شروع رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری از فردا، اعلام دستورالعمل بهداشتی

به گزارش فروش برتر، مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی (PH.D) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1401 امروز پنج شنبه پنجم اسفند ماه پایان می یابد.

شروع رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری از فردا، اعلام دستورالعمل بهداشتی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری سال 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از صبح فردا آدینه ششم اسفند ماه جاری در 96 شهر ، 189 حوزه اصلی و 597 حوزه فرعی با به کارگیری 5 هزار و 905 سالن و کلاس بزرگ برگزار می گردد.

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8 صبح شروع و درهای ورود به جلسه حوزه های برگزاری آزمون در ساعت 7:30 صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان می بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه 3 اسفندماه برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نهاده شد. متقاضیان آزمون ، برای شرکت در جلسه امتحان باید به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای (شامل نام خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) یا اطلاعات ثبت نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کدپیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس نشانی و زمان معین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

با توجه به شرایط فعلی به منظور رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و با هماهنگی وزارت بهداشت در هر سالن بطور میانه حدود 30 تا 32 داوطلب مستقر می شوند تا فاصله ایمنی و تمامی نکات بهداشتی و ضدعفونی کاملا رعایت گردد.

سازمان سنجش آموزش کشور گفت؛ انتظار می رود برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های دیگر داوطلبان دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این آزمون را رعایت کنند.

داوطلبان آزمون دکتری ضروری است نکات زیر را به عنوان دستورالعمل بهداشتی این آزمون رعایت کنند:

1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابند. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان است.

2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق خاتمهی موکول نکنند.

3- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری کنند.

4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند.

5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا خاتمه برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می باشد.

6- در زمان استقرار در محل جایگاه از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری کنند.

7- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری کنند.

8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنند.

9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند.

10- در خاتمه آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن به وسیله عوامل اجرایی همچنان بر جایگاه خود مستقر باشند. به پیغام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و در جلسه آزمون از بلندگو پخش می گردد با دقت گوش نموده و به آن عمل کنند.

11- داوطلبان سعی کنند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می گردد نظیر جایگاه ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

12- چنانچه مبتلا به بیماری کرونا هستند در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، (با ارائه رسید نتیجه آزمایش PCR) مسئولین حوزه را آگاه کنند تا پیش بینی های لازم را در این خصوص به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1827

به "شروع رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری از فردا، اعلام دستورالعمل بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری از فردا، اعلام دستورالعمل بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید