بحران کرونا در آلمان؛ شیوع ویروس در 15 ایالت

به گزارش فروش برتر، بر اساس گزارش رسانه های محلی آلمان تا به امروز در 15 ایالت از 16 ایالت این کشور موارد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و در مجموع 196 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

بحران کرونا در آلمان؛ شیوع ویروس در 15 ایالت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش روز سه شنبه تارنمای لوکال آلمان در بیشتر ایالت های فدرال آلمان مواردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. موسسه روبرت کوخ (RKI) که سازمانی فدرال مسئول پیشگیری و کنترل بیماری ها است صبح سه شنبه گزارش داد حدود نیمی از مبتلایان به ویروس که به تایید این موسسه رسیده است مربوط به ایالت نوردراین-وستفالن پرجمعیت ترین ایالت غرب آلمان است.

این مرکز خاطرنشان کرد که انتظار دارد موارد بیشتری و شیوع این ویروس در آلمان به وقوع بپیوندد.

در کنار این ایالت غربی، ایالت های بایرن و بادن-وورتمبرگ سومین ایالت بزرگ آلمان نیز جزو آلوده ترین ها هستند.

وزیر بهداشت آلمان هفته پیش خبر رسیدن اپیدمی را اعلام نموده بود و چهارشنبه (14 اسفند) میزبان نشست مدیریت بحران برای آنالیز نحوه مقابله با این ویروس خواهد بود. در این ملاقات وزیران بهداشت 16 ایالت آلمان شرکت خواهند کرد.

مدارس در برلین که اولین مورد ابتلا در روز یکشنبه این هفته در آن به ثبت رسید و موارد دیگری نیز به آن افزوده شد با توجه به این که یکی از معلمان در بین مبتلایان بود، هنوز تعطیل هستند.

تارنمای دویچه وله اعلام نموده تا به امروز در 15 ایالت از 16 ایالت آلمان موارد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و در مجموع 196 مورد از ابتلا به بیماری کرونا در آلمان گزارش شده است. این رسانه تایید کرد که بیشتر افراد مبتلا به بیماری کرونا در ایالت نوردراین-وستفالن اقامت داشته اند.

بر اساس این گزارش نخستین موارد ابتلا به بیماری کرونا در ایالت های مکلنبورگ - فورپومن و زائرلند نیز گزارش شده است. ویروس کرونا اکنون در همه ایالت های آلمان به جز ایالت زاکسن-آنهالت شیوع پیدا نموده است. در ایالت های شرقی آلمان تورینگن و ساکسن نیز کرونا ثبت شده است.

در ایالت مکلنبورگ-فورپومن دو مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است. به گفته مارلیز کوهن، مسئول اداره بهداشت ناحیه گرایفسفلد که هر دو مورد ابتلا به کرونا از آن گزارش شده، افراد بیمار در منازل خود قرنطینه شدند.

لارس شاده، یکی از مدیران موسسه تحقیقاتی روبرت کوخ، هشدار می دهد که امکان موارد بیشتر ابتلا به کرونا و شیوع آن در آلمان وجود دارد اما خطر آن در حال حاضر برای مردم همچنان در سطحی متوسط ارزیابی می گردد.

هجوم مردم به فروشگاه ها و سوپرمارکت ها

به گزارش لوکال، آلمانی ها از طری مایحتاج خود به ویژه مواد غذایی خشک، ماسک صورت و مایع ضدعفونی کننده دست نگرانی خود را بروز داده اند و گفته می گردد سوپرمارکت ها در برلین و ایالت همسایه آن براندنبرگ به دلیل ترس مردم که باعث افزایش خرید شده بیش از 40 درصد سود نموده اند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که اروپایی ها و آمریکایی ها به دنبال شیوع ویروس کرونا از واهمه نایاب شدن و کمبود مواد مصرفی اعم از خوراکی و بهداشتی به فروشگاه های بزرگ در این کشورها هجوم آورده اند.

در تصویری منتشر شده از فروشگاهی در آلمان در اعلامیه ای تاکید شده که با توجه به تقاضای بالا، در زمان حاضر مواد ضد عفونی کننده تنها در مقادیر محدود موجود است.

با وجود این تاکیدها، قفسه های فروشگاه بویژه قسمت مواد بهداشتی خالی شده و گفته می گردد بسیاری با کمبود این مواد روبرو هستند.

دویچه وله نیز در گزارش خود تایید نموده که قفسه های خالی فروشگاه ها نشان می دهند که مردم در چند روز اخیر هر چه دم دست شان رسیده را خریده، به خانه برده اند. به عنوان مثال فروش کنسرو، ماکارونی، صابون و مواد ضدعفونی کننده در آلمان به شدت افزایش یافته است.

شرایط مبتلایان در آلمان

گزارش دویچه وله حکایت از آن دارد که در آلمان دوره های شدید بیماری کرونا که به کووید-19 مشهور شده و به ریه ها آسیب می رساند بسیار نادر بوده و مرگ ناشی از این بیماری در حالت شدید هنوز در آلمان ثبت نشده است. افرادی که به ویروس سارس (Sars-CoV-2) مبتلا هستند را هم نباید جزو بیماری کرونا حساب کرد.

علاوه بر آن بیشتریت قریب به اتفاق افراد مبتلا به کرونا فقط علائم سرماخوردگی دارند که به سرعت فروکش می نماید.

طبق اطلاعاتی که تا به امروز از گوشه و کنار دنیا جمع آوری شده حدود 15 درصد از افرادی که ویروس کرونا داشته اند دچار مرحله حاد بیماری شدند که بیشتر آنها افراد سالخورده بودند یا زمینه بیماری های قبلی داشته اند. قرنطینه و جداسازی افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تا حدودی توانسته است جلوی گسترش و شیوع ویروس جدید را بگیرد.

دولت چه اقدامی بکار بسته است؟

بر اساس گزارش تارنمای لوکال دولت آلمان کوشش می نماید با اطلاع رسانی به مردم آنها را به حفظ آرامش دعوت کند و می کوشد از نگرانی ها بکاهد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت آلمان قرنطینه کامل یا قطع کامل ارتباط مناطق آلوده به ویروس هنوز در دستور کار نیست.

با این حال بعضی از بیمارستان ها، ادارات و شرکت ها از جمله شرکت های بین المللی بزرگی مانند بی ام وی به طور موقت تعطیل شده اند. این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که تایید شده که بعضی از کارمندان به کرونا مبتلا شده اند.

مسافرانی که قصد ورود به این کشور با استفاده از قطار یا اتوبوس را دارند باید درباره محل اقامت خود اطلاعات بدهند.

تعطیلی نمایشگاه بین المللی کتاب آلمان و بعضی فعالیت های تجاری

نمایشگاه بین المللی کتاب لایپزیگ که با 300 هزار بازدیدکننده در سال از نمایشگاه های مهم کتاب در دنیا محسوب می گردد، به دلیل خطر ناشی از گسترش پرشتاب ویروس جدید کرونا لغو شده است.

این نمایشگاه قرار بود در روزهای 12 تا 15 مارس (22 تا 25 اسفند) برگزار گردد. این تصمیم را مسئولان شهر لایپزیگ و دست اندرکاران نمایشگاه لایپزیگ گرفته اند. در سال گذشته بیش از 2500 شرکت انتشاراتی از 46 کشور دنیا در نمایشگاه کتاب لایپزیگ شرکت نموده بودند.

بعلاوه تعدادی از شرکت های بزرگ آلمانی از جمله آدیداس به طور موقت فعالیت خود در چین را متوقف نموده اند. تعدادی از شرکت های هواپیمایی نیز پرواز به مناطق آلوده را قطع نموده یا تعداد پروازهای خود را به طرز چشمگیری کاهش داده اند که از جمله می توان به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اشاره نمود.

هفته پیش کریستین لیندنر رهبر حزب دموکرات آزاد از وزیر اقتصاد و وزیر امور مالی آلمان خواست بسته حمایت مالی را برای جلوگیری از کاهش مالی کشور ارائه دهد

به غیر از فعالیت های مالی، بزرگترین نمایشگاه گردشگری دنیا موسوم به ای تی بی برلین گفت این هفته این نمایشگاه برگزار نمی گردد. فستیوال گردشگری دیگری در برلین نیز اعلام نموده که این جشن را به تعویق می اندازد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 614

به "بحران کرونا در آلمان؛ شیوع ویروس در 15 ایالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا در آلمان؛ شیوع ویروس در 15 ایالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید