بیانیه گروه مینسک درباره ملاقات وزیران خارجه جمهوری آذبایجان و ارمنستان

به گزارش فروش برتر، روسای گروه میانجی مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا در پی مذاکرات برگزار شده با حضور وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شهر ژنو برای حل مناقشه قره باغ، بیانیه مشترکی درباره نتایج این مذاکرات صادر کردند.

بیانیه گروه مینسک درباره ملاقات وزیران خارجه جمهوری آذبایجان و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

دور جدید مذاکرات حل مناقشه قره باغ دیشب (آدینه شب) با حضور جیهون بایرام اف و زهراب مناتساکانیان وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان و نیز ایگور پاپوف ، استفان ویسکونتی و آندره شافر نمایندگان روسیه، فرانسه و آمریکا در گروه میانجی مینسک، شروع شد و تا بامداد امروز (شنبه) ادامه داشته است .

پس از انتها این دور از مذاکرات، کشورهای عضو گروه مینسک بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن آمده است که روسای این گروه در ابتدا دیدارهای جداگانه ای با وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشته و سپس مذاکرات با حضور همه نمایندگان ادامه یافت. میانجیگران بار دیگر طرفین مناقشه را به اجرای تعهدات خود درباره توافقات برقراری آتش بس حاصله در مذاکرات قبلی در مسکو، پاریس و واشنگتن، دعوت کردند.

بر اساس این بیانیه، طرفین مناقشه بدون به خطر انداختن اجرای آتش بس و یا سایر تعهدات، در مورد برداشتن بعضی گامها به منظور توقف درگیریها در قره باغ توافق کردند .

توافقات حاصله در این مذاکرات شامل خودداری طرفین مناقشه از حمله عمدی به افراد غیرنظامی و یا مناطق غیر نظامی، مشارکت فعال در مبادله اجساد جان باختگان در میدان نبرد و فراهم کردن شرایط لازم در این زمینه برای فعالیت کمیته بین المللی صلیب سرخ و نماینده رسمی سازمان امنیت و همکاری اروپا ، ارایه لیست اسیران جنگی با هدف تامین مبادله آنها می باشد .

در این بیانیه آمده است: روسای گروه میانجی مینسک برای رسیدن به راه چاره مسالمت آمیز حل مناقشه قره باغ، فعالیت میانجی گری خود را به صورت فعال ادامه خواهند داد .

مذاکرات حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ در ژنو همچنین با حضور فیلیپو گراندی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و پتر مائورر رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی برگزار گردید .

درگیری های نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهر ماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ شروع شد و به رغم سه بار توافق آتش بس، درگیری ها همچنان با شدت در این منطقه ادامه دارد . ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1001

به "بیانیه گروه مینسک درباره ملاقات وزیران خارجه جمهوری آذبایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه گروه مینسک درباره ملاقات وزیران خارجه جمهوری آذبایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید