آشنایی با اولین حریف تیم ملی والیبال بانوان ایران

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران: هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا از امروز (جمعه) به میزبانی تایلند شروع شد و 16 کشور برتر آسیایی برای کسب جام هفدهم، رقابت با یکدیگر را شروع کردند.

آشنایی با اولین حریف تیم ملی والیبال بانوان ایران

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والبیال زنان ایران در این دوره از رقابت ها چهارمین حضور آسیایی خود را تجربه می کند و در یکی از سخت ترین گروه ها با تیم های چین، فیلیپین و هند واقع شده است.

تیم ملی والیبال زنان چین نخستین حریف ایران در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا است. این دیدار ساعت 19 امروز جمعه 22 شهریور در شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار می شود.

چین یکی از خوشنام ترین تیم های والیبال زنان آسیا و جهان است که در حال حاضر نیز عنوان قهرمانی والیبال زنان آسیا را در اختیار دارد.

زنان چین در حالی در نخستین روز مسابقات قهرمانی آسیا در تاینلد برابر تیم ملی کشورمان صف آرایی می کنند که از 16 دوره حضورشان در مسابقات قهرمانی آسیا 12 مدال طلا ، سه نقره و یک برنز را در کارنامه خود ثبت کرده اند. یعنی در تمامی دوره ها بر روی سکو رفته اند.

تیم والیبال زنان چین پس از سه نتیجه کاملا متفاوت در دوره های نخست مسابقات قهرمانی آسیا که به ترتیب منجر به کسب یک برنز (ملبورن 1975) ، یک طلا (هنگ کنگ 1979) و یک نقره (فوکوکا 1983) شد، توانست در 9 دوره متوالی از سال 1987 عنوان قهرمانی و مدال طلای مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا را از آن خود کند.

این تیم در سال های 2007 و 2009 فقط به مدال نقره آسیا بسند کرد، اما در شانزدهمین دوره (دوره گذشته) با نمایشی زیبا 2 باره در صدر جدول قهرمانان والیبال زنان آسیا ایستاد.

این قهرمان بلامنازع آسیایی همچنین یکی از قدرتمندترین تیم های والیبال زنان جهان نیز محسوب می شود و در عرصه مسابقات المپیک نیز علاوه بر 2 مدال طلای المپیک در سال های 1984 (لس آنجلس) و (آتن)2004 ، یک مدال نقره و 2 مدال برنز سال های 1996 (اتلانتا)، 1988 (سئول) و 2008 (چین) را نیز از آن خود کرده است.

تیم ملی والیبال زنان چین علاوه بر موفقیت های آسیایی و المپیکی اش با داشتن 2 مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال های 1982 و 1986 و مدال های نقره در سال های 1990 و 1998 یکی از تیم های پرآوازه جهان در والیبال زنان نیز محسوب می شود.

اما افتخارات تیم چین باز هم به این محدود نمی شود، زیرا این تیم در مسابقات جام جهانی که به میزبانی ژاپن برگزار می شود نیز سه مدال طلا، یک نفره و سه برنز را نیز از آن خود کرده است.

تیم چین در مسابقات جام جهانی 1981 و 1985 طلا کسب کرد اما در سال 1989 به عنوان سوم جام جهانی بسنده کرد و پس از یک مدال نقره در سال 1991 بار دیگر و در سال 1995 برنز گرفت .تیم ملی والیبال زنان چین پس از یک اوج گیری خوب در سال 2003 و کسب مدال طلای جام جهانی بار دیگر در سال 2011 در جایگاه سوم این رقابت ها ایستاد.

والیبالیست های این کشور جنوب شرقی آسیا همچنین هفت مدال طلای دو نفره و یک برنز بازی های آسیا را به نام خود ثبت کرده اند و علاوه بر تمامی این ها چندین مدال طلا ، نقره و برنز از مسابقات جایزه بزرگ جهانی و آسیا نیز از دستاوردهای این تیم قدرتمند است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 142

به "آشنایی با اولین حریف تیم ملی والیبال بانوان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اولین حریف تیم ملی والیبال بانوان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید