25 شرکت دانش بنیان به تأمین تجهیرات شناختی مراکز علمی یاری کردند

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ضرورت توسعه فعالیت های کمی و کیفی تحقیقات علمی و فناوری در حوزه علوم شناختی و برخورداری متخصصان و محققان به تجهیزات، خدمات آزمایشگاهی و سامانه های پیشرفته ایران ساخت سبب شده تا با پشتیبانی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری، بیش از 15 قطب علمی، دانشگاهی و درمانی به تجهیزات و سیستم های شناختی تجهیز شوند.

25 شرکت دانش بنیان به تأمین تجهیرات شناختی مراکز علمی یاری کردند

مراکز علمی و درمانی حوزه شناختی، با دریافت تجهیزات و امکانات نو ایران ساخت، به برخورداری و پویایی بیشتری می رسند.

انتخاب این مراکز برای حمایت تجهیزاتی، بر مبنای وجود رشته علوم شناختی، محقق محوری کار با تجهیزات و هم سرمایه گذاری مراکز علمی صورت می گیرد.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری، به وسیله همکاری با بیش از 25 شرکت فعال در این حوزه، مراکز علمی، دانشگاهی و درمانی به دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ازجمله سیستم های نوار مغزی، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مجهز خواهند شد.

این شرایط درحالی رقم می خورد که در سال گذشته و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، بیش از 30 آزمایشگاه در مراکز علمی و آموزشی تخصصی، به تجهیزات و سیستم های پیشرفته ساخت ایران مجهز شدند.

ستاد شناختی مصمم است با اجرای رویکرد تشویق و ترغیب پژوهشگران و متخصصان و حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق، قدم های بلندی در راستا دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات در حوزه علوم شناختی بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1826

به "25 شرکت دانش بنیان به تأمین تجهیرات شناختی مراکز علمی یاری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 شرکت دانش بنیان به تأمین تجهیرات شناختی مراکز علمی یاری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید