پوتین شرط تثبیت شرایط بازار انرژی جهانی را نام برد

به گزارش فروش برتر، رئیس جمهوری روسیه شروط لازم برای حل و فصل بحران منطقه ای کنونی در عرصه انرژی را نامیده و از رقابت نادعالانه در تولید واکسن و داروها برای درمان کووید-19 و عدم دسترسی مردم سراسر جهان به واکسن های موجود انتقاد کرد.

پوتین شرط تثبیت شرایط بازار انرژی جهانی را نام برد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه معتقد است که رفتار مسئولانه نه تنها تولید کنندگان، بلکه مصرف کنندگان انرژی، شرط تثبیت اوضاع در بازار انرژی جهانی است.

پوتین در سخنرانی خود در نشست رهبران گروه 20 در رم (پایتحت ایتالیا) که بصورت کنفرانس ویدئویی در آن شرکت داشت، گفت: تثبیت شرایط بازار انرژی جهانی بطور مستقیم به اقدامات مسئولانه تمامی شرکت کنندگان آن، هم تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان بستگی خواهد داشت که به منافع درازمدت متقابل توجه کنند.

رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که به رغم همه گیری اپیدمی کرونا در جهان، بحران در بازارهای منطقه ای نیز بار دیگر نشان داد که عملکرد باثبات و قابل اطمینان بخش انرژی برای جهانی مدرن امروز تا چه اندازه حیاتی است و تأمین انرژی مردم در سراسر جهان بسیار لازم است.

به گفته وی، در این راستا روسیه خواستار بحث و بررسی دقیق این موضوع، با نگاهی واقع بینانه و بدور از ملاحظات سیاسی و منحصراً از دیدگاه اقتصادی است.

پوتین یادآور شد که تضمین شرایط پایدار و بلندمدت اقتصاد جهانی، بالا بردن سطح زندگی مردم و تأمین شرایط لازم برای همکاری های برابر و بدون تبعیض همه کشورها، از جمله وظایف اصلی کشورهای عضو گروه 20 است. به عقیده وی، مواضع فدراسیون روسیه و دیگر کشورهای گروه 20 در بسیاری از مسائل مربوط به توسعه اقتصادی بر یکدیگر منطبق است.

ولادیمیر پوتین ادامه داد: افزایش کسری بودجه کشورهای مختلف خطر تورم بالای جهانی را در پی دارد. محرک های زیادی منجر به بی ثباتی کلی شرایط اقتصادی، رشد قیمت ها در عرصه کالا و خدمات و در بازار انرژی و محصولات غذایی شده که علت اصلی آن کسری بودجه در اقصادهای پیشرفته است که نه تنها خطر کاهش فعالیت های تجاری، بلکه تعمیق نابرابری اقتصادی را در پی دارد و لازم است بصورت مشترک و جمعی با این پدیده ها مقابله شود.

هشدار پوتین درباره عدم دسترسی عادلانه به واکسن کرونا در کشورهای جهان

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود هشدار داد که رقابت های ناعادلانه در عرصه تولید واکسن های مختلف علیه ویروس کرونا منجر به عدم دسترسی مردم در تمامی کشورهای جهان به این واکسن ها شده است.

به عقیده وی، علت اصلی این مسئله عدم آمادگی برخی کشورهای گروه 20 برای به رسمیت شناختن متقابل واکسن ها در سطح جهانی است. در این راستا، سازمان بهداشت جهانی باید فرایند تأیید واکسن ها و داروهای تازه علیه کرونا که کیفیت، ایمنی و موثر بودن آنها مورد تأیید قرار گرفته را تسریع بخشد تا مسائل مربوط به توسعه واکسیناسیون در تمامی کشورهای جهان حل و فصل شود.

ولادیمیر پوتین یادآور شد که واکسن اسپوتنیک-وی روسیه که نخستین واکسن به ثبت رسیده در جهان است سطح ایمنی بالا و موثر بودن خود علیه بیماری کووید-19 را به اثبات رسانده و در حال حاضر علاوه بر روسیه، در بیش از 70 کشور در حال استفاده بوده و بیش از 4 میلیارد نفر از جمعیت جهان با آن واکسینه شده اند.

به گفته وی، واکسن اسپوتنیک لایت (واکسن تک دُزی اسپوتنیک) به منظور افزایش تأثیر سایر واکسن های موجود در جهان و برای استفاده در تتازه واکسیناسیون یادآوری بسیار مناسب است و روسیه در حال بررسی این موضوع با شرکای خارجی خود است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از سازمان بهداشت جهانی خواست روی به رسمیت شناختن متقابل واکسن های کرونا کار کند و برخی تلاش ها برای نقض اختیارات این سازمان را نیز غیرقابل قبول دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1652

به "پوتین شرط تثبیت شرایط بازار انرژی جهانی را نام برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین شرط تثبیت شرایط بازار انرژی جهانی را نام برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید