کوربین: نخست وزیر انگلیس را مردم انتخاب می نمایند نه ترامپ

به گزارش فروش برتر، رهبر حزب کارگر انگلستان با انتقاد از سخنان رئیس جمهور آمریکا در حمایت از بوریس جانسون برای نخست وزیری گفت که نخست وزیر انگلیس را مردم و نه ترامپ انتخاب می نمایند.

کوربین: نخست وزیر انگلیس را مردم انتخاب می نمایند نه ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس به شدت از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفرش به انگلیس انتقاد کرد.

کوربین از تصمیم ترامپ برای حمایت از بوریس جانسون برای رهبری حزب محافظه کار انتقاد کرد و در پیامی در توئیتر نوشت: کوشش رئیس جمهور ترامپ برای تصمیم دریافت در مورد این موضوع که چه کسی نخست وزیر بعدی انگلیس خواهد بود مداخله ای کاملا غیرقابل قبول در دموکراسی ماست.

وی تاکید نمود که نخست وزیر انگلیس نباید توسط رئیس جمهور آمریکا بلکه توسط مردم انگلیس و در انتخابات عمومی انتخاب گردد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر به انگلیس در مصاحبه با روزنامه سان آشکارا از نخست وزیر شدن بوریس جانسون اعلام حمایت کرد.

ترامپ در این مصاحبه ضمن اظهارنظر درباره نامزدهای جایگزینی ترزا می در رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری این کشور، بوریس جانسون شهردار پیشین لندن و وزیر خارجه سابق انگلیس را گزینه بسیار خوبی برای نخست وزیری این کشور خواند. (جزئیات بیشتر)

ترامپ در این مصاحبه از مواضع ترزا می نخست وزیر انگلیس و مذاکراتش درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا (موسوم به برگزیت) هم انتقاد کرد و مدعی شد که او همه کارت های بازی را به اتحادیه اروپا وانهاده بود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 9

به "کوربین: نخست وزیر انگلیس را مردم انتخاب می نمایند نه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوربین: نخست وزیر انگلیس را مردم انتخاب می نمایند نه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید