تور چین: با حضورصالحی امیری و سفیر چین افتتاح شد؛نمایشگاه نقاشی پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن2022

به گزارش فروش برتر، نمایشگاه آثار برگزیده نقاشی بچه ها و نوجوانان ایرانی با شعار باهم برای آینده مشترک در نمایشگاهی با همکاری ایران و چین عصر امروز سه شنبه 28 دی ماه با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و سفیر چین در نگارخانه شهید محمد طاها مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان افتتاح شد.

تور چین: با حضورصالحی امیری و سفیر چین افتتاح شد؛نمایشگاه نقاشی پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن2022

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ با توجه به برگزاری المپیک زمستانی 2022 در پکن تعدادی از بچه ها و نوجوانان ایرانی در نمایشگاه نقاشی که به این مناسبت برگزار می گردد شرکت کردند، نمایشگاه آثار بچه ها ایرانی عضو کانون پرورش فکری با عنوان پرواز رویاها و با شعار باهم برای آینده مشترک از سوی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران، سفارت جمهوری خلق چین در تهران و انجمن دوستی ایران و چین و با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، چانگ خوا سفیر جمهوری خلق چین، مهدی علی اکبر زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین، علی نظریان رئیس فدراسیون اسکی و سرپرست کاروان کشورمان در المپیک زمستانی 2022 به همراه اعضای کاروان، بعضی از مدیران کمیته، مهمانانی از سفارت جمهوری خلق چین در ایران و تعدادی از مدیران کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان افتتاح شد.

در این مراسم دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن تشکر از سفیر چین و کادر سفارتخانه که رویکردی فرهنگی و ورزشی دارند، اظهار کرد: رویکرد فرهنگی ورزشی سفیر چین برای وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و مخصوصا فدراسیون ورزش های زمستانی یک فرصت است .

وی اضافه کرد: هفته گذشته با سفیر چین در کمیته ملی المپیک ملاقات داشتیم و از کوشش های ایشان برای همکاری دوجانبه و رویکرد فرهنگی ورزشی وی صمیمانه تشکر می کنم.

دکتر صالحی امیری درخصوص عملکرد چین در میزبانی رویداد های ورزشی گفت: چین از معدود کشورهایی است که کارنامه درخشانی در رویدادهای ورزشی دارند، کادرسرپرستی کاروان های ورزشی ما و فدراسیون های ورزشی وقتی میزبانی مسابقاتی با چین است خشنود می شوند و احساس مثبتی دارند چراکه چینی ها در برگزاری رویدادها میزبانی شایسته ای داشته اند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: حضور کاروان ایران و سایر کشورها در المپیک زمستانی پکن انتقال این پیغام هست که هیچ کشوری نمی تواند در فرایند فرهنگی و ورزشی کشورها مداخله کند ما قدردان چین هستیم که سعی در برگزاری این رویداد داشت؛ به همین منظور همراه با دکتر سجادی و کاروان ایران در المپیک زمستانی 2022 برای حمایت از چین حاضر خواهیم شد.

وی اضافه کرد: در ایران علاقمندان زیادی به رشته اسکی وجود دارد، کاروان کوچک اعزامی به المپیک زمستانی گرچه تعدادشان کم است اما به همراه رئیس فدراسیون اسکی کوشش می کنیم تا جایگاهمان را ارتقاء دهیم، همه می دانند ما در جغرافیای خشک زندگی می کنیم و نباید انتظار خلق معجره از کاروان داشته باشیم.

دکتر صالحی امیری تاکید نمود: حضور ما در المپیک زمستانی پکن 2022 دو پیغام دارد، اول اینکه ما ورزش را بستری برای توسعه روابط ملت ها می دانیم که حضورمان نشان دهنده همزیستی مسالمت آمیز است، بعلاوه این پیغام را می دهیم که هیچکس نمی تواند در اراده ملت ها و قهرمانان خلل ایجاد نمایند و بیگانگان بدانند که نمی توانند در ورزش و فرهنگ خلل ایجاد نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1795

به "تور چین: با حضورصالحی امیری و سفیر چین افتتاح شد؛نمایشگاه نقاشی پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: با حضورصالحی امیری و سفیر چین افتتاح شد؛نمایشگاه نقاشی پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید