چین خواهان تشکیل یک اتحاد نظامی با روسیه برای مقابله با ناتو شد

به گزارش فروش برتر، در حالی که آمریکا و اروپا سیاست های جنگ طلبانه ای را علیه چین اتخاذ نموده اند، پکن از ایجاد یک اتحاد نظامی با روسیه برای مقابله با ناتو استقبال کرد.

چین خواهان تشکیل یک اتحاد نظامی با روسیه برای مقابله با ناتو شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ژی جین پینگ رئیس جمهور چین ماه گذشته در مراسم نود و پنجمین سالگرد تشکیل حزب کمونیست، اظهاراتی را عنوان نمود که تحلیلگران غربی آن را سخنرانی آتش افکن ارزیابی کردند. رئیس جمهور چین در این سخنان، خواهان ایجاد یک اتحاد نظامی با روسیه شد تا با ناتو مقابله نموده و به خواسته های امپریالیستی غرب سرانجام دهد.

اظهارات رئیس جمهور چین در شرایطی است که مسکو و پکن در معرض سیاست خارجی جنگ طلبانه آمریکا قرار گرفته اند. آمریکا طی ماه های گذشته مانورهای نظامی زیادی را با کشورهای همسایه چین و روسیه برگزار نموده است. آمریکا همچنین میخواهد سامانه های موشکی پیشرفته ای را در اطراف مرزهای روسیه و چین مستقر نماید.

رئیس جمهور چین تاکید نمود: دنیا در آستانه تغییر ساختاری و رادیکال واقع شده است. ما شاهد آن هستیم که اتحادیه اروپا و اقتصاد آمریکا به تدریج در حال فروپاشی هستند و دنیا به نظم نوینی احتیاج دارد.

روابط آمریکا و چین طی ماه های اخیر به خاطر تنش در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. چین رای دادگاه بین المللی لاهه را به رسمیت نشناخته و بر ادامه اقدامات خود در این منطقه تاکید نموده است.

رئیس جمهور چین اضافه کرد: اوضاع دنیا در آینده دیگر مانند گذشته نخواهد بود و به نظر من تا 10 سال آینده ما نظم نوین دنیای خواهیم داشت و چین و روسیه نقش مهم و کلیدی ایفا خواهند کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 486

به "چین خواهان تشکیل یک اتحاد نظامی با روسیه برای مقابله با ناتو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان تشکیل یک اتحاد نظامی با روسیه برای مقابله با ناتو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید