آماده باش گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی برای مقابله با خشونت طرفداران ترامپ

به گزارش فروش برتر، در آستانه تظاهرات برنامه ریزی شده هواداران ترامپ در پایتخت همزمان با جلسه تأیید نهایی بایدن بعنوان رئیس جمهور بعدی، گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی به حالت آماده باش درآمد و درباره حمل هرگونه سلاح گرم هشدار داد.

آماده باش گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی برای مقابله با خشونت طرفداران ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در حالیکه یک روز تا تشکیل جلسه 6 ژانویه (17 دی ماه) کنگره آمریکا به ریاست مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تأیید نهایی آراء الکترال کالج و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان) زمان باقی نمانده است، نیروهای گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی برای مقابله با خشونت های احتمالی هواداران ترامپ به حالت آماده باش درآمدند.

روزنامه انگلیسی گاردین در این خصوص گزارش کرد، هواداران ترامپ قصد دارند در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (16 و 17 دی ماه) در پایتخت ایالات متحده با برگزاری تظاهرات گسترده، ادعاهای اثبات نشده ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکرار کنند.

طبق این گزارش، پلیس واشنگتن دی سی در سراسر مرکز شهر تابلوهایی را نصب کرده که در آن در خصوص حمل هرگونه سلاح گرم هشدار داده و آن را غیرقانونی اعلام کرده است.

از طرف دیگر، رابرت کونتی رئیس پلیس موقت واشنگتن دی سی از شهروندان آمریکایی درخواست کرده اند که در صورت مشاهده هرگونه فرد مسلح خیلی فوری به پلیس گزارش دهند.

وی روز گذشته (دوشنبه) در این خصوص گفت: افرادی هستند که قصد دارند مسلح وارد شهر ما شوند.

هشدارهای پلیس پایتخت ایالات متحده در حالی مطرح شده است که انریکه تاریو رهبر گروه راست افراطی پراود بویز (پسران مغرور) در واشنگتن به اتهام تخریب اموال عمومی و خشونت های مربوط با شلیک گلوله در تظاهرات پیشین هواداران ترامپ بازداشت شد.

ترامپ که روزهای پایانی ریاست جمهوری خود را سپری می کند در یک هفته گذشته به طور مداوم، هواداران خود را ترغیب به برگزاری تظاهرات اعتراضی ترغیب کرده و حتی گفته احتمالاً شخصاً در این اعتراضات مشارکت کند.

اوایل هفته جاری، وی پیام تبلیغات برای برگزاری راهپیمایی را با این پیام بازنشر کرد: من آنجا خواهم بود. روز تاریخی!.

طبق این گزارش، تظاهرات هواداران ترامپ با جلسه رسمی روز چهارشنبه کنگره برای تأیید آراء الکترال کالج (مجمع گزینندگان) انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معرفی بایدن بعنوان رئیس جمهور آمریکا همزمان شده است.

یکی از کنندگان جدید کنگره روز یکشنبه هفته جاری، موضوع حمله اسلحه در جلسه کنگره را بیان نمود و تقاضا کرد که سلاح گرم خود را در جلسه آینده کنگره به همراه آورد که در پاسخ به وی، لورن بوبرت کننده جمهوری خواه شهر رایفل ایالت کلرادو به وی هشدار کونتی را یادآوری کرد و گفت در صورت حمل سلاح در معرض همان مجازات هایی قرار خواهد گرفت که دیگر افراد در صورت حمل سلاح در اعتراضات آینده واشنگتن دی سی با آن روبرو خواهند بود.

موریل بوسر شهردار واشنگتن دی سی طی یک کنفرانس خبری روز گذشته (دوشنبه) از شهروندان محلی درخواست کرد که طی روزهای آینده از حضور در مرکز شهر واشنگتن دی سی خودداری کنند و از تقابل با هر آنکس که به دنبال جنگ و نبرد است، خودداری کنند.

وی در عین حال هشدار داد: ما به هیچ کس اجازه تحریک خشونت و ارعاب شهروندان یا ایجاد ویرانی در شهرمان را نمی دهیم.

یکی از مقام های دفاعی آمریکا گفت که 340 تن از اعضای گارد ملی آمریکا در پایتخت این کشور به حالت فعال درمی آیند و 115 تن دیگر از آنها به حالت آماده باش هستند.

علیرغم آنکه قرار است بایدن به همراه کامالا هریس معاون خود در تاریخ 20 ژانویه (اول بهمن ماه) در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حاضر شود تا رسماً بعنوان رئیس جمهور کشورش آغاز به کار کند، ترامپ در هفته های اخیر تلاش ها برای ممانعت از انتقال قدرت به شیوه مرسوم را تشدید بخشیده است و شکافی را در بین هم حزبی های جمهوری خواه خود به وجود آورده است.

علیرغم تکرار ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان)، مقام های ایالتی آمریکا اصرار دارند که انتخابات بدون اشکال برگزار شده و هیچ گونه شواهدی از تقلب و دیگر بی نظمی هایی که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، وجود ندارد.

طبق این گزارش، تمامی ایالات در آمریکا نتیجه انتخابات را بعنوان نتایج منصفانه و معتبر مورد تأیید قرار داده اند و از بین 50 شکایتی که رئیس جمهور آمریکا و همپیمانان وی در خصوص تخلف و بی نظمی در انتخابات آمریکا در دادگاهها مطرح کرده اند، تقریباً همگی رد شده است و همچنین تیم ترامپ در این خصوص دو مرتبه نیز در دیوان عالی آمریکا شکست خورده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1199

به "آماده باش گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی برای مقابله با خشونت طرفداران ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی برای مقابله با خشونت طرفداران ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید