پیشنهاد وزیر دفاع ترکیه درباره جنگ قره باغ: ارمنستان باید عقب بکشد

به گزارش فروش برتر، وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) بار دیگر موضع آنکارا مبنی بر لزوم عقب نشینی نیروهای ارمنستان از منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را تکرار کرد.

پیشنهاد وزیر دفاع ترکیه درباره جنگ قره باغ: ارمنستان باید عقب بکشد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، آکار طی اظهاراتی گفت: موضع کسانی که درباره تهاجم ارمنستان به قره باغ و کشتار غیرنظامیان آن سکوت می نمایند، نفاق و دورویی است.

وی همچنین اضافه نمود: ما نمی توانیم سی سال دیگر صبر کنیم [تا بحران حل گردد]، زیرا اکنون فرصت خوبی برای سازوکارهای حل این مناقشه و کسب حمایت بین المللی وجود دارد.

بر این اساس، وزیر دفاع ترکیه تاکید نمود: طرف هایی که درباره اشغال خاک آذربایجان سکوت نموده اند، باید به جای اینکه خواهان آتش بس شوند، مطمئن گردند که ارمنستان از منطقه قره باغ عقب نشینی می نماید.

درگیری های شدید نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی از 10 روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان شروع شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

پیش از این روسیه، فرانسه و دولت ارمنستان از اعزام تروریست های سوری به جمهوری آذربایجان بدست ترکیه خبر داده بودند که این خبرها البته با تکذیب شدید باکو روبرو شده است. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز مدعی است که تعدادی از ارمنی های سوریه و لبنان و دیگر مناطق دنیا خود را برای جنگ به قره باغ رسانده اند.

روز گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت مسکو خواهان برقراری آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ در سریعترین زمان ممکن است.

،فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 957

به "پیشنهاد وزیر دفاع ترکیه درباره جنگ قره باغ: ارمنستان باید عقب بکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد وزیر دفاع ترکیه درباره جنگ قره باغ: ارمنستان باید عقب بکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید