تور ارزان ترکیه: امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک ترکیه

به گزارش فروش برتر، در راستای توسعه ارتباطات و ارتقای منظره بین المللی تفاهم نامه همکاری دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک ترکیه امضا شد.

تور ارزان ترکیه: امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، در راستای توسعه ارتباطات و ارتقای منظره بین المللی دانشگاه بناب و استفاده هرچه بیشتر این دانشگاه از فرصت ها و ظرفیت های موجود در دانشگاه های دنیا اسلام، پروفسور اومر چوماکلی رییس دانشگاه آتاتورک ترکیه، به همراه تنی چند از معاونان و مسئولان این دانشگاه از دانشگاه بناب بازدید کردند.

در طی این بازدید که با میزبانی مجتبی عباسیان سرپرست دانشگاه بناب و هیئت رئیسه همراه بود، در مورد توسعه و تعمیق همکاری های علمی و آموزشی بحث و گفتگو شد.

شایان ذکر است که دانشگاه بناب و دانشگاه آتاترک ترکیه از چند سال قبل با امضای تفاهم نامه همکاری، روابط علمی و آموزشی گسترده ای دارند.

در این بازدید نیز علاوه بر تمدید تفاهم نامه همکاری مشترک، برای تعریف طرح های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک در مورد مسائل زیست محیطی، حوزه های تخصصی فنی و مهندسی و بعلاوه مبادله استاد و دانشجو و برگزاری سمینار های بین المللی مشترک، و استفاده محققان هر دو دانشگاه از امکانات آزمایشگاهی یکدیگر توافق شد.

پروفسور عباسیان در تشریح دستاورد های این بازدید اعلام کرد: دانشگاه بناب امروزه به علت تاریخ و فرهنگ مشترک، توانایی توسعه همکاری های علمی و آموزشی با سایر دانشگاه های دنیا به ویژه با کشور های همسایه را دارد.

وی ادامه داد: ایران و ترکیه به راحتی می توانند ارتباطات مشترک را در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی توسعه دهند و دیپلماسی علمی نیز برترین گزینه برای توسعه مشارکت های هر دو کشور است.

سرپرست دانشگاه بناب اعلام کرد: در ملاقات ضمن معرفی توانمندی ها و دغدغه های پژوهشی مطرح در کشور و دانشگاه بناب با توانایی ها و امکانات دانشگاه آتاترک نیز آشنا شدیم.

وی در مورد توافق های تازه انجام یافته بین دو مرکز آموزش عالی خاطر نشان کرد: توافق شد تا در راستای دستیابی به زمینه های مشترک همکاری علمی سالانه با تعریف تعداد مشخصی طرح پژوهشی مشترک و تبادل پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از حداکثر ظرفیت ها و تجربیات طرفین استفاده گردد تا در راستای حل مسائل جامعه قدم های موثری برداشته گردد.

پروفسور اومر چوماکلی، رئیس دانشگاه آتاتورک نتایج این بازدید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه های ترکیه تمایل زیادی به توسعه همکاری های مشترک در بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی دارند، و با رایزنی و آشنایی با ظرفیت های دو دانشگاه می توان این همکاری ها را بیش از پیش توسعه داد.

چوماکلی ضمن اظهار خرسندی از حضور در شهر زیبای بناب اضافه نمود: امروز گفتگو و بحث های مفیدی در مورد توسعه و تسریع این همکاری ها صورت گرفت و امیدواریم با رایزنی و آشنایی با ظرفیت های دو دانشگاه این همکاری ها را بیش از پیش توسعه دهیم.

گفتنی است که دانشگاه آتاترک ترکیه با 70 سال قدمت و بیش از 20 کالج، 23 دانشکده، 30 مرکز تحقیقاتی و بیش از 500 هزار دانشجوی حضوری و مجازی، بزرگترین دانشگاه شرق ترکیه و یکی از برجسته ترین مراکز علمی و آموزشی در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1857

به "تور ارزان ترکیه: امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان ترکیه: امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک ترکیه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید