کرملین: حضور مزدوران خارجی در منطقه قره باغ خطر بزرگی است

به گزارش فروش برتر، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام نمود که تعهدات روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی شامل منطقه قره باغ نمی گردد.

کرملین: حضور مزدوران خارجی در منطقه قره باغ خطر بزرگی است

جهت دریافت خدمات ویلا سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پسکوف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تعهدات روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی درحالی که شامل امنیت ارمنستان می گردد، منطقه قره باغ را دربرنمی گیرد.

ولادیمیر پوتین پیش تر با یادآوری اینکه ارمنستان عضو پیمان امنیت جمعی است، خاطرنشان نموده بود که روسیه در برابر این کشور تعهدات مشخصی دارد.

پسکوف درباره تعهد در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: این تعهدات در عرصه تامین امنیت است. به این صورت که در شرایطی که کشور عضو پیمان امنیت جمعی هدف حمله قرار بگیرد سایر شرکت نمایندگان در پیمان موظف به دفاع از آن عضو خواهند بود.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2002میلادی ایجاد شد و کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای دائم آن هستند و افغانستان و صربستان نیز از سال 2013 تا به امروز به عنوان اعضای ناظر به عضویت این سازمان درآمدند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود این ادعا را که مناقشه بین باکو و ایروان از محدوده قره باغ خارج شده است را تایید نکرد.

طی روزهای اخیر تنش ها بر سر منطقه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواهان خاتمه اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

پسکوف در خصوص اخبار مربوط به حضور شمار زیادی از تروریست های از خاورمیانه در منطقه قره باغ گفت: بدیهی است حضور ستیزه جویان و مزدوران خارجی در منطقه قره باغ خطر بزرگی است و مایه نگرانی شدید روسیه شده است.

روسیه سلاح شیمیایی نمی سازد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی در خصوص بکارگیری ماده سمی نوویچوک در خصوص الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت روسیه گفت: روسیه هیچ گونه اقدامی برای فراوری سلاح شیمیایی نمی کند.

وی اضافه کرد: این اقدامات نمی تواند صورت گیرد زیرا روسیه عضو کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی است.

پسکوف گفت: روسیه به تمام تعهدات خود در چارچوب این کنوانسیون عمل نموده است و به همین دلیل چنین موضوعی نمی تواند مطرح باشد.

ناوالنی که یکی از اصلی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با بررسی نمونه های بررسی گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

تمام ابعاد شرایط پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشورهای غربی بویژه آمریکا از این مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بارها در این مورد نارضایتی خود را اعلام نموده و خواهان همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه دریافت از تحقیقات شده اند.

دلیلی برای بی اعتمادی به آمار رسمی کرونا در روسیه وجود ندارد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: ما هیچ دلیلی نمی بینیم که به آمار رسمی روسیه در خصوص شیوع کرونا در کشور بی اعتماد باشیم.

وی در واکنش به اینکه مراکز درمانی از دریافت تست تشخیص کرونا از بعضی اتباع روسیه خودداری می نمایند تا آمار بدتر نگردد گفت: این موارد را اعلام کنید. در خصوص آن تحقیقات بسیار دقیق صورت خواهد گرفت.

بر اساس بیانیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روسیه، شمار افراد مبتلا به کرونا از شروع شیوع این بیماری در روسیه از مرز یک میلیون و 248 هزار نفر گذشت.

تا به امروز 21 هزار و 865 نفر بر اثر کرونا جان سپرده اند و 995 هزار و 275 نفر هم بهبود یافته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 959

به "کرملین: حضور مزدوران خارجی در منطقه قره باغ خطر بزرگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: حضور مزدوران خارجی در منطقه قره باغ خطر بزرگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید