اقدام کمیسیون اروپایی برای فراوری واکسن کرونا

به گزارش فروش برتر، رئیس کمیسیون اروپایی گفت که به منظور امکان دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونایی که در آینده فراوری خواهد شد یک ابتکار جهانی را به راه انداخته است.

اقدام کمیسیون اروپایی برای فراوری واکسن کرونا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در تبادل نظر با دویچه وله آلمان درباره اهداف کنفرانس بین المللی که قرار است روز دوشنبه برای دریافت یاری های کشورهای جهان برای مقابله با بحران کرونا برگزار گردد، گفت: این مسئله بسیار اهمیت دارد که ما مشترکا پاسخ قدرتمندانه ای برای بحران کرونا پیدا کنیم. این بحران هیچ حد و مرز و هیچ ملیتی را نمی شناسد. ما می توانیم این ویروس را تنها با فراوری یک واکسن نابود کنیم. بنابراین ما باید به صورت جهانی و هماهنگ عمل کنیم؛ چرا که می خواهیم از این مسئله جلوگیری کنیم که تنها کسانی به واکسن نهایی فراوری شده دسترسی یابند که توانایی پرداخت هزینه آن را دارند.

وی اضافه کرد: ما همکاری هایی را در راستای یافتن واکسنی برای کرونا آغاز نموده ایم، اما باید ظرفیت هایی را برای فراوری آن داشته باشیم. سپس ما باید اطمینان حاصل کنیم که در هر گوشه جهان این واکسن با قیمتی عادلانه و مناسب توزیع می گردد. ما در این راستا کار می کنیم. برای این منظور به پول احتیاج داریم.

فون در لاین تاکید نمود که در کنفرانس بین المللی آنلاین روز دوشنبه از فرصت استفاده می نماید تا برای این منظور 7.5 میلیارد یورو جمع کند. به گفته وی این تازه آغاز راه است. این مقام ارشد اروپایی اضافه کرد: من فکر می کنم که ما به زمان بیشتری احتیاج داریم.

رئیس کمیسیون اروپایی در ادامه این تبادل نظر توضیح داد که طبیعتا هر کسی باید در هر جای جهان به واکسن کرونا دسترسی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری نهادها و سازمان های جهانی در این طرح با کمیسیون اروپایی همکاری می نمایند همچنین تاکید نمود: این مسئله ضرورت دارد تا در این راستا یک رویکرد هماهنگ و جهانی دنبال گردد.

فون در لاین همچنین با توجه به عواقب مالی گسترده کرونا در اتحادیه اروپا گفت: ما به ابزاری عظیم برای بازسازی دوباره احتیاج داریم.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که این بحران کرونا فاجعه بار است، اما یک روی دیگری دارد . این بحران از یک طرف به ما چیزهایی را که باید یاد بگیریم نشان داد. ما به یک تبادل بهتر داده های پزشکی در اتحادیه اروپا و در سطح جهانی احتیاج داریم تا بهتر برای بحران ها آماده باشیم. ضمناً ما می بینیم که این مسئله تا چه اندازه اهمیت دارد که یک سیستم بهداشتی کارآمد داشته باشیم که بتواند در زمان وقوع شوک ها و بحران ها آماده باشد.

وی اضافه کرد: ما باید توانایی فراوری، ذخیره و توزیع کالاهای اساسی پزشکی مانند دستگاه های تنفس مصنوعی و لباس های محافظتی در اتحادیه اروپا را گسترش دهیم. فون در لاین همچنین افزایش همبستگی در اتحادیه اروپا را نتیجه خوب این بحران ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 771

به "اقدام کمیسیون اروپایی برای فراوری واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام کمیسیون اروپایی برای فراوری واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید