کاهش 95 درصد فوتی های کرونا در میان کادر درمان

به گزارش فروش برتر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تعداد شهدا و فوتی های کادر بهداشت و درمان در پیک پنجم حداقل بوده و کمتر از انگشتان دو دست است، اما در پیک اول، دوم و سوم مقدار جانباختگان بالای 200 نفر بوده است.

کاهش 95 درصد فوتی های کرونا در میان کادر درمان

به گزارش فارس، سیدمحمد پاک مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره واکسن دانش آموزی و دغدغه خانواده ها گفت: واکسن دانش آموزی 12 تا 18 سال هم اکنون شروع شده است ضمن اینکه واکسن دانش آموزان تا 12 سال هم به زودی شروع می گردد.

وی اضافه نمود: با به کار بردن عبارت واکسن اجباری موافق نیستم؛ ولی اینکه مردم بدانند تزریق واکسن چه فواید و مزیت هایی دارد باعث خواهد شد آن ها عطش تزریق واکسن داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیشترین بسترهای ما مربوط به سنین 60 سال به بالا بود و بیشترین تلفات هم در همین سنین بود. در پیک پنجم کرونا مرگ و میر ها بعد از واکسیناسیون عمومی کاهش پیدا کرد که علت آن واکسینه شدن این سنین بود.

پاک مهر گفت: در پیک های اول، دوم و سوم کادر بهداشت و درمان کشور واکسینه نبودند و به همین علت مقدار ابتلای آنان و جانباختگان آن ها هم بالا بود؛ تعداد شهدای کادر بهداشت و درمان در پیک های اول تا چهارم کاملاً معین است، اما این تعداد در پیک پنجم کاهش چشمگیری پیدا کرد.

وی اضافه نمود: تعداد شهدا و فوتی های کادر بهداشت و درمان در پیک پنجم حداقل بوده و بنابه آماری که در اختیارم هست کمتر از انگشتان دو دست است، اما در پیک اول، دوم و سوم مقدار جانباختگان بالای 200 نفر بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اطلاع رسانی و شفافیت به جامعه درباره واکسیناسیون به خوبی صورت گیرد و آن ها آگاه شوند که اثر واکسیناسیون تا چه مقدار در جامعه مؤثر است خود آن ها تشویق به تزریق واکسن خواهند شد و به همین دلیل واکسن دانش آموزی هم می تواند در کاهش ابتلا به بیماری کووید 19 بسیار مؤثر باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1628

به "کاهش 95 درصد فوتی های کرونا در میان کادر درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 95 درصد فوتی های کرونا در میان کادر درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید