23 توصیه سازمان جهانی گردشگری گذر از چالش کرونا

به گزارش فروش برتر، سازمان دنیای گردشگری با انتشار مجموعه ای از توصیه ها برای بازار گردشگری خواهان حمایت فوری و جدی برای یاری به بخش گردشگری دنیا شده است که براساس آن این بازار علاوه بر اینکه از چالش بی سابقه کووید- 19 عبور کند به رشد و پیشرفت نیز دست یابد.

23 توصیه سازمان جهانی گردشگری گذر از چالش کرونا

این توصیه ها اولین نتایج به دست آمده از کمیته دنیای بحران گردشگری است که توسط سازمان دنیای گردشگری و نمایندگان سطح بالای سراسر بخش های گردشگری و سیستم گسترده سازمان ملل متحد تاسیس شده است.

کمیته بین المللی بحران گردشگری به منظور راهنمایی بخش گردشگری و ایجاد تقویت پایه های این حوزه و آینده پایدار در پاسخ به بحران کووید-19 تشکیل شده است. این کمیته متشکل از نمایندگانی از کشورهای عضو سازمان دنیای گردشگری، اعضای وابسته، نمایندگانی از سازمان بهداشت دنیای، سازمان بین المللی هواپیمایی کشورها و سازمان بین المللی دریایی است. همچنین حضور بخش های خصوصی مربوط به حوزه گردشگری همچون شورای بین المللی فرودگاه ها، انجمن بین المللی خطوط هوایی، انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی و شورای مسافرت و دنیاگردی منجر به ایجاد راهکارهای هماهنگ و موثر و اطمینان بخش اعضا شده است.

مهم ترین هدف کمیته دنیای بحران گردشگری پشتیبانی از بازار گردشگری و آمادگی برای قدرتمندتر و پایدارتر شدن این صنعت در دنیا است. با توجه به اینکه هنوز تاثیر همه گیری کووید- 19 بر بازار گردشگری دنیا معین نیست، فعالان عرصه بازار گردشگری دنیا به منظور بازیابی رونق گردشگری، مشاغل و رشد اقتصادی به ارائه برنامه ها و طرح های کاربردی قابل اجرا اقدام کردند.

سازمان دنیای گردشگری از اوایل سال 2020 با پیغام با ماندن در خانه، می توانیم فردا سفر کنیم و هشتگ #TravelTomorrow گردشگران و بخش توریسم سراسر دنیا را دعوت به مقابله و مهار ویروس همه گیر کرونا نموده است. سازمان دنیای گردشگری ستون های اصلی این برنامه را با معین ارزش های اصلی گردشگری همچون شناخت فرهنگ های مختلف، تمرین همبستگی و احترام، حفاظت از محیط زیست، ادامه فرایند یادگیری، تقویت کار مناسب، توسعه و پایداری و ایجاد فرصت های جدید برای همه بنا نهاده است.

پیغام فردا سفر کنیم که اکنون به یکی از موضوعات متداول جامعه دنیای در واکنش به بحران جاری تبدیل شده است تاثیر گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته و مورد پذیرش بسیاری از کشورها، مقاصد گردشگری و شرکت های مرتبط با توریسم، شهرها، رسانه ها و افراد مختلف در سراسر دنیا قرار گرفته است. کشورهایی همچون آلمان، مراکش، مغولستان، عمان و اروگوئه و همچنین شهرهایی همچون بوگوتا یا وین با تایید این پیغام و تقویت صدای گردشگران در مقابل این چالش بی سابقه دنیای متحد شده اند. این سازمان همچنین با ایجاد یک پلت فرم دیجیتالی امکان پیوستن افراد، مشاغل و سازمان ها را به این ابتکار فراهم نموده است که در آن افراد با قرار دادن این پیغام در پروفایل شبکه های اجتماعی خود، امضاهای الکترونیکی یا انتشار محتوای صوتی و تصویری مربوط به گردشگری و کووید-19 به پیشبرد اهداف این کمپین در جهت مهار کرونا اقدام می نمایند.

صنعت گردشگری که در طول تاریخ به عنوان عامل اصلی بهبود روابط بین الملل و برقراری صلح به اثبات رسیده است اکنون که در این مقطع رکود بی سابقه قرار گرفته است باید در ابتدا مراحل آماده سازی ساختن پایه های تاب آوری گردشگری در آینده را فراهم کند. کمیته دنیای بحران گردشگری به ریاست سازمان دنیای گردشگری در جهت حمایت از بازار گردشگری اقدام به ابتکار عمل در چارچوب توصیه هایی به منظور برطرف این بحران با شعار پاسخ ما باید سریع، منسجم و متحد باشد تا همه ما بتوانیم به زودی دوباره سفر کنیم و این عمل را با روشی ایمن، پایدار، بااحترام انجام دهیم و از شرایط بحران فعلی درس بگیریم؛ ارائه نموده است. این کمیته توصیه هایی برای حمایت اقتصادی و سیاسی بخش گردشگری به منظور بهبود و تقویت این بخش، کاهش تاثیر کرونا بر اشتغال و آسیب پذیرترین بخش های جامعه با هماهنگی سازمان های بین المللی ارائه نموده است.

همه گیری ویروس کرونا آسیب های جدی به تمامی بخش های اقتصادی دنیا وارد نموده است و صنعت گردشگری و حمل ونقل سخت ترین و بیشترین ضربه و آسیب را دیده اند. توصیه های مطرح شده از سوی کمیته بین المللی بحران گردشگری به منظور حمایت از دولت ها، بخش خصوصی و جامعه بین المللی در جهت راهنمایی اضطراری اجتماعی و اقتصادی این بخش ها در برابر ویروس کووید- 19 انجام گرفته است. این توصیه ها به کشورها امکان اقدامات احتاقتصادی و عملیاتی کردن برنامه ها در راستای بهبود بخش گردشگری، حفظ مشاغل و حمایت از شرکت های در معرض خطر می دهد.

اصلی ترین اولویت کمیته بحران گردشگری، کاهش تاثیر کووید-19 در اشتغال و نقدینگی، محافظت از آسیب پذیرترین افراد این صنعت و آمادگی برای بهبود و رشد پایدار دوباره بازار گردشگری در دنیا است. این توصیه ها و سندهای ارائه شده با توجه به شناخت و آنالیز موقعیت های متنوع کشورها و همچنین ماهیت در حال تحول بحران ناشی از کرونا احتمال تغییر و به روزرسانی دارد. دولت ها و بازیگران بخش خصوصی در حوزه گردشگری به منظور دستیابی به ظرفیت ها و پتانسیل های خود در حوزه توریسم و یاری به کلیه کشورهای دنیا برای رهایی از بحران کرونا، با عملی کردن توصیه های 23 گانه کمیته بحران گردشگری می توانند اقدامات بهبودبخشی برای اکنون و ماه های چالش برانگیز پیش رو انجام دهند.

این توصیه 23 گانه به سه بخش اصلی مدیریت بحران و کاهش اثرات، فراهم کردن ابزار محرک و تسریع نماینده در جهت بهبود گردشگری و آماده سازی برای فردا تقسیم می گردد. باتوجه به در معرض خطر بودن میلیون ها شغل به ویژه مشاغل زنان و جوانان و گروه های حاشیه ای گردشگری در بخش مدیریت بحران و کاهش اثرات آن باید از توصیه های کلیدی همچون حفظ شغل، حمایت از کارگران مستقل، تضمین نقدینگی، ارتقا و پیشرفت مهارت ها و آنالیز اقتصادیات ها، هزینه ها و مقررات مربوط به سفر و گردشگری بهره جست؛ زیرا این توصیه ها امکان کاهش رکود اقتصادی دنیا را فراهم می نماید. پس از مدیریت بحران و کاهش اثرات آن باید اقدامات محرک و تسریع دهنده بهبودی بازار گردشگری فراهم گردد که این امر با تحقق توصیه هایی همچون ارائه محرک های اقتصادی از جمله سیاست های اقتصادیاتی مطلوب، برداشته شدن محدودیت های سفر بعد از خاتمه شرایط اضطراری بهداشتی، ارتقای تسهیل ویزا، تقویت بازاریابی و اطمینان بخشی به مصرف نمایندگان امکان پذیر است.

علاوه بر این توصیه ها ضروری است گردشگری در مرکز سیاست های بازیابی ملی و برنامه های عملیاتی قرار گیرد. با تاکید بر پتانسیل و توانایی خاص بازار گردشگری در جهت پیشبرد رشد محلی و ملی و توجه به تجربه های حاصل از بحران کنونی و منعطف بودن این بازار با استفاده از این توصیه ها می توان به آماده سازی برای رسیدن مجدد به توسعه پایدار در آینده دست یافت. این توصیه ها از دولت ها و بخش خصوصی می خواهد با ارائه برنامه های توسعه ای مناسب در حوزه گردشگری به مرحله آماده سازی رونق گردشگری برسند و از این فرصت برای انتقال به اقتصاد مدور استفاده نمایند.

منبع: دنیای اقتصادمنبع: چمدان
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 767

به "23 توصیه سازمان جهانی گردشگری گذر از چالش کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 توصیه سازمان جهانی گردشگری گذر از چالش کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید