وزیرخارجه روسیه: مذاکرات با ایران سازنده بود

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای ایرانی خود، محمدجواد ظریف در مسکو از نتایج مثبت این گفتگوها اطلاع داد و گفت که مذاکراتش با هیئت ایرانی سازنده بوده است.

وزیرخارجه روسیه: مذاکرات با ایران سازنده بود

وزیر خارجه روسیه همچنین در ارتباط با گسترش رروابط با ایران در زمینه های مختلف به موضوعات بشردوستانه و مبارزه با تروریسم اشاره نمود و روابط با تهران را بیش از گذشته در حال توسعه مطرح نمود.

وزیرخارجه روسیه به مسائل و بحران در یمن، افغانستان و لیبی نیز اشاره نمود و راه چاره سیاسی را تنها راه چاره در بحران در این مناطق مطرح نمود.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین با یادآور شدن توافق هسته ای که در شورای امنیت به تصویب رسیده، خواهان پای بندی همه طرف ها به تعهدات خود در این توافق شد.

سرگئی لاوروف همچنین ایران و روسیه را به دلیل اقدامات یکجانبه از سوی آمریکا تحت فشار مطرح نمود و با توجه به همین شرایط خواهان گسترش روابط تهران و مسکو شد.

لاوروف همچنین با اشاره به تعلیق تعهدات ایران در برجام در واکنش به اقدامات کشورهای غربی عضو این توافق، از آمریکا نیز به دلیل خروج از برجام انتقاد کرد و کاهش تعهدات داوطلبانه ایران را در راستای تعادل در این توافق دانست.

وزیرخارجه روسیه همچنین با اشاره به بعضی تحرکات نظامی آمریکا در منطقه، این اقدامات را باعث تشدید اوضاع دانست و اوضاع امروز برجام را در نتیجه سیاست های فشار و تحریم از سوی واشنگتن مطرح نمود.

سرگئی لاوروف در عین حال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره موضع روسیه درباره میانجی گری فرانسه، با استقبال از ابتکارات رئیس جمهور فرانسه اظهار امیدواری کرد که این اقدامات نتایج مثبتی را در بر داشته باشد.

لاوروف همچنین در انتهای نشست خبری خود با وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه درباره تحرکات ترکیه و آمریکا در شرق فرات، ضمن تاکید بر ادامه مذاکرات با ترکیه درباره شرق فرات، همچنین خواهان به رسمیت شناختن حقوق همه ساکنان این منطقه شد و اجرای کامل توافقات نشست آستانه را راه چاره کاهش تنش ها در شمال سوریه مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 117

به "وزیرخارجه روسیه: مذاکرات با ایران سازنده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه روسیه: مذاکرات با ایران سازنده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید