چین: کارگروه راکتور آب سنگین تشکیل می گردد

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران: وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به موضوع راکتور آب سنگین به استناد توافق هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 اطلاع داد.

چین: کارگروه راکتور آب سنگین تشکیل می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفت وگویی با پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه چین از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به موضوع راکتور آب سنگین به استناد توافق هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 اطلاع داد. وی دراین باره گفت: ریاست این کارگروه که کشورهای آلمان، فرانسه، چین، آمریکا، روسیه و انگلیس عضو آن هستند، با چین و آمریکا خواهد بود.

وی گفت: پکن در حال رایزنی با تهران در این زمینه است.

وزیر امور خارجه چین گفت: موضوع راکتور آب سنگین اراک یکی از مباحث مهم در جریان مذاکرات هسته ای بود و چین در زمینه حل اختلافات مربوط به این راکتور نقشی محوری ایفا کرد.

وانگ گفت: کشورهای عضو گروه 1+5 بر لزوم بهره گیری ایران از ظرفیت ها و تجربیات چین در حوزه راکتور آب سنگین تأکید دارند.

وی با تمجید از کوشش ها و جدیت طرفهای مذاکراتی تأکید کرد: توافق هسته ای چشم انداز همکاری های تهران پکن را بیش از پیش روشن تر خواهد نمود.

وزیر امور خارجه چین گفت: جمهوری اسلامی ایران و چین همیشه دو شریک تجاری مهم در آسیا بوده اند و همیشه مبنای مستحکم و قدرتمندی برای همکاری های دو کشور وجود داشته است که دستیابی به توافق تاریخی هسته ای، روابط دو کشور بیش از پیش گسترده تر خواهد شد.

وانگ گفت: لغو تحریم های مالی ایران به عنوان نتیجه توافق هسته ای، روابط تهران با کشورهای دنیا را متحول خواهد ساخت.

وزیر امور خارجه چین گفت: عملیاتی شدن توافق هسته ای ایران و 1+5 در نهایت حرکتی مفیدی در راستای منافع ملتهای دنیا به ویژه دو ملت ایران و چین خواهد بود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 394

به "چین: کارگروه راکتور آب سنگین تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: کارگروه راکتور آب سنگین تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید