری مطابق با طرح فرانسه است، موافقت کردند.

من به لبنانی هایی که تا حد ناامیدی از سختی ها رنج می برند، می گویم که مصمم هستم که به قولم عمل کنم و این تنها و آخرین فرصت برای کشور عزیزمان است.

حریری در نتیجه رایزنی های الزام آور مجلس لبنان که در کاخ بعبدا با حضور عون رییس جمهوری این کشور برگزار گشت، توانست 65 رای از 120 رای ماخوذه را به دست آورد.

حریری تا به امروز دوبار نخست وزیر لبنان بوده و وی ابتدای آبان ماه سال گذشته (98) با اعتراض های مردمی به دلیل فساد و سوءمدیریت مجبور به استعفا شد.

لبنان در چند سال گذشته و به ویژه یکسال اخیر با مسائل فراوانی روبه رو بوده که فساد دستگاه اجرایی این کشور و خروج برنامه ریزی شده مقادیر زیادی از ذخیره ارزی و به دنبال آن استعفای سعد حریری در پنجم آبان ماه سال گذشته، غرق در مسائل در حوزه اداره کشور شد و در ادامه شیوع ویروس کرونا و در آخر هم انفجار مهیب بندر بیروت در تاریخ 14 مرداد ماه ، اوضاع این کشور را پیچیده تر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1062

به "خبرنگاران سعد الحریری بر تشکیل دولت غیرحزبی در لبنان تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سعد الحریری بر تشکیل دولت غیرحزبی در لبنان تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید