با این مواد غذایی، خطر بیماری های قلبی و فشار خون را پایین بیاورید

به گزارش فروش برتر، ایسنا/ نتایج یک آنالیز نشان می دهد: مصرف شیر با کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا مرتبط است.

با این مواد غذایی، خطر بیماری های قلبی و فشار خون را پایین بیاورید

یک تیم تحقیقاتی بین المللی در آنالیز های خود به ارتباط میان مصرف میزان قابل توجهی از لبنیات و کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا پی بردند.

در این آنالیز تحقیقاتی روی 150 هزار نفر از 21 کشور از جمله کشورهای آفریقایی، آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی و جنوبی انجام گرفت. همچنین سن شرکت کنندگان متفاوت بود و بین 35 تا 70 سال سن داشتند.

دراین آنالیز از شرکت کنندگان درخواست شد تا به پرسشنامه ای در خصوص مواد غذایی مصرفی در مدت یک سال پاسخ دهند. همچنین از این افراد درخواست شد تا به پرسش های مطرح در خصوص میزان مصرف لبنیات از قبیل شیر، ماست، پنیر و خوراکی های فراوری شده با لبنیات پاسخ دهند.

محققان شرایط سلامت افراد شرکت کننده را 9 سال بعد مجدد مورد آنالیز قرار دادند. به گفته محققان این افراد به طور میانگین حدود 179 گرم مواد لبنی در طول روز مصرف نموده اند همچنین در این آنالیز معین شد میزان مصرف مواد لبنی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی و جنوبی بیش از کشورهای آسیایی و آفریقایی است.

محققان یافته های به دست آمده را آنالیز کردند و دریافتند: مصرف مواد لبنی با کاهش 24 درصدی خطر سندروم متابولیک که شامل مجموعه ای از علائم خطرزا در بروز بیماری قلبی است، ارتباط دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 863

به "با این مواد غذایی، خطر بیماری های قلبی و فشار خون را پایین بیاورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این مواد غذایی، خطر بیماری های قلبی و فشار خون را پایین بیاورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید